روحانی: نتایج تاریخی کاراته مزد زحمات همدلی است/ مسیر سختی تا المپیک پیش رو داریم

سرمربی سابق تیم ملی نوجوانان کاراته گفت: این قهرمانی بزرگ و نتایج تاریخی مزد زحمات همدلی خانواده بزرگ کاراته است و انصاف نتایج در این رقابت‌ها فوق‌العاده عالی بود.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،‌ دومین مرحله لیگ سری A لیگ کاراته در حالی شب گذشته به میزبانی شهر استانبول ترکیه با حضور ۱۸۱۳ کاراته کار از ۱۰۲ کشور جهان برگزار و به پایان رسید که کاراته ایران موفق شد با کسب ۶ مدال طلا و ۳ برنز روی سکوی قهرمانی قرار بگیرد.

حسن روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که عملکرد تیم ملی بانتایجی که در این رقابت‌ها کسب کرده از نظر شما چطور بود؛‌ گفت:‌ ابتدا به جامعه بزرگ کاراته،‌ مسئولان فدراسیون، کادر فنی تیم ملی بزرگسالان و مربیان سازنده در استان‌های مختلف تبریک می‌گویم. این قهرمانی بزرگ و تاریخی را مزد زحمات همدلی خانواده بزرگ کاراته است و انصاف نتایج در این رقابت‌ها فوق‌العاده عالی بود. بچه‌های ما خوب بودند و شاهدیم در اوزان مختلف نتایج خوبی برای کاراته ایران رقم خورد. در برخی اوزان مثل ۶۰ و ۶۷ کیلوگرم نتایجی که بچه‌ها باید می‌گرفتند را موفق نشدند کسب کنند. البته این طبیعی است چون اینطور نیست که ما بخواهیم در تمام مسابقات در تمام اوزان مدال کسب کنیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود، گفت:‌ بچه‌های ما باید از این فرصت‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنند. باید با کسب مدال امتیازهای لازم را برای حضور در المپیک به دست بیاورند. در مجموع باید بگوییم تیم یکدست و خوبی داریم. در این رقابت‌ها جوانترها شاهد بودیم خیلی خوب ظاهر شدند و این نقطه عطفی برای کاراته کشورمان است.

روحانی در پاسخ به این سؤال که در برخی موارد شاهدیم با تجربه‌های تیم ملی موفق به کسب نتایج خوبی نمی‌شوند، به نظر شما چه دلیلی باعث رخ دادن چنین اتفاقاتی می‌شود، گفت: برخی مواقع دست بازیکنان ما مقابل حریفان‌شان از لحاظ تاکتیک رو می‌شود. بچه‌های ما باید خیلی دقت کنند و در مورد این موضوع تغییراتی را در نحوه مبارزات خود ایجاد کنند. وقتی در تمرینات این مشکل حل شود آنها در مبارزاتی که حریفشان بازی را برای آنها می‌بندد، بلافاصله می‌توانند در چنین لحظه‌ای با تغییر تاکتیک و تکنیک برنده مسابقه شوند. البته در تمام مسابقات اینطور نیست. این موضوع در برخی مسابقات رخ می‌دهد. در واقع مسابقه با مسابقه متفاوت است. در هر صورت ما باید روی این موضوع خیلی کار کنیم تا در مسیر المپیکی که قرار داریم با مشکل روبرو نشویم. البته یک جاهایی هم بچه‌های ما حریفان خود را دست کم می‌گیرند.

وی در پایان صحبت‌های خود، اظهار داشت: وقتی در یک رویداد بیش از ۱۰۰ کشور حضور پیدا می‌کنند این موضوع ثابت می‌کند سطح فنی این رقابت بسیار بالاست. این رقابت‌ها چون سری A بوده نباید بگوییم سطح فنی خوبی ندارد. اگر به اسامی کاراته‌کاهای خوب دنیا که در این مسابقات حضور پیدا کردند، نگاه کنیم متوجه می‌شویم چقدر سطح فنی این رقابت‌ها بالاست. کاراته در مسیر المپیکی قرار گرفته و با توجه به اینکه همه می‌خواهند در این آوردگاه بزرگ حضور داشته باشند با تمام نیرو و قوا تا المپیک در این مسیر حضور خواهند داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا