هروی: اشتباهات داوران در ازبکستان عمدی بود/ کومیته تیمی قدرت واقعی ایران در آسیا را نشان داد

سرمربی تیم ملی کاراته گفت: اشتباهات داوری در ازبکستان به عمد بود و روی نتایج تیم ملی کاراته تاثیر منفی گذاشت.

سیدشهرام هروی، سرمربی تیم ملی کاراته در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد ملی پوشان در مسابقات قهرمانی آسیا راضی هستید یا خیر، گفت: پیش از اعزام به ازبکستان ما اردوهای خوبی را پشت سر گذاشتیم، شرایط و امکانات خوبی در اختیار داشتیم و اردوهای خوبی را پشت سرگذاشتیم. با اینکه چند نفر از بازیکنان ما آسیب دیدگی داشتتند، اما تیم خوب و مسنجمی را به ازبکستان اعزام کردیم. متاسفانه روز اول مسابقات اتفاقاتی رخ داد که به دور از مسائل فنی بود و این موضوع به تیم ما خیلی آسیب زد.

وی در واکنش به این سوال که آیا تصمیمات داوری در مسابقات به ضرر تیم ایران تمام شد؟ گفت: اشتباهات داوری سهوی همیشه بوده به سود و ضرر تیم ها است؛ این بار اشتباهات داوری به عمد بود! اگر کارشناسان تمام مبارزات اوزان های مختلف را نگاه کنند،به راحتی میتوانند آنالیز کنند که اشتباهات داوری به عمد بوده و در باخت های بچه های تیم ما اثر گذار بود! بارزترین اشتباه داوری هم در بازی صالح آباذری رقم خورد.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا شما به اشتباهاتی که از سوی داوری رخ می داد، اعتراض کردید؟، اظهار داشت: مسابقات روز اول با اشتباهات داوری تمام شد، اما در روز دوم و سوم مسابقات، تیم با انگیزه و منسجم تر به روی تاتامی رفت و خود را نشان داد. بچه های ما با عملکرد خوبی که داشتند موفق شدند شکست سال گذشته را نیز جبران کنند و در نهایت در مسابقات کومیته تیمی موفق به کسب عنوان قهرمان آسیا شدند. نکته مهم این است که همیشه کومیته تیمی ماحصل عملکرد فنی یک تیم در مسابقات جهانی و آسیا است که به شکر خدا ما در ازبکستان قهرمان آسیا شدیم.

هروی در ادامه صحبت های خود با عذرخواهی از جامعه کاراته به خاطر نتایج رقم خورده در مسابقات انفرادی، خاطرنشان کرد: در بخش مسابقات انفرادی، علی رغم اشتباهاتی که داوران مرتکب شدند و تاثیر منفی روی نتایج گذاشت،اما بخاطر اینکه مسولیت فنی تیم برعهده سرمربی است، من بخاطر نتایج رقم خورده در مسابقات انفرادی از جامعه بزرگ کاراته عذرخواهی میکنم و همه عزیزان ما را حلال کنند. این قهرمانی را به همه عزیزان بزرگ جامعه کاراته هدیه میکنیم.

هروی در پاسخ به این سوال که شکست بازیکنان باتجربه مثل مهدی زاده، عسگری، پورشیب و … این انتقاد را به تیم ملی وارد میکند که باید ترکیب تیم ملی جوان شود، آیا راهکاری برای تغییر نسل وجود دارد یا خیر، اظهار داشت: ما مشکلی با تغییر نسل نداریم، مسابقات انتخابی تیم ملی همیشه شفاف برگزار میشود، هرکسی شایسته باشد میتواند پیراهن تیم ملی را بر تن کند. فیلترهای تیم ملی از قبل برای همه مشخص است، هرکسی هر زمان مدعی پوشیدن پیراهن تیم ملی بوده در انتخابی شرکت میکند و در نهایت پس از برگزاری انتخابی تیم ملی با عدالت، نفرات شایسته پیراهن تیم ملی را برتن می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا