انتخابی های پرتکرار و بی برنامه/ عدالت قطعه گمشده کاراته 

پس از رقابت های قهرمانی جهان، مدیران فدراسیون کاراته در اقدامی تمام سرمربیان تیم ملی به غیر از سیده ستاره موسوی و علیرضا کتیرایی را برکنار کردند.

به گزارش کاراته نیوز، علیرضا کتیرایی در شرایطی در جایگاه خود ابقا شد که با توجه به باطل شدن کارت مربیگریش به دلیل تخلف فدراسیون کاراته، توانست توسط علیرضا حیدری تنها مدال کاروان ایران را کسب نماید.

 در شرایطی که ستاره موسوی مانند سایر مربیان ( جعفری، میدان رو، چالاکی و صمدی ) نتوانست مدالی کسب کند اما همچنان به عنوان سرمربی تیم امید مشغول فعالیت است.

مهدی جعفری و رضا میدان رو با قبول مربیگری زیر نظر علیرضا سلیمانی قبول کردند با تنزل جایگاه در اردوی تیم ملی باقی بمانند. در حالی که فاطمه چالاکی و زهرا صمدی قبول نکردند در کنار بغلانی کار کنند.

اتفاقات بالا در شرایطی رخ داد که، به غیر از فاطمه چالاکی و زهرا صمدی سایر مربیان در مسیر انتخاب بازیکنان از روز ابتدایی حضور داشتند و بازیکنان اعزامی زیر نظر آنها انتخاب شدند اما چالاکی و صمدی در دو رده نوجوانان و جوانان تنها با فرصت دو هفته ای شاگردانشان را عازم رقابت های جهانی ترکیه کردند.

اما جدا از تمامی مسائل چون این موضوع که چرا فدراسیون در انتخاب سرمربیان شکست خورده سلیقه ای عمل کرده و تصمیمات متفاوتی گرفت، به نظر می رسد سید حسن طباطبایی و همکارانش در رابطه با فاجعه عدم تأمین تجهیزات زهرا رضازاده ملی پوش تیم جوانان دختران که به واسطه آن از ادامه رقابت ها کنار گذاشته شد، واکنشی نشان ندادند وعذر خواهی نکردند بلکه در نظر دارند با برگزاری انتخابی در این وزن حق این ورزشکار را پایمال کنند.

در حالی که فدراسیون کاراته در آخرین مرحله انتخابی اعلام کرد که نفرات برتر هر وزن به مسابقات آسیایی و جهانی اعزام می شوند به نظر می رسد نتیجه انتخابی مسابقات آسیایی وتو شد و فدراسیون کاراته به خواست سرمربیان فعلی با دعوت برخی بازیکنان گلچین شده که از شاگردان سرمربیان و مربیان تیم ملی می باشند که نه در رنکینگ کاراته وان جز نفرات برتر بوده و در مسابقات قهرمان قهرمانان جز نفرات حذف شده بودند و به مرحله دوره ای نرسیدند را به صورت سفارشی به انتخابی دعوت کردند تا حق بازیکنانی که از فیلتر رقابت های کاراته وان، مسابقات قهرمان قهرمانان و چندین و چند مرحله انتخابی دیگر گذشته بودند را پایمال کنند.

طباطبایی با عدم مدیریت و تصمیمات اشتباه خود در شرایط فعلی کشور و سکوت جامعه کاراته، به سمتی پیش می رود که اندک آبروی باقیمانده کاراته را در رقابت های آسیایی از بین ببرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا