فدراسیون کاراته و چالش جدید/ مسابقات جهانی سهمیه‌ای شد

فدراسیون جهانی کاراته اعلام کرده مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ سهمیه‌ای است و کشورها برای حضور در این رویداد باید سهمیه لازم را از طریق حضور در لیگ‌های جهانی و سایر مسابقات کسب کنند. تصمیمی که فدراسیون ایران را با چالشی جدید و البته دشوار روبه‌رو کرده است.

 

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از ایرنا؛ «آنتونیو اسپینوز» رئیس اسپانیایی فدراسیون جهانی کاراته که در تلاش برای زنده نگه داشتن هیجان در این رشته و البته درآمدزایی برای فدراسیون جهانی است، بازهم تصمیمی غیر منتظره گرفت. تصمیمی که همه کشورها به خصوص ایران را با چالشی جدید مواجه می‌کند. هرچند اسپینوز عنوان کرده تلاشش بازگشت دوباره کاراته به بازی‌های المپیک است.

 

بر این اساس، مسابقات کاراته ۲۰۲۳ قهرمانی بزرگسالان جهان در بوداپست پایتخت مجارستان، سهمیه‌ای است و کاراته‌کاهای جهان باید با حضور در مراحل مختلف لیگ‌جهانی و البته مسابقات قاره‌ای جواز حضور در پیکارهای قهرمانی جهان را کسب کنند.

 

طبق این تصمیم کشورها برای اینکه سهمیه را از دست ندهند باید در مراحل مختلف لیگ جهانی شرکت کرده و نمایندگان آنها روی تاتامی حاضر شوند، وگرنه شانس حضور در پیکارهای قهرمانی جهان برای آنها به حداقل خواهد رسید.

 

بنابر تصمیم فدراسیون جهانی، ۳۲ نفر برتر هر وزن جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب می‌کنند.

 

۳۲ نفر برتر بدین شرح انتخاب می‌شوند:

 

۸ نفر نخست از طریق رنکینگ

 

۶ نفر از طریق رقابت کسب سهمیه مستقیم

 

۱۴ نفر از ۵ قاره

 

۲ نفر سهمیه فدراسیون جهانی

 

یک نفر قهرمان دوره پیشین جهان

 

یک نفر سهمیه میزبان

 

با این شرایط فدراسیون کاراته ایران که همچون سایر فدراسیون‌ها با مشکلات مالی عدیده‌ای مواجه است مسیر بسیار سختی برای حضور در مراحل مختلف لیگ‌جهانی و در نهایت کسب سهمیه حضور در پیکارهای قهرمانی جهان دارد.چراکه حضور در چند رویداد آنهم با تعداد نفرات بالا، هزینه گزافی خواهد داشت که بعید است فدراسیون ایران بدون حمایت وزارت و کمیته بتواند از عهده آن برآید.

 

پنج مرحله لیگ‌جهانی که پیش‌رو است بدین شرح انجام می‌شود:

 

لیگ امارات، فجیره / ۲۹ بهمن تا اول اسفند

 

لیگ پرتغال، لیسبون / ۲۵ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۱

 

لیگ مراکش، رباط / ۲۳ تا ۲۵ اردیبهشت

 

لیگ آذربایجان، باکو / ۱۱ تا ۱۳ شهریور

 

لیگ روسیه، مسکو / ۱۵ تا ۱۷ مهر

 

کاراته ایران از قدرت‌های جهان است و پس از غیبت در دوره گذشته پیکارهای جهانی، شرکت نکردن در ادوار مختلف لیگ‌های جهانی می‌تواند جایگاه کشورمان را در دنیای کاراته با خطر مواجه کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا