بانوان کاراته کم تجربه اما با انگیزه اند/تصمیم جدید برای کادر فنی

نائب رئیس فدراسیون کاراته گفت: تیم ملی بانوان ترکیب جوان با تجربه کم اما با انگیزه ای دارد که تلاش داریم با تمهیدات مختلف این مشکل را رفع کنیم.

به گزارش کاراته نیوز افسانه باقری با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر افزود: رقابت‌های انتخابی تیم ملی در سطح فنی خوبی و قابل قبولی برگزار شد و در نهایت بهترین‌ها به ترکیب اصلی تیم ملی راه پیدا کردند. نکته مهم در مورد این تیم اینکه کاراته بانوان در حال پوست اندازی است، نگاه ما به آینده است و اگر می‌خواهیم موفقیت گذشته بازهم تکرار شود، باید از نگاه نتیجه گرایی فاصله گرفته، منطقی و با برنامه گام برداریم.

وی افزود: تیم جوانی در اختیار داریم که اعضای آن کم تجربه اند، ولی با انگیزه بالا در تمرینات حضور دارند و اشتیاق زیادی برای موفقیت دارند. امیدوارم بتوانیم از پتانسیل بالایی که در اختیار داریم به بهترین شکل بهره ببریم. البته باید این موضوع را به یاد داشته باشیم که هر مسیری سختی‌های خاص خود را دارد و اگر پایه آینده و جوانگرایی در میان باشد، باید تبعات آن را نیز بپذیریم.

نایب رئیس فدراسیون کاراته در خصوص حضور تیم ملی کاراته روسیه در ایران گفت: قرار است تیم‌های ملی کاراته روسیه برای برگزاری یک اردوی مشترک به تهران سفر کنند. این برای تیم ما یک موقعیت ویژه است که اعضای تیم بتوانند با کاراته کاهائی که برخی از آنها با تجربه و عنوان دار هستند تمرین کنند. در تیم روسیه کاراته کایی که سهمیه المپیک کسب کرد نیز حضور دارد. هر چند این کاراته کا به دلیل ابتلاء به کرونا مبارزه روی تاتامی المپیک را از دست داد، ولی خوب تمرین با کاراته کائی در این سطح می‌تواند تجربه خوبی برای نفرات تیم ما باشد.

باقری در خصوص شرایط کادر فنی تیم ملی گفت: مربیان تیم ملی برنامه ریزی خوبی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا داشته‌اند و اردوهای آماده سازی نیز با کیفیت بالایی پیش می‌رود. هر چند شرایط اعزام به یک تورنمنت بین المللی پیش از اعزام به مالزی را نداریم، ولی تمرین مشترک با کاراته کاهای روسیه خیلی می‌تواند برای کادر فنی مفید باشد تا پیش از اعزام به یک دوره مسابقات با اهمیت، نفرات خود را ارزیابی کنند.

وی در پایان در خصوص ادامه همکاری با کادر فنی هم گفت: معتقدم عیار کادر فنی تیم ملی همانند کاراته کاها باید در یک تورنمنت رسمی مشخص شود. در این چند ماه هم که چنین شرایطی نداشتیم. اولین میدان پیش روی ما مسابقات قهرمانی آسیاست و بعد از پایان این رقابت‌ها و بررسی عملکرد کلی تیم در خصوص آینده کادر فنی تیم تصمیم گیری خواهد شد. اینکه باید کادر تقویت شود، تغییر کند و یا هر برنامه دیگری بعد از بازگشت از مالزی تصمیم گیری می‌کنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا