تاریخ تکرار می شود!؟

پس از انتخاب علیرضا سلیمانی به عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان و جوانان توسط مدیران فدراسیون کاراته، خانواده کاراته نسبت به این انتخاب واکنش هایی نشان دادند که بیشتر آنها از این انتخاب راضی نبودند.

بر همین اساس پایگاه خبری کاراته نیوز تصمیم به نوشتن این مطلب گرفت تا خوانندگان این مطلب و سایر جامعه کاراته در رابطه با آخرین حضور سلیمانی در تیم ملی و عملکرد وی در تیم ملی کاراته ایران بیشتر آشنا شوند.

آخرین باری که علیرضا سلیمانی به عنوان سرمربی تیم ملی در کاراته ایران مشغول فعالیت شد به سال ۱۳۹۵ در رده‌های نوجوانان و جوانان برمی گردد، دقیقاً همان رده هایی که امسال نیز هدایت آن را بر عهده گرفته است.

تیم ملی کاراته ایران در رده ی سنی نوجوانان و جوانان پسر با هدایت علیرضا سلیمانی و با مربیگری رضا میدان‌رو، موسی گنج زاده و نادر خودت از ده فرصت خود برای کسب مدال تنها به یک مدال طلا و شش برنز دست یافت. لازم به ذکر هست که سلیمانی برای حضور در آن رقابت ها به مدت ۵ ماه اردوهای متوالی برای این رده های سنی برگزار کرد اما نتوانست نتایجی قابل قبول در این رده ی سنی کسب کند و به نوعی سنگین ترین شکست ایران در طی سالیان اخیر را برجای گذاشت.

سلیمانی در آن سال هدایت بازیکنانی را بر عهده داشت که شناخته شده ترین آنها، مرحوم نوید محمدی، مجید نیکوهمت و یحیی شهگل بود.

نتایج کلی ملی پوشان تحت هدایت سلیمانی در رقابت های آسیایی:

مرتضی نعمتی(مدال برنز)،  مهرداد مستحسن(مدال برنز)، حسین صالحی‌پور( مدال برنز) ، امیررضا خوشرفتار(حذف)، نوید محمدی(مدال طلا)، علیرضا خمسه(حذف)، مجتبی محمدی (مدال برنز)، یحیی شهگل(حذف)، حمید رضا نجاتی (مدال برنز)، مجید نیکو همت (مدال برنز)

در دوره قبل از سلیمانی در رقابت های آسیایی آن سال هم که رقابت ها در کشور مالزی برگزار می شد تیم کومیته نوجوانان با سرمربیگری محمد رضا عبدالمحمدی و با حضور حسن روحانی، رضا میدانرو، نادر جودت و حامد زیگساری به عنوان مربی به ۲ مدال طلا و یک نقره دست یافت و در رده ی جوانان نیز توانست به ۳ مدال طلا و ۲ برنز دست پیدا کند و در مجموع با کسب ۵ مدال طلا، یک مدال نقره و ۲ مدال برنز بر بام آسیا تکیه بزند و تیم ژاپن در همان سال و در مجموع دو رده نوجوانان و جوانان تنها ۲ مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۳ برنز گرفت و دیگر طلاهای این رده ها را مالزی، کویت و اردن از آن خود کردند.

در رقابت های آسیایی سال گذشته  که در قزاقستان برگزار شد نیز تیم ملی نوجوانان و جوانان با هدایت رضا میدان‌رو و مهدی جعفری توانستند دو مدال طلا، یک نقره و سه برنز به دست بیاورند آنهم در شرایطی که کادر فنی فقط یکماه تا مسابقات آسیایی فرصت داشتند و اردوهای خود را برگزار کردند.

نکته ای که مشخص است، نتایج تیم ملی رده های پایه پیش از سلیمانی و بعد از سلیمانی از نتایج این رده زیر نظر سلیمانی به مراتب بهتر و درخشان تر بوده است، هر چند مطالب ما نمی تواند فدراسیونی که به خواب رفته است را بیدار کند اما واقعیت این است که سلیمانی که شاید در دو یا سه دهه پیش نتایج بسیار خوبی با تیم های تحت هدایتش به دست آورد اما در یک دهه اخیر توفیقی در کاراته نداشته و یک بازنده بوده است

نمایش بیشتر

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام عبدالمحمدی سرمربی نبود بلکه مربی بود.ضمنا کل تیم و تمرینات در اختیار بنده و نادر جودت بود.ضمنا در دوره قبل که در قزاقستان برگزار شد تیم نوجوانان و جوانان در مجموع ۶ طلا گرفت.همچنین تیمی که یک ماه تمرین کرده باشه و بیست مربی ۱۰ تا بازیکن تمرین بدن و با تفکرات مختلف و نظرات عجیب ذهن بازیکن خراب کنن بهتر از این نمیشد.

    1. سلام خبر فوق به استناد سایت خبری فدراسیون کاراته و کمیته ملی المپیک نوشته شده است، در صورت اطلاعات بیشتر بفرمایید تا تصحیح شود

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا