تلاش برای احیای رشته رزمی رو به افول/ طباطبایی: از استادان کاراته می‌خواهم کمک کنند

رییس فدراسیون کاراته در خصوص شرایط این رشته صحبت کرد.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از طرفداری، کاراته ایران در سال‌های گذشته عملکرد خیره‌کننده‌ای داشت و توانست مدال طلای المپیک را هم برای کشورمان به ارمغان بیاورد. ظهور چندین ستاره، این رشته را به یکی از امیدهای مدال‌آوری در آسیا و جهان تبدیل کرد اما سال ۱۴۰۱ سرشار از ناکامی و تلنگرهای پیاپی بود.

رییس فدراسیون کاراته ضعف‌ها را قبول دارد اما امیدوار است با کمک استادان، این نقاط ضعف را برطرف کند.

سید حسن طباطبایی در خصوص انتخاب مجدد به عنوان رییس فدراسیون کاراته و برنامه‌های پیش رو اظهار داشت:

هر انتخاباتی نیازمند ضوابط و قوانینی است که باید پروسه آن سپری شود. مجمع کاراته نیز با وجود اینکه در نوبت اول لغو شد، در نهایت برگزار شده و از اعضای مجمع ممنون هستم که دوباره به من اعتماد کردند.

وی در خصوص حاشیه‌های برگزاری مجمع بیان کرد:

سعی کردم هیچ صحبت و مصاحبه‌ای در فاصله چند روز تا مجمع نداشته باشم. این مسائل در همه مجامع فدراسیون‌ها وجود دارد و مختص کاراته نیست.

طباطبایی خطاب به خانواده کاراته گفت:

مجمع تمام شد و اکنون کاراته مهمترین مسئله است. نباید مسائل شخصی دیده شود. از سایر بزرگانی که نامزد بوده‌اند و از استادان کاراته می‌خواهم کمک کنند. باید کنار هم باشیم تا تلاشمان به موفقیت منتهی شود.

وی در مورد عملکرد کاراته ایران در سال‌های اخیر توضیح داد:

به دلیل کرونا خیلی از برنامه‌ها به هم ریخت و به دلیل برخی مسائل نتوانستیم تیم‌های پایه را برای مدتی به مسابقات اعزام کنیم. البته آینده‌سازان کاراته ما در ادامه به رویداد‌های آسیایی و جهانی اعزام شدند. در هر رشته‌ای فراز و نشیب وجود دارد. ما در المپیک به مدال طلا رسیدیم و در مسابقات مختلف جهانی و آسیایی به مدال‌های متعدد و خوبی دست یافتیم. قبول دارم در برخی رویدادها، توقعات برآورده نشد اما حتما تلاشمان مرتفع کردن نقاط ضعف خواهد بود.

رییس فدراسیون کاراته در پایان به میزان گفت:

امسال قهرمانی جهان، بازی‌های آسیایی، قهرمانی آسیا و مسابقات رده‌های سنی را در پیش داریم. این حجم از مسابقات کنار مسابقات داخلی، نیاز به تلاش فراوان دارد. علاوه بر آن باید بودجه کافی داشته باشیم. تمام تلاشمان این است در رویداد‌های مختلف دوباره توان کاراته ایران را اثبات کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا