رییسی که ساعت یک ظهر به فدراسیون می‌آید موفق نمی‌شود

مجید عبدالحسینی قهرمان سابق کاراته کشورمان در خصوص نتایج کاراته قهرمانی آسیا مقصر این نتایج را رییس فدراسیون دانست.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از ورزش دات آنلاین- مجید عبدالحسینی، مربی سابق کاراته، درمورد سطح مسابقات جهانی به «ورزش دات آنلاین»گفت: برخلاف تصور همگان، سطح خیلی پایین بود و ما در این مدت پسرفت کرده‌ایم و در عین حال آن‌‌ها هم پیشرفت کرده‌اند. ما هرگز در تمام ادوار تاریخ خصوصا در تیم بزرگسالان ما چنین نتیجه‌ای نداشتیم. وقتی سال ۶۸ بعد از ۲۰ سال از ایران خارج شدیم و به مسابقات آسیایی رفتیم، دو مدال طلا گرفتیم.

او دلیل ناکامی‌ها را اینطور بیان کرد: دلیل این ناکامی‌ها و بی مدیریتی‌ها فقط و فقط حسن طباطبایی و عدم شناخت او از کاراته‌ست. انتظار دارید مدیری که ساعت ۱ ظهر تازه به محل کارش در فدراسیون کاراته می‌آید نتیجه کارش بهتر از این شود؟ بنده از سه سال پیش نوشتم که ما با شهرام هروی و تفکرات حسن طباطبایی به بن بست می‌خوریم و خیلی زود ایشان خودش را در مسابقات کشورهای اسلامی نشان داد. در مسابقات قونیه به طور کل زیرساخت‌هایمان از بین رفت. دیدید که در ۳۵ فرصت فقط یک مدال طلا توانستیم بگیریم. در مسابقات سری A ترکیه و کشورهای اسلامی یک مدال هم نگرفتیم. در ۱۱ فرصتی که داشتیم حتی نتوانستیم یک نفر را فینالیست کنیم. وقتی با تیم ۵ سال پیش به مسابقات می‌آیی و بعد تمام تیم‌ها چهره‌های جدیدی را رو کرده‌اند و برروی کاراته وان‌های مختلف آزمایش کرده‌اند که در مسابقات آسیایی نتیجه بگیرند، شما می‌خواهید ایران که با تیم ۵ سال پیشش شرکت می‌کند نتیجه بگیرد؟

وی افزود: جواب تمام این مشکلات را شهرام هروی باید بدهد. ایشان به شخصه انتخاباتی برگزار کردند و تیم جدیدی را به کشورهای اسلامی برد که نتوانست انتظارات جامعه کاراته را برآورده کند. از طرف دیگر وقتی این اتفاق افتاد دست به دامن بازیکنان قدیمی شد. آن‌ها هم سن و سالشان بالا رفته و دیگر آن جواب و نتیجخ لازم را نمی‌دهند. یعنی ما در طول سال‌هایی که آقای هروی بوده نه بازیکن سازی کردیم، نه بازیکنان قدیم را با بازیکنان جدید جایگزین کرویم. ترکیبی از این تجربه‌ها و تجارب پیر و فرسوده نتیجه‌ای بهتر از این نخواهد داشت.

او در انتقاد به حسن طباطبایی گفت: دیشب آقای طباطبایی به ایران بازگشتند. خیلی راحت انگار که به منزلشان می‌روند، تمام مسابقات خارجی را رفته، میوه‌شان را خورده و بدون آن‌که تاثیری حاصل شود باز می‌گردند. در طول ۴ سال مدیریت ایشان ما توانستیم فقط آبدارچی یکی از فدراسیون‌های آسیایی و یا جهانی شویم. تمام کاراته را عرب‌ها و کشورهایی که تا حدود زیادی دیپلماسی قوی‌ای دارند پست‌ها را گرفته‌اند. اگر با حسن طباطبایی به آینده کاراته ایران نگاه کنیم هیچ افقی نخواهیم دید.

او افزود: می‌گویند بقیه پیشرفت کرده‌اند و ما پس‌رفت نکرده‌ایم. خیر به هیچ عنوان اینطور نیست. کل کشورهایی که در مسابقات آسیایی شرکت کرده‌اند، اصلا به اندازه ما کاراته کار ندارند. ابزار کاراته بازیکنانش و استعدادهایش است. کل کشور آذربایجان به اندازه یک استان ما بازیکن ندارد اما قهرمان می‌شود. زمانی که ۱۰ بازیکن ما در کاراته وان غیبت کرد، ژاپن با ۷۰ بازیکن وارد رقابت شد تا توانست خود را مطرح کند و مقام‌های جهانی بیاورد. به این برنامه ریزی می‌گویند. نه اینکه ما غیبت کنیم و نه بازیکن قدیم را بفرستیم تا رنکینگش را از دست بدهد و نه بازیکن جدید می‌فرستیم که رنکینگ به دست بیاورد.

عبدالحسینی در کلام آخر گفت: کاراته از المپیک خارج شده است. من از جامعه کاراته می‌خواهم بیدار باشند و هوشیار عمل کنند. مدیریت طباطبایی افتضاح بود و ما نباید دوباره آن را تجربه کنیم. آزموده را آزمودن خطاست. مدرک ایشان ادبیات بوده و حتی ذره ‌ای کاراته کار نکرده‌اند. اگر اسم این مدیریت است که پدر من با مشاوره‌های من مدیر بهتری می‌تواند باشد! قول می‌دهم در مسابقات جهانی نتیجه بهتری دهد. امیدوارم مسئولان ورزش یک رئیس درخور و توانمند برای کاراته انتخاب کنند که هم در داخل پیشرفت کنیم و هم در سطح بین‌المللی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا