زند: داوران در مسابقات سوپر لیگ کاراته عملکرد خوبی داشتند

رئیس کمیته داوران فدراسیون کاراته گفت: اعتراضات کاراته کا‌ها و مربیان نسبت به دوره‌های گذشته مسابقات سوپر لیگ بسیار کمتر شده بود.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسابقات سوپر لیگ کاراته پس از یک سال و نیم وقفه به دلیل همه گیری ویروس کرونا در کشورمان و مسابقات تیم ملی کاراته دیروز برگزار شد و تیم دانشگاه آزاد موفق شد، فاتح این رقابت‌ها شود.

جمشید زند، رئیس کمیته داوران فدراسیون کاراته گفت: داوران ما در مسابقات سوپر لیگ کاراته قضاوت‌های خوبی داشتند و نسبت به دوره‌های گذشته سوپر لیگ اعتراضات کاراته کا‌ها و کادرفنی به قضاوت داوران بسیار کمتر بود و تلاش می‌کنیم تا چینش داوران را نسبت به سطح مسابقات قرار دهیم تا اعتراضات به داوری را کمتر کنیم.

در مسابقات انتخابی تیم ملی برای مسابقات جهانی امارات در برخی از اوزان کاراته کا‌ها نسبت به قضاوت داوران اعتراض‌های زیادی داشتند و حجم زیاد انتقادات منجر به استعفای جواد سلیمی، رئیس کمیته داوران وقت فدراسیون کاراته شد.

او درباره اعزام داوران کاراته با هزینه‌های شخصی به مسابقات جهانی و آسیایی عنوان کرد: طباطبایی، رئیس فدراسیون کاراته و هیئت رئیسه فدراسیون نگاه مثبت و حمایتی به داوران کاراته دارند و من نیز تلاش می‌کنم حامیان مالی برای اعزام داوران به مسابقات جهانی و آسیایی و همچنین حضور آنان در کلاس بین المللی جذب کنم. داوری ما توان کسب کرسی در کمیته داوران فدراسیون جهانی کاراته را داراست و تمام تلاشم را برای کسب کرسی های در این کمیته انجام می‌دهم.

در سال‌های اخیر داوران کاراته برای حضور در مسابقات بین المللی و کلاس‌های دانش افزایی با هزینه شخصی اعزام می‌شوند و بسیاری از داوران طراز اول کشورمان در پی هزینه‌های بالای این سفر‌ها از اعزام به این مسابقات و کلاس ها انصراف می‌دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا