هروی: مهم بود بازیکنان درک کنند حضور در قهرمانی آسیا فراتر از کاراته‌وان نیست/ مسیر قهرمانی آسیا سخت‌تر شده است

سرمربی تیم ملی کاراته گفت: برای من مهم بود تا بازیکنان درک کنند حضور در ترکیب تیم ملی برای مسابقات قهرمانی آسیا فراتر از حضور در مسابقات لیگ برتر کاراته وان نیست.

به گزارش کاراته نیوز شهرام هروی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص رقابت‌های روز گذشته (شنبه) انتخابی تیم ملی کاراته اظهار داشت: در ابتدا باید عنوان کنم مسیر کسب سهمیه المپیک تنها معطوف به رقابت‌های قهرمانی آسیا نیست و این رقابت‌ها یکی از مسیرهای رسیدن به المپیک است. امتیازات مسابقات قهرمانی آسیا مانند یک مرحله مسابقات لیگ برتر کاراته وان است و بازیکنی که قصد حضور در المپیک را داشته باشد همچنان فرصت زیادی تا پایان سال پیش رو خود دارد.

وی گفت: از مدیران فعلی و گذشته فدراسیون کاراته تشکر می‌کنم که در این مدت اجازه دادند که با وجود شرایط بد اقتصادی، با تمام ظرفیت‌ها در مسابقات حضور داشته باشیم. حتی در این راه هزینه‌هایی که می‌توانست صرف تیم امید شود در اختیار تیم ملی بزرگسالان قرار گرفت و ما نیز تلاش کردیم که از این فرصت استفاده و روی بازیکنان سرمایه‌گذاری کنیم که رنکینگ نداشتند.

سرمربی تیم ملی کاراته عنوان کرد: امیدوارم همه این موضوع را درک کنیم که کار بزرگی صورت گرفته که امروز تعداد مدعیان حضور در تیم ملی بیشتر شده و حتی برای این مهم بچه‌های تیم امید به خاطر تیم بزرگسالان سکوت کردند که جای تقدیر و تشکر دارد. در این مدت با تمام ظرفیت‌ در مسابقات حاضر شدیم و بچه‌ها نیز امتیازات خوبی کسب کردند. امیدوارم با توجه به قول طباطبایی در مسابقات لیگ برتر کاراته وان آینده نیز با ظرفیت خوبی شرکت کنیم تا همچنان بچه‌ها در کورس باقی بمانند و از رقبا عقب نیفتند.

هروی در خصوص عملکرد ملی‌پوشان در رقابت‌های انتخابی تیم ملی گفت: تمام بچه‌ها تلاش کردند که بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند. رقابت‌های انتخابی شرایط خاص خود دارد و یک ورزشکار شاید در روز مسابقه از لحاظ بدنی خوب نباشد یا مشکلات دیگری وجود داشته باشد که مجموع این شرایط را می‌توان در خصوص مسابقات انتخابی توصیف کرد. تمام تلاش ما این بود که در سه وزن ۵۵-، ۶۷- و ۸۴- کیلوگرم مانند سایر اوزان شایسته‌سالاری حاکم شود.

وی تاکید کرد: از طرف دیگر نباید فراموش کرد چیزی از ارزش‌های بچه‌هایی که برای مسابقات قهرمانی آسیا در ترکیب تیم ملی قرار نگرفتند، کم نخواهد شد و همچنان این فرصت برای آنها وجود دارد  تا در مسابقات آینده برای کسب سهمیه المپیک تلاش کنند.

سرمربی تیم ملی کاراته در مورد تاثیر حساسیت رقابت‌های انتخابی روی عملکرد بازیکنان گفت: مسلما حساسیت روی عملکرد بازیکنان تاثیرگذار است، اما برای من مهم بود تا بازیکنان درک کنند که حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا مانند یک مرحله رقابت‌های لیگ برتر کاراته وان است و در جایگاه بالاتری از لحاظ امتیازی قرار ندارد. در سال جاری و با کمک فدراسیون در چهار مرحله مسابقات با شرایط قهرمانی آسیا شرکت کردیم.

هروی در خصوص توقعات برای کسب عنوان قهرمانی آسیا به تسنیم گفت: تمام هم و غم ما قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا است، اما نباید فراموش کرد مسیر قهرمانی در این دوره مسابقات با توجه به اهمیت کسب سهمیه المپیک سخت‌تر است. از طرفی تیم پرقدرتی داریم که از بازیکنان باتجربه، جوان و با انگیزه تشکیل شده و بازیکنان که در ترکیب انفرادی و کومیته تیمی قرار دارند نیز نباید فراموش کنند در تیم بزرگی هستند و باید ایران دوباره قهرمان شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا