پورشیب در مصاف با قهرمان طلایی امیدهای جهان

در وزن منهای ۸۴ کیلوگرم لیگ جهانی کاراته وان فرانسه، ذبیح اله پورشیب با ۵ پیروزی راهی فینال شد.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، در ادامه نخستین مرحله از لیگ جهانی کاراته وان که در شهر پاریس فرانسه و با حضور ۷۵۶ کاراته کا از ۸۱ کشور جریان دارد، ذبیح اله پورشیب در نیمه نهایی موفق شد ریاتارو آراگای ژاپنی را شکست دهد و راهی فینال شود.

او در این دیدار مقابل رقیب دیرینه خود به تساوی ۳ بر ۳ رسید تا با رای داوران برنده مبارزه باشد. این نهمین مبارزه ذبیح اله پورشیب مقابل آرگای ژاپنی بود؛ در ۸ مسابقه قبلی ۷ بار آراگا برنده بود و یک بار پورشیب موفق به کسب پیروزی شد. این دومین برد پورشیب در ۸ سال گذشته است.

پورشیب پیش از این دیدار ابتدا حریفی از کشور میزبان را یک بر صفر مغلوب کرد. در ادامه مقابل نماینده چین تایپه پس از تساوی یک بر یک با استفاده از قانون سنشو برنده شد. سومین مبارزه او مقابل کاراته کایی از کرواسی بود که با نتیجه ۴ بر صفر به سود پورشیب خاتمه یافت و در دیدار چهارم هم موفق شد اوگور آکتاش ترکیه ای قهرمان اروپا در سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ را شکست دهد و راهی دور نیمه نهایی شود.

پورشیب برای کسب مدال طلا فردا به مصاف احمد المصاری از کشور مصر قهرمانی امیدهای جهان ۲۰۱۷ و قهرمان نوجوانان جهان ۲۰۱۳ و قهرمان خواهد رفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا