روحانی: فدراسیون کاراته باید بساط توهین‌ها را جمع کند/ ما هم خیلی‌چیزها می‌دانیم و نمی‌گوییم

مربی تیم ملی کاراته درباره توهین و تهمت ملی‌پوش سابق کاراته به کادر فنی تیم ملی، گفت: فدراسیون باید برخورد قاطعی با این فرد داشته باشد تا بساط این کارهای زشت از رشته‌ای مثل کاراته برچیده شود.

 

 

 

به گزارش  کاراته نیوز حسن روحانی در گفتگو با ایسنا، درباره برنامه‌های پیش روی تیم ملی کاراته با توجه به تعویق رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا، اظهار کرد: هدف کادر فنی تیم ملی این بود که دو تیم را به مسابقات کشورهای اسلامی و قهرمانی آسیا اعزام کنیم اما با لغو مسابقات قهرمانی آسیا برای سومین مرتبه، باید تشکیل جلسه بدهیم تا درباره برنامه‌های تیم ملی تصمیم‌گیری کنیم. اردوی تیم ملی با قدرت پیگیری می‌شود و مسابقات انتخابی تیم ملی نیز ۲۵ و ۲۶ خرداد برگزار خواهد شد. این موضوع برای همه کشورهاست و خللی در برنامه‌های تیم ملی و اهدافی که دارد ایجاد نمی‌کند.

 

 

 

مربی تیم ملی کاراته افزود: با حمایت فدراسیون قرار است در رقابتهای کاراته وان باکو که شهریور برگزار می‌شود، شرکت کنیم، همچنین قصد داریم نفراتی که تا رده ۳۲ رنکینگ هستند را به رقابت‌های ترکیه که پس از باکو برگزار می‌شود، اعزام کنیم. به هر حال باید با حضور در مسابقات مختلف، به بچه‌ها انگیزه بدهیم تا پر قدرت در تمرینات و مسابقات شرکت کنند. پس از لغو بازی‌های آسیایی، مسابقات قهرمانی آسیا هم بار دیگر به تعویق افتاد و باید اقداماتی انجام دهیم تا روحیه و انگیزه ملی‌پوشان را حفظ کنیم. البته این قبیل اتفاقات دست فدراسیون یا وزارت ورزش نیست و ما باید با تدارک مسابقات مختلف و حمایت از ملی‌پوشان به دنبال اهداف کاراته و موفقیت در رویدادهای پیش رو باشیم. به هر حال این شرایط و مشکلات مالی است که کشورمان دارد و ما و ورزشکاران نیز باید این شرایط را درک کنیم و از سوی دیگر نیز باید ورزشکاران مورد حمایت لازم قرار گیرند تا انگیزه‌شان را از دست ندهند.

 

 

 

وی در ادامه درباره انتقادات تند امیر مهدی‌زاده و اتهاماتی که متوجه کادر فنی تیم ملی کرده است، گفت: حرف‌های زیادی دارم اما خیلی نمی‌خواهم به اظهارات این ملی پوش سابق بپردازم چرا که تیم ملی بدون حاشیه به کار خود ادامه می دهد و دوست ندارم حاشیه به تیم ملی راه پیدا کند. به نظر من فدراسیون کاراته باید توسط کمیته انضباطی به اظهارات این فرد رسیدگی کند و حمایت لازم را از کادر فنی تیم ملی داشته باشد. اینکه یک ورزشکار که سال‌ها در تیم ملی بوده و حداقل در این چند سالی که من عضو کادر فنی بودم به چشم دیدم چقدر مورد حمایت سرمربی تیم ملی بوده و با این حال در ۹۰ درصد مسابقات ناکام بوده است، اینچنین به کادر فنی حمله می‌کند، هتک حرمت می‌کند و اتهام‌ می‌زند، کار بسیار زشتی است که به کاراته ضربه می‌زند. اینکه فکر کنیم این حرف‌های زشت را بزنیم و با آبروی افراد و مربیان خودمان بازی کنیم و بعد عذرخواهی کنیم، هیچ فایده‌ای ندارد.

 

 

 

روحانی تصریح کرد: ما هم خیلی چیزها را می دانیم اما نمی‌گوییم. حریم خصوصی افراد باید حفظ شود و احترام بزرگتر و کوچکتر از خودمان را بدانیم. اینجا کاراته است، رشته‌ای که سراسر آن احترام و حفظ حرمت است. امیدوارم فدراسیون کاراته قاطعانه با این کار برخورد کند تا دیگر بساط این قبیل کارهای زشت که چیزی جز حرمت شکنی و ناسپاسی است جمع شود. چرا این فرد زمانی که در تیم ملی بود و علی‌رغم همه ناکامی‌ها حمایت می‌شد، این حرف‌ها را نمی‌زد؟ من خودم ملی‌پوش بودم و معتقدم این قبیل کارها و حرمت‌شکنی‌ها خیلی برای یک قهرمان بد و خارج از شان و جایگاه یک قهرمان است. واقعا تیم ملی و قهرمانی چقدر ارزش دارد که به هر قیمتی بخواهیم به اهدافمان برسیم. اینکه یک مربی که ۵ سال پیش از تیم ملی رفته و هر کاری می‌کند تا به تیم ملی برسد یا بازیکنی که اصلا حرمت و احترام مربی و بزرگتر را نمی‌شناسد واقعا برای جامعه بزرگ کاراته ایران که افراد بزرگی در دامن خود پرورش داده، خیلی بد است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا