فوتبال آمریکایی و کاراته نامزد حضور در المپیک لس‌آنجلس

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از تهران- ایرنا- چند رشته ورزشی از جمله فوتبال آمریکایی و کاراته نامزد حضور در المپیک ۲۰۲۸ شده‌اند و قرار است تا چند هفته آینده مسئولان برگزار کننده این مسابقات درباره رشته‌های جدید، تصمیم بگیرند.

به گزارش شامگاه سه‌شنبه ایرنا، در فاصله ۵ سال تا برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس، آمریکایی‌ها هنوز درباره رشته‌هایی که قرار است به این مسابقات اضافه شود، تصمیم‌گیری نکرده‌اند.

با این حال فوتبال آمریکایی به همراه هشت ورزش دیگر تلاش می‌کند تا به عنوان یکی از رشته‌هایی که ممکن است به تایید برگزارکنندگان محلی برسد، وارد برنامه بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ شوند.

فوتبال آمریکایی و کریکت به همراه بیسبال-سافتبال، لاکراس، کاراته، کیک بوکسینگ، اسکواش و موتوراسپرت از جمله رشته‌هایی هستند که در فهرست نهایی برای اضافه شدن به رشته‌های المپیک ۲۰۲۸ قرار گرفته‌اند.

مسئولان فدراسیون فوتبال آمریکا که خواهان اضافه شدن رشته فوتبال آمریکایی به المپیک لس‌آنجلس هستند، امیدوارند که مسئولان برگزار کننده در هفته‌های آتی در این باره تصمیم‌گیری کنند.

کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) پس از آن باید در جلسه‌ای که در ماه اکتبر( مهر و آبان) در بمبئی برگزار می‌شود، این طرح را تصویب کند.

برگزارکنندگان المپیک ۲۰۲۴ پاریس، رشته‌هایی از جمله صخره نوردی، اسکیت بورد و موج‌سواری را به این مسابقات اضافه کرده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا