همدان در آینده نزدیک قطب کاراته کشور می‌شود/ میزبانی مسابقات قهرمانی، هفته آینده

رئیس هیأت کاراته استان همدان از روزگار خوب کاراته استان خبر داد و با بیان اینکه در آینده‌‎ای نزدیک به قطب کاراته کشور تبدیل خواهیم شد گفت: هفته آینده میزبان یک دوره مسابقات قهرمانی کشور در همدان هستیم.


به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، سیدمهدی وفایی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت هیأت کاراته استان اظهار کرد: قریب به یک سال است که در هیأت کاراته به عنوان رئیس انتخاب شده‌ام و در این مدت کم سعی بر این شده با همکاری مجموعه کاراته‏‌کاهای استان، تحول خوبی را انجام دهیم.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه در این امر موفق ظاهر شدیم و واقعاً شرایط کاراته استان بعد از آن همه مشکلات فراوان، بسیار خوب و آرام است و تنها برای توسعه این رشته ورزشی و خدمت به جوانان کاراته‌کا فعالیت می‌کنیم.

 

رئیس هیأت کاراته استان از میزبانی مسابقات کشوری در سبک‌‏های مختلف خبر داد و افزود: در یک سال گذشته، ۶ مسابقه قهرمانی کشور در استان برگزار شده که دو مسابقه در شهرستان‌های ملایر و تویسرکان بوده است، هفته آینده نیز میزبان یک دوره مسابقات قهرمانی کشور در همدان هستیم.

 

وی اضافه کرد: یکی از دلایل برگزاری مسابقات در استان، سهولت شرکت است چون برای حضور در شهرهای دیگر باید هزینه سنگینی برای ایاب و ذهاب و اقامت، پرداخت شود، از طرفی مسئله دوری از خانواده و خستگی ورزشکاران نیز وجود دارد اما وقتی میزبان مسابقات هستیم، ورزشکاران فقط هزینه ورودی مسابقات را پرداخت می‌کنند.

 

وفایی بیان کرد: در این مسابقات توانستیم از امتیاز میزبانی استفاده کنیم و در سکوی اول و یا دوم، ایستادیم و به لطف خدا امروز با قدرت تمام در کاراته کشور پیشتاز هستیم.

 

وی با اشاره به میزبانی اردوی تیم ملی کاراته در سال گذشته، بیان کرد: تیم ملی بانوان و آقایان کاراته ۱۲ روز در همدان میهمان ما بودند و پس از آن آقای شهگل به عنوان مربی تیم ملی جوانان و خانم فائزه ترکمان به عنوان مربی تیم ملی امید، انتخاب شدند.

 

رئیس هیات کاراته استان همدان ادامه داد: پس از اردو اعتماد به نفسی در همدان شکل گرفت و به همکاران اعلام کردیم آمادگی برگزاری رویداد ملی و بین‌المللی را داریم و کاراته استان همدان به حدی ظرفیت دارد که باید به قطب کاراته کشور تبدیل شود.

 

وی در رابطه با وضعیت ملی‌پوشان کاراته‌کای استان مطرح کرد: امسال سه نفر در اردوی تیم ملی داریم و یک نفر به عنوان کاراته‌کای ثابت در مسابقات جهانی حضور خواهد داشت. در اولین حضور بین‌المللی تاریخ کاراته دختران استان، سال گذشته در مسابقات آسیایی مدال کسب کردیم.

 

وفایی در رابطه با تعداد فعالان حوزه کاراته استان، گفت: ۶۰ مربی خانم و ۵۰ مربی آقا داریم که اغلب این افراد داور هم هستند ‌و ۲۵۰۰ ورزشکار دارای بیمه ورزشی نیز در استان کار می‌کنند.

 

وی اضافه کرد:در ماه آینده مجمع عمومی سالیانه هیأت کاراته استان با حضور رئیس فدراسیون برگزار خواهد شد و در آن مجمع سایت رسمی هیأت کاراته استان افتتاح خواهد شد.

 

رئیس هیات کاراته استان همدان با اشاره به فعالیت عمرانی در این حوزه، بیان کرد: در حوزه عمرانی اعتبار مناسبی برای بازسازی خانه کاراته شهر همدان واقع در مجموعه شهدشمسی‌پور کسب شد و با اضافه شدن یک سالن دیگر در مجموعه فردوسی نیز به سمتی حرکت کرده‌‎ایم مربیان ما فضای بیشتری برای آموزش داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: همچنین با مسئولان اداره‌کل آموزش‌و پرورش استان وارد مذاکره شدیم تا از فضای ورزشی آن‌ها استفاده کنیم تا ورزش دانش‌آموزی فعال شود و سالن‌های آنها را هم تجهیز کرده‌ایم.

 

وفایی تأکید کرد: ورزش روستایی را پیگیری کردیم و مقرر شده فضاهای خانه ورزش روستایی موجود را تجهیز کرده و در اختیار رزمی‌کاران قرار بگیرد چون در روستاها پتانسیل خوبی داریم.

 

وی گفت: خیلی از ورزشکاران ما و مدال‌آوران کاراته در روستاها زندگی می‎کنند و در بعضی از مسابقات استانی نیز تیم‌های روستایی از جمله رسول آباد، ویان و… به عناوین برتر دست پیدا کرده‏اند.

 

رئیس هیات کاراته استان همدان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم از تمام ظرفیت برای ارتقای کاراته استان استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: جلسات متعددی با افراد فعال این حوزه برگزار و از آن‌ها درخواست یاری کردیم و در هیأت رئیسه از افراد توانمند و علاقمند استفاده شده و وزنه هیأت رئیسه کاراته استان، وزنه سنگینی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا