هروی: نتایج تلخ دوره گذشته را جبران می‌کنیم/کاراته در بازی‌های آسیایی همیشه قابل اتکا بوده

سرمربی تیم ملی کاراته ایران گفت: می‌خواهیم نتایج تلخ دوره گذشته مسابقات قهرمانی آسیا در کومیته انفرادی را جبران کنیم.

 

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از قدس آنلاین، رقابت‌های کاراته قهرمانی بزرگسالان آسیا از ۳۰ تیرماه الی اول مردادماه در مالزی برگزار می‌شود و بر این اساس کاروان کاراته ایران در دو بخش کومیته و کاتای مردان و زنان روز دوشنبه ۲۶ تیر راهی محل برگزاری مسابقات می‌شود.

شهرام هروی  در خصوص شرایط شاگردانش در آستانه اعزام به این مسابقات، اظهار داشت: تلاش زیادی انجام دادیم تا در فرصت کمی که داشتیم، بازیکنان را به شرایط آرمانی برسانیم و خوشبختانه اکنون، ملی‌پوشان وضعیت خوبی دارند.

وی افزود: دوشنبه و در فاصله چهار روز به مسابقات راهی مالزی می‌شویم و تقریبا سه روز در محل برگزاری مسابقات فرصت داریم تا بازیکنان را با شرایط آب و هوایی تطبیق دهیم. در مالزی نیز چند روز تمرین خواهیم داشت تا آمادگی بازیکنان حفظ شود.

هروی در خصوص هدفش از حضور در این پیکارها، بیان کرد: تمام تلاش ما این است تا نتایج دوره گذشته در کومیته انفرادی را جبران کنیم و سپس طلای کومیته تیمی را تکرار کنیم.

تیم ایران در دوره گذشته در کومیته انفرادی تنها به ۲ مدال برنز رسید و در کومیته تیمی نیز قهرمان شد و طلا گرفت. کاراته ایران در ادوار مختلف قهرمانی آسیا، هشت مرتبه در کومیته تیمی که مهمترین بخش مسابقات است به مدال طلا رسیده که چهار مرتبه آن در زمان سرمربیگری هروی بوده است.

سرمربی تیم ملی ایران ادامه داد: تقریبا تمامی داشته‌های کاراته ایران در ترکیب تیم ملی هستند. در بخش کومیته انفرادی نفرات باتجربه فیکس شده‌اند و در کومیته تیمی نیز نفرات جوان حضور دارند. مسابقات قهرمانی آسیا فرصت خوبی است تا دوباره قدرت کاراته ایران را ثابت کنیم.

 

وی در خصوص پیشرفت سطح فنی کاراته آسیا، عنوان کرد: دیگر نمی‌توان در قاره آسیا فقط ژاپن را به‌عنوان حریف اصلی دانست. اکنون اکثر کشورها پیشرفت زیادی داشته و به طور مثال تیم‌هایی چون اردن، قزاقستان، ازبکستان، عربستان و… حریفان سختی هستند که در مراحل مختلف لیگ‌های جهانی به نتایج خوبی رسیده و مدال کسب کردند.

هروی با بیان اینکه کاراته ایران مسابقات سختی را در پیش دارد، گفت: پیکارهای قهرمانی آسیا پیش درآمدی برای بازی‌های آسیایی هانگژو است. بعد از آن هم پیکارهای جهانی را در پیش داریم. بازی‌های آسیایی برای ورزش ایران اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و ما هم می‌خواهیم مثل همیشه برای کاروان کشورمان، قابل اتکا باشیم. مسابقات جهانی نیز بالاترین سطح فنی را دارد که برای جامعه کاراته بسیار مهم است. در مجموع تلاش می‌کنیم در این سال سخت، نتایجی در خور کاراته ایران کسب کنیم.

ترکیب تیم ملی کاراته مردان ایران برای حضور در قهرمانی آسیا بدین شرح است:

کومیته انفرادی:

منهای ۵۵ کیلوگرم: بهنام دهقان‌زاده / تهران

منهای ۶۰ کیلوگرم: پوریا اقدسی / البرز

منهای ۶۷ کیلوگرم: امیر مهدی‌زاده / قم

منهای ۷۵ کیلوگرم: بهمن عسگری / قزوین

منهای ۸۴ کیلوگرم: ذبیح‌الله پورشیب / ایلام

به اضافه ۸۴ کیلوگرم: سجاد گنج‌زاده / تهران

کومیته تیمی:

مهدی خدابخشی، صالح اباذری، مهدی عاشوری، مهدی شهگل، محمود نعمتی، امیرحسین فداکار و سامان عدالتی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا