۳۱ تیرماه اولین رویداد رسمی کاراته ایران؛ کاراته کاها منتظر تصمیم منطقی فدراسیون نشینان

اخیرا یکی از صفحات خبری، به نقل از نائب رییس فدراسیون کاراته، مطلبی را منتشر کرده، که دو وجهه متفاوت را می تواند داشته باشد.

به گزارش کاراته نیوز، صفحه خبری فوق به نقل از نائب رییس فدراسیون کاراته نوشته است « چون مسابقات جهانی در ۲۵ فروردین ماه برگزار خواهد شد، درنتیجه به دلیل نبود زمان مناسب، رقابت های تیم ملی بزرگسالان در روزهای پایانی سال برگزار می شود»

ابتدا باید این نکته را یادآور شویم که مسابقات جهانی در هفته اول آبان ماه در کشور مجارستان برگزار خواهد شد. در نتیجه دو احتمال وجود دارد، یا نائب رییس فدراسیون کاراته از تاریخ مهمترین رویداد ورزشی این رشته اطلاعی ندارد که با توجه به سابقه مدیریتی ایشان این مورد بعید به نظر می رسد و یا این صفحه خبری ، براساس هر شنیده های اشتباه مطلب زده و اطلاعاتی درست در رابطه با کاراته و رویدادهای آن نداشته است.

اما موضوع مهم، پافشاری فدراسیون کاراته بر برگزاری این رقابت ها در تاریخ ۲۵ و ۲۶ اسفندماه است، این پایگاه خبری در مطلب اخیر خود دلایل مختلفی برای عدم برگزاری این رقابت ها در تاریخ های یاد شده نوشت. در نتیجه اینبار پیشنهاد خود را به فدراسیون کاراته ارائه می کنیم بلکه تصمیمی به سود فرزندان کاراته بگیرند.

با توجه به بخشنامه صادر شده قبلی، قرار بود رقابت های انتخابی کشوری در تاریخ ۱۲ اسفند برگزار و نفرات برتر رقابت های انتخابی کشوری در تاریخ ۲۵ فروردین بدون برگزاری اردوی مقدماتی با یکدیگر به رقابت بپردازند. و در خردادماه بازیکنان منتخب آخرین مرحله انتخابی را پشت سر بگذارند.

با توجه به اینکه اولین رویداد رسمی کاراته ایران در سال آینده مسابقات آسیایی مالزی در تاریخ ۳۱ تیرماه اعلام شده است، در نتیجه این پایگاه خبری پیشنهاد می کند با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، انتخابی قهرمانی کشوری در هفته اول اردیبهشت برگزار شود و هفته پس از آن انتخابی مرحله دوم بین نفرات برتر رقابت های کشوری به انجام برسد.

در نهایت طبق برنامه پیشین فدراسیون کاراته فقط شاهد جابجایی دو هفته ای مرحله دوم رقابت های انتخابی در اردوهای تیم ملی کاراته می باشیم که با توجه به این نکته که تیم ملی رده های پایه با برگزاری اردوهای یک هفته ای به مسابقات جهانی اعزام شدند به نظر نمی رسد فرصت پنجاه روزه برای آمادگی کاراته کاهای بزرگسال زمان نامناسبی باشد و با اتکا به کادرفنی تیم ملی بزرگسالان و بازیکنان باتجربه این رده بعید به نظر می رسد این موضوع تاثیر چندانی در آمادگی کاراته کاهای بزرگسال کشورمان داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا