پورشیب: مانع حضورم در المپیک ۲۰۲۰ شدند/ ورد گیمز صحنه تکرار قهرمانیم خواهد بود

کاپیتان تیم ملی کاراته ایران گفت: مانع حضورم در المپیک ۲۰۲۰ شدند درحالی‌که فقط من امتیاز قاره‌ای و رنکینگ جهانی داشتم اما در ورد گیمز قهرمانی‌هایم را تکرار خواهم کرد.

به گزارش کاراته نیوز ذبیح‌الله پورشیب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا با اشاره به حمایت‌های دانشگاه آزاد اسلامی از ورزشکاران اظهار کرد: خوشحالم که برای پانزدهمین سال متوالی در تیم دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارم. بسیاری از بازیکنان مایل به عضویت در این تیم هستند اما به‌دلیل محدودیت‌های موجود امکان‌پذیر نیست. در تمامی این سال‌ها شاهد بوده‌ام که افراد به‌نامی در تیم حضور داشتند و در کنار آن‌ها بازیکنان جوانی مورد حمایت قرار گرفتند و در نهایت به لیگ‌های مختلف معرفی شدند که این امر موجب انگیزه آن‌ها شد تا در مسابقات مختلف و لیگ‌ها خوش بدرخشند و منتخب تیم ملی شوند.

وی اضافه کرد: علی‌رغم اینکه سایر تیم‌ها، بازیکنان بسیار خوب و عنوان داران آسیا را در کنار خود دارند اما تیم ما متشکل از بازیکان با تجربه و جوانی است که در کنار هم برای کسب هشتمین قهرمانی تلاش می‌کنیم. گام‌های مثبت و حمایت‌هایی از سوی دکتر طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و امیرعباس لشگری، رئیس مرکز ورزش و تربیت‌بدنی صورت می‌گیرد اما باتوجه به اینکه همیشه تیم کاراته پرچم‌دار بوده است نیاز به حمایت‌های بیشتری از سوی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش داریم.

کاپیتان تیم ملی کاراته با بیان اینکه از ۱۷ سالگی وارد تیم دانشگاه آزاد اسلامی شده‌ است، بیان کرد: از ابتدای ورود مورد حمایت دانشگاه قرار گرفتم و این امر موجب شد تا به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کنم؛ بنابراین تعهد اخلاقی دارم که برای سربلندی این مرکز آموزشی در کنار تیم قرار باشم. به خانواده دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد می‌کنم اگر به‌دنبال فضایی مناسب برای ورزش هستند این دانشگاه انتخاب بسیار مطلوبی خواهد بود امیدوارم دانشجویان خود را برای بهره‌گیری از این امکانات محروم نکنند.

پورشیب با اشاره به اینکه ورزش نمی‌تواند مانع تحصیل شود، یادآور شد: دانشجوی مقطع دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی هستم، شاید اگر نقطه تمرکز بر یک مسئله باشد موجب دستیابی به پیشرفت بیشتر می‌شود اما نگاه اشتباهی است که ورزشکار حرفه‌ای به‌دنبال ادامه تحصیل نرود چراکه یک ورزشکار تحصیل کرده می‌تواند کمک حال تیم باشد.

وی با تاکید بر اینکه سهمیه ورد گیمز را کسب کرده است، گفت: در ۶ ماه آینده چهار رویداد بازی‌های آسیایی، مسابقات آسیا، بازی‌های جهانی موسوم به ورد گیمز و کشورهای اسلامی را پیش‌رو داریم که بسیار سخت خواهد بود اما با نتایج خوب شیرین خواهد شد. امیدوارم با سهمیه‌ای که برای بازی‌های جهانی کسب کرده‌ام بهترین نتیجه را رقم بزنم. بازی‌های آسیایی، قهرمانی آسیا و کشورهای اسلامی نیز شرایط خاص خود را دارد که امیدوارم برای سومین‌بار در بازی‌های آسیایی حضور پیدا کرده و طلای خود را تکرار کنم.

کاپیتان تیم ملی کاراته در رابطه با عدم راهیابی به المپیک ۲۰۲۰ عنوان کرد: به گذشته فکر نمی‌کنم و افسوسی برای آن نمی‌خورم چراکه تمام تلاشم را کردم، برای گرفتن سهمیه موفق به کسب مدال و جایگاه شدم، تنها کسی‌که امتیاز قاره‌ای و رنکینگ جهانی داشت من بودم اما با توجه به اینکه فدراسیون جهانی تشخیص داد از هر تیم یک نفر می‌تواند در مسابقات حضور داشته باشد مانع راهیابی من به المپیک ۲۰۲۰ شدند اما خدا را شاکرم نماینده ایران به مدال طلا دست پیدا کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا