کتیرایی :بعد از ۱۱سال دوباره طلا گرفتیم/عملکرد کاراته کاها راضی کننده نبود

سرمربی تیم ملی کاراته امید گفت: رقابتهای جهانی با حضور بیش از ۱۰۴ کشور در سطح بالایی برگزار شد که متاسفانه عملکرد کاراته کاهای ایران در این دوره از مسابقات راضی کننده نبود.

به گزارش کاراته نیوز علیرضا کتیرایی با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر افزود: با توجه به حضور ۱۸۰۰ کاراته کا از ۱۰۴ کشور در یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان در سطح فنی مسابقات بالایی برگزار شد. به طوری که در رده‌های نوجوانان، جوانان و زیر ۲۱ سال کاراته کاها برای کسب مدال باید حدقل شش بار به روی تاتامی می‌رفت. در برخی اوزان که تعداد شرکت کننده زیاد بود، تعداد مسابقات افزایش می‌یافت. در مجموع مبارزات سطح بالایی شاهد بودیم.

وی افزود: در این دوره نزدیک به ۴۰ کشور موفق به کسب مدال شدند و این پراکندگی نشان می‌دهد که کاراته در دنیا گسترش خوبی داشته است. نتایج این مسابقات ثابت کرد که تیم‌های مدعی به چند کشور محدود نمی‌شود، کشورها سرمایه گذاری خوبی روی کاراته داشته‌اند. در میان کشورهای آسیایی نیز عملکرد تیم‌ها این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد.

سرمربی تیم ملی زیر ۲۱ سال کاراته در مورد عملکرد کاراته کاهای ایران در این مسابقات گفت: تیم ایران از قدرت‌های کاراته دنیاست و عملکرد نمایندگان کشورمان در این دوره از مسابقات راضی کننده نبود. می‌توانستیم خیلی بهتر باشیم. من در مورد تیم تحت هدایت خودم که مسئولیت دارم صحبت می‌کنم. قبل از اعزام هم گفته بودم با توجه به پتانسیلی که داریم، می‌توانیم روی سه مدال حساب کنیم، که خوب شرایط مسابقات و اتفاقات پیش بینی نشده هم وجود دارد. اما باید به این نکته مهم اشاره کنیم که برخی از کاراته کاها به درک کامل لازم نرسیده‌اند که بدانند چه موقعیتی در اختیارشان قرار گرفته و این موقعیت را از دست دادند.

کتیرایی افزود: در این دوره از مسابقات موفق به کسب یک مدال طلا توسط علیرضا حیدری شدیم. این برای من خوشحال کننده است. آخرین بار سال ۲۰۱۱ که مسئولیت تیم ملی زیر ۲۱ سال در رقابتهای جهانی مالزی با من بود موفق به کسب مدال طلا توسط بهمن عسگری شده بودیم و بعد از ۱۱ سال یک بار دیگر و این بار هم تیمی که مسئولیتش با من بود موفق به کسب طلا شد.

وی در پایان گفت: پیش از اعزام عنوان کرده بودم که تیم ما در فقر مسابقه و دیدارهای تدارکاتی به سر می‌برد. اگر بخواهیم موفقیت‌ها تداوم داشته باشد، باید بتوانیم در مسابقات معتبر حضوری فعال داشته باشیم. مسابقات جهانی و کاراته وان را که با حضور تیم‌های برتر دنیا و البته تصمیم گیرندگان کاراته دنیا برگزار می‌شود، جوانان ما باید شرکت کنند و ضمن کسب تجربه با سطح اول کاراته دنیا آشنا شده و در آن شرایط مبارزه کنند. حضور تیم ایران در چنین مسابقاتی تأثیرات زیادی چه در بخش فنی و چه در بخش‌های دیگر چون داوری و مربیگری خواهد داشت. شک نکید دو دوره غیبت در رقابتهای جهانی در کسب این نتیجه بی تأثیر نبوده است. بی تجربگی در مبارزات کاراته کاهای ما مشهود بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا