مشکلات کاراته را با صالحی‌امیری مطرح کردم/ شرایط همکاری مهیا نیست

قهرمان پیشین کاراته جهان گفت: کاراته ایران سه دوره متوالی قهرمان جهان شده، ولی با قهرمانان این رشته در شان تیمی که داعیه طلای المپیک را دارد برخورد نمی شود.

به گزارش کاراته نیوز جاسم ویشگاهی ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر اظهار داشت: من خودم سالها در اردوها و اعزام های تیم ملی حضور داشتم و با مشکلات مربوطه آشنا هستم. به همین دلیل شرایطی فراهم شد تا در جلسه با رئیس کمیته ملی المپیک برخی مشکلات اساسی و ریشه ای ملی پوشان را مطرح کردم.

وی ادامه داد: بحث اسکان و غذا یک مشکل اساسی برای کاراته کاهاست، چرا باید تیم ملی در خوابگاه نصرت اسکان داده شود و یا غذا در آشپزخانه موجود در سالن کبکانیان طبخ و به مجموعه انقلاب ارسال شود تا دوباره گرم و توسط ملی پوشان مصرف شود؟ آیا این غذا کیفیت لازم را دارد؟ اگر قرار است کاراته مدال المپیک کسب کند باید با این رشته بر اساس این توقع برخورد کرد. چرا «کی روش» برای نوع لباس تیم ملی مبارزه می کند؟ چون می خواهد امکاناتی در شان تیم ملی آماده کند!

قهرمان سابق کاراته جهان افزود: مشکل دیگری که در این جلسه مطرح شد، بحث حقوق و آینده شغلی ملی پوشان بود. اغلب این نفرات متاهل هستند و کاراته را حرفه ای دنبال می کنند. یعنی غیر از تمرین و مسابقه کار دیگری ندارند و این حقوق نیز کفاف زندگی آنها را نمی هد. باید در این خصوص فکری اساسی شود تا کاراته کا بدون دغدغه معیشتی به فکر کسب افتخار باشد.

ویشگاهی ادامه داد: زمانی که ما قهرمان بودیم، با یک مصوبه همه مدال آوران به استخدام شرکت نفت درآمدند. آیا اکنون که آقایان در فکر و ذهن خود مهندسی کردن انتخابات است، می توان چنین انتظاری داشت که مسئولان به فکر آینده باشند که افرادی چون پورشیب، گنج زاده، مهدیزاده و … بعد از دوران قهرمانی چه کاری انجام دهند.

سرگروه پیشین تیم ملی کاراته در خصوص انصراف از حضور در میدان مسابقه گفت: واقعیت این است که حضور کاراته در المپیک به عنوان یکی رشته رسمی انگیزه من را برای حضور در میدان مسابقه افزایش داد. روزگاری مبارزه روی تاتامی المپیک رویایی بیش نبود، همین موضوع باعث شد تا بعد از ۴۵ روز تمرین پرفشار در رقابتهای سری A و بعد از غلبه بر رقیبانی که مدال جهانی و المپیک داشتند به نشان برنز دست پیدا کنم. اما متاستفانه برخوردهای نامناسب باعث شد عطای کار را به لقایش ببخشم.

وی افزود: انتظار داشتم این حرکت من با استقبال از سوی فدراسیون مواجه شده و از مدال من در این سن که بعد از هشت سال دوری بدست آمد برای انگیزه دادن به جوانان استفاده می شد که متاسفانه با کوچک شمردن مسابقه و برخورد سرد و نامناسب من را از کرده خود پشیمان کرد.

ویشگاهی افزود: با فرجی جلسه ای داشتم و به پیشنهادمن قرار شد که سازمان تیم های ملی تشکیل شود و هر کس به عنوان رئیس انتخاب شد، من به عنوان دبیر این سازمان فعالیت کنم. ولی ایشان روی قولی که به من داده بود نماند! چرا که آشوری به عنوان رئیس انتخاب شده بود و ایشان هم همکاری با من را قبول نکرد.

قهرمان سال ۲۰۱۰ بازیهای آسیایی در پایان گفت: روی سخن من با کسانی است که اکنون در فدراسیون هستند، به این آقایان توصیه می کنم تا زمانی که هستید برای ارتقاء کاراته تلاش کنند، این مسئولیت و میز تا ابد برای کسی نمانده و برای شما هم نخواهد ماند. قرار نیست برای چند صباحی بیشتر ماندن همه چیز را زیرپا بگذارید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا