آشوری : تصمیم مهدیزاده حاصل خردجمعی بود/ امیر سهمیه المپیک کسب می‌کند

سرپرست فدراسیون کاراته گفت: امیرمهدیزاده با یک خرد جمعی تصمیم به تغییر وزن گرفت و زمان ثابت خواهد کرد که این قهرمان ارزنده بدرستی بهترین کار را انجام داده است.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل ازخبرگزاری مهر، محسن آشوری که در پاریس حضور دارد گفت: با فدراسیون جهانی مکاتبه کردیم که با احتساب امتیازات ۶۰- کیلوگرم، امیرمهدیزاده بتواند در وزن ۶۷- کیلوگرم مبارزه کند که اعلام شد نیاز به بررسی بیشتر دارد. ضمن اینکه وی در اردوی ایتالیا با آسیب دیدگی جزئی مواجه شد و به همین دلیل تصمیم گرفتیم که در این رقابتها شرکت نکند.

وی ادامه داد: برای شرکت در رقابتهای کاراته وان، کاراته کاها باید رنکنیگ زیر ۱۰۰ داشته باشند، ولی در سری A همه کاراته کاها می توانند حضور داشته باشند. مهدیزاده در وزن ۶۷- کیلوگرم در چین موفق به کسب مدال برنز شد ولی امتیازش زیر ۱۰۰ نبود که بتواند در پاریس مبارزه کند. وی با حضور در رقابتهای اتریش و کسب مدال، می تواند شرایط مبارزه روی تاتامی کاراته وان را کسب کند.

سرپرست فدراسیون کاراته در مورد نحوع تصمیم گیری در خصوص تغییر وزن مهدیزاده گفت: این یک خرد جمعی بود، مهدیزاده پس از مشورت با کادر فنی و اینجانب در نهایت به این نتیجه رسید که وزن خود را تغییر دهد و من فکر می کنم تصمیم منطقی و درستی گرفت. سال ۲۰۱۹ کاراته کاها باید در ۱۱ تورنمنت شرکت کنند و اگر مهدیزاده برای هر کدام می خواست وزن کم کرده و مبارزه کند، بدون شک این کاهش وزن های متوالی به وی لطمه خواهد زد.

آشوری در مورد پاسخ به این سئوال که اینکه آیا وی برای کسب سهمیه با مشکل مواجه نمی شود؟ پاسخ داد: با شناختی که از انگیزه و توانایی فنی مهدیزاده سراغ داریم بدون شک می تواند در مسابقات پیش رو به نتیجه لازم دست پیدا کرده و سهمیه حضور در بازیهای المپیک ۲۰۲۰ را کسب کند.

شایان ذکر است رقابتهای کاراته وان پاریس از روز گذشته آغاز شده و ملی پوشان کشورمان به مصاف رقبای خود رفته اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا