فرخی: میدان آسیایی بهترین فضا برای اعتماد به جوانان بود/ برای بهترین نتیجه تلاش می‌کنیم

به گزارش کاراته نیوز سعید فرخی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص شرایط ملی‌پوشان کاراته برای قهرمانی آسیا اظهار داشت: خدا را شکر شرایط بچه‌ها بسیار خوب است و به آمادگی لازم برای حضور در مسابقات دست یافتند. تیم ملی به خصوص در بخش کومیته تیمی جوان شده است. به شخصه اعتقاد داشتم که باید به جوانان اعتماد کرد. در برهه‌ای هستیم که رفته رفته باید به فکر جایگزین برای بازیکن باتجربه باشیم و میدان آسیایی بهترین فضا برای جوانان بود تا به آنها میدان بدهیم.

وی تصریح کرد: از طرفی بعد از این رقابت‌ها ما بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی را داریم و باید در این مسابقات آزمون و خطای خود را انجام بدهیم. منظور از آزمون و خطا نیز اعتماد به جوانان است تا به پختگی بیشتر برای مسابقات جهانی دست پیدا کند.

مربی تیم ملی کاراته در خصوص توقعات بالای جامعه کاراته و عدم حضور تیم ملی در رویداد تدارکاتی برای حضور در این مسابقات گفت: متاسفانه همه نتیجه‌گرا هستند و کسی به شرایط آماده‌سازی و عدم حضور تیم ملی در رویدادهای تدارکاتی نگاه نمی‌کند.حضور در رویدادهای تدارکاتی بسیار تاثیرگذار است و خیلی از کشورها حداقل دو، سه لیگ جهانی را تجربه کردند، اما ما نه تنها در لیگ جهانی حضور پیدا نکردیم، بلکه در هیچ تورنمنتی نیز حضور نداشتم و فقط به تمرینات درون اردویی اکتفا کردیم. البته این اولین و آخرین بار نخواهد بود که این اتفاق می‌افتد. تلاش می‌کنیم با حضور کادرفنی خوب شرایط روانی بچه‌ها را به سمتی ببریم که با برانگیختگی و انگیزه خوب در مسابقات ظاهر شوند.

فرخی با اشاره به کار سخت تیم ملی گفت: کار ما به دو دلیل سخت‌تر شده است. دلیل ابتدایی اینکه در هیچ رویداد تدارکاتی حضور نداشتم  و دلیل دیگر اینکه تمام تیم‌ها زحمت می‌کشیدند و تلاش می‌کنند و سرمایه‌گذاری خوبی انجام می‌دهند. شرایط مسابقات آسیایی دیگر مانند سابق نیست و سنگین شده است. تیم‌هایی مانند عربستان، اردن، قزاقستان و خیلی کشورهای که برای ما زنگ تفریح بودند، سرمایه‌گذاری خوبی انجام دادند و خوب کومیته می‌زنند. با این وجود ما ایران هستیم و همیشه خوب بودیم و انگیزه بالایی داشتیم و انشالله بهترین نتیجه نیز حاصل خواهد شد.

وی با تاکید بر ریسک کادرفنی در بخش کومیته تیمی گفت:  کادرفنی در کومیته تیمی ریسک کرد، اما ریسک به جایی بود و باید انجام شود. برای آقای هروی نتایج مسابقات خیلی مهم بود، اما به جوانان اعتماد کرد. ما مسابقات جهانی را در پیش داریم و باید چشم انداز ما  برای آینده پوست اندازی در تیم باشد . دیر یا زود این اتفاق می‌افتد و برای همه ما از جمله خود من نیز اتفاق افتاد و روزی جای خود را به جوانان دادم. بچه‌ها نیز باید از اعتماد و اعتقادی که به آنها شده است، استفاده کنند و در روز مسابقه انگیزه کافی داشته باشند و برای خودشان و کشورمان افتخارآفرینی کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا