عموزاده: ضعف کاراته این است که مدیری از جنس این رشته ندارد/ هروی برای توجیه به دنبال بهانه نباشد

به گزارش کاراته نیوز مهدی عموزاده پیشکسوت کاراته ایران در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا درخصوص شرایط این روزهای رشته تکواندو برای حضور در مسابقات پیش‌رو اظهار کرد: من برای تیم‌ملی آرزوی موفقیت می‌کنم ولی واقعیت این است که حالا انتظار جامعه کاراته از تیم‌ملی بالاست. ما سال گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا نتایج خوبی نگرفتیم و این برای نخستین بار بود که شاهد این اتفاقات و این نتایج بودیم. در حال حاضر هم سال شلوغی در پیش داریم انتظار ما این است که کاراته ایران در بازیهای آسیایی نمایشی داشته باشد که در شان کاراته ایران باشد.

وی در مورد ضعف‌هایی که باعث به دست آمدن آن نتایج شد، گفت: یکی از مشکلات اصلی این رشته که بدون تردید در نتیجه‌گیری تیم‌ملی هم اثرگذار است بحث مدیریت است. ما در این سالها در راس فدراسیون مدیری از جنس خود این رشته نداشتیم در حقیقت افرادی که حضور دارند کننده کار نیستند. بدون تخصص می آیند و تا بخواهند راه بیفتند و متوجه مسائل شوند زمان گذشته است. حداقل در طول چند سال گذشته متاسفانه ما برای تیم ملی هیچ پشتوانه سازی نکردیم که بخواهیم در مسابقات از آنها استفاده کنیم. امیدوارم که امسال بتوانیم در بازیهای آسیایی و جهانی موفق باشیم هرچند که شواهد و قرائن اینگونه نشان نمی‌دهد.

اولین دارنده مدال طلای تاریخ تیم ملی کاراته ایران در مسابقات قهرمانی  جهان در واکنش به حواشی انتخابی تیم ملی بیان کرد: من ۱۳ سال عضو تیم ملی بودم ولی هرگز و حتی نسل‌های بعد از ما نیز شاهد این بی اخلاقی‌ها نبودیم. اینکه بازیکن بخواهد اعتراض کند و مسائل حاشیه‌ای درست کند در گذشته نبود. زمان ما هم انتخابی بود و حالا هم چون بحث بازیهای آسیایی مطرح است حساسیت مسابقات انتخابی بالاست ولی باید توجه داشته باشیم که کاراته رشته افتخار، صداقت و تلاش است و اصلا جالب نیست بخاطر هیجان و حساسیت نتایج این حواشی را رقم بزنیم.

 

مهدی عموزاده در پایان تاکید کرد: برای شهرام هروی که جزو مربیان خوب کاراته کشورمان است در مسابقات پیش رو آرزوی موفقیت دارم. خواهش ما این است که مسئولین فدراسیون و کادر فنی از حالا با یک برنامه ریزی مناسب کار را شروع کنند تا بعد از مسابقات از نتایج به دست آمده دفاع کنند نه اینکه بخواهند با بهانه‌هایی مانند نداشتن اردوی برون مرزی و کمبود بودجه دنبال توجیه باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا