کتیرایی: خیلی زود نتیجه اتحاد تیم‌های امید و بزرگسالان کاراته را می‎‌بینیم/ شرایط ما نسبت به قهرمانی جهان بهتر است

سرمربی تیم امید کاراته کشورمان گفت: تمرین با تیم بزرگسالان خیلی به تیم امید کمک کرد و مطمئنم به‌زودی و در آینده نزدیک نتیجه اتحاد تیم امید و بزرگسالان را می‌بینیم.

 

به گزارش کاراته نیوز علیرضا کتیرایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره شرایط ملی‌پوشان امید کاراته ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: به امید خدا فردا (سه‌شنبه) عازم مسابقات هستیم و از لحاظ آمادگی با توجه به تمریناتی که انجام دادیم و روحیه‌ای که بچه‌ها دارند در بخش امید و به امید خدا برای کل کاروان کاراته ایران اتفاقات خوبی خواهد افتاد و مدال‌های خوبی را کسب می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که شرایط این تیم نسبت به حضور در مسابقات قهرمانی جهان ترکیه بهتر شده است، گفت: قطعاً شرایط خیلی نسبت به قهرمانی جهان بهتر است. ما برای حضور در مسابقات جهانی وقت زیادی برای آماده‌سازی نداشتیم و از طرفی چند نفر از بچه‌های آن تیم در ترکیب تیم آسیایی نیز حضور دارند. مسابقات جهانی برای آن بچه‌ها با وجودی که نتوانستند نتایج خوبی را کسب کنند، اما محک خوبی بود تا در مسابقات آسیایی دستاورد بهتری داشته باشند.

سرمربی تیم امید کاراته ایران در مورد پیشرفت تیم‌های آسیایی تصریح کرد: همانطور که قبلاً عنوان کرده بودم، جغرافیای کاراته دنیا تغییر کرده است و در مسابقات جهانی رده‌های پایه که در ترکیه برگزار شد، ۱۸۴ کشور حضور داشتند و ۴۰ کشور موفق به کسب مدال شدند. این اتفاق یک پیام دارد و نشان‌دهنده گسترش کاراته در کشورهای دیگر است. وقتی ۴۰ کشور در مسابقات جهانی مدال می‌گیرند به خوبی نشان می‌دهد جغرافیای کاراته گسترش پیدا کرده است.

 

تیرایی خاطرنشان کرد: از طرفی خیلی کشورهای آسیایی مانند عربستان، اردن، ژاپن، ازبکستان و قزاقستان در کاراته سرمایه‌گذاری کردند و موفقیت آنها حاصل سال‌ها کار است. ما هم کاراته ایران هستیم و سری در میان سرها داریم و باید هر چه آنها تلاش می‌کند ما خیلی بیشتر تلاش کنیم و برنامه‌ریزی دقیق‌تر داشته باشیم و از کاراته ایران دفاع کنیم که در دنیا سرآمد است و طی چند سال گذشته همیشه جز مدعیان قهرمانی جهان بوده.

وی در پاسخ با این سؤال که با توجه به عدم رضایتش از نتایج تیم امید در قهرمانی جهان، این بار امیدوار به کسب نتیجه در آسیا خواهد بود، اظهار داشت: با وجودی که بعد از ۱۱ سال موفق به کسب مدال طلا در قهرمانی جهان شدیم، اما می‌دانم پتانسیل کاراته ایران خیلی بالاتر است و امیدوارم در آسیا توانایی‌ها خود را نشان بدهیم.

سرمربی تیم امید کاراته ایران راجع به برگزاری مجدد اردوهای تیم امید با تیم بزرگسالان کاراته گفت: واقعاً اتفاق خوبی افتاده است و از دوست خوبم شهرام هروی سرمربی تیم بزرگسالان تشکر می‌کنم که با خلوص نیت این شرایط را فراهم کرد تا تیم امید در کنار بزرگسالان تمرین کند. همیشه تیم بزرگسالان برادر بزرگتر تیم امید است و این بار خیلی به تیم امید کمک کرد و این دوستی و تجربه تمرین با تیم بزرگسالان خیلی می‌تواند در آینده به ما کمک کند و مطمئنم در آینده نزدیک نتیجه اتحاد تیم‌های بزرگسالان و امید را می‌بینم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا