کسانی که به دنبال گندم ری هستند، به خرمای بغداد هم نمی رسند

 این روزها حال و هوای فضای کاراته کشور به گونه ای است که افراد مختلف در هر جایگاهی، مطالبی را بیان می کنند که تشخیص درستی یا نادرستی آنها در این شرایط متلاطم چندان ساده نیست.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از ایکنا، اظهار نظر، نقد، پیشنهاد و تخریب، مواردی هستند که به راحتی و بدون پذیرش هیچ مسوولیتی از طرف افراد و رسانه ها مطرح می شوند و گویی فدراسیون هم بدون توجه به درستی یا نادرستی آنها، کار خود را انجام می دهد و حتی بنا بر توجه به آنها را نیز ندارد. درک این نکته ساده بسیار آسان است که در این مسیر رسانه ای، عده ای به طور محسوس یا زیرپوستی به دنبال اهداف خاصی هستند و می خواهند با تحت تاثیر قرار دادن اهالی کاراته نظرات خود را القاء کنند.

در این راستا اخیراً مطلبی منتشر شده است که به شکل خاصی در صدد مطرح کردن برخی اشخاص و در عین حال تخریب افراد دیگر می باشد. باید بپذیریم که مربیان کاراته در هر نقطه ای از ایران اسلامی در تلاش هستند تا شاگردانی شایسته و فنی را تحویل تیم های ملی دهند و از این طریق خدمات درخور توجهی را برای سربلندی کشور انجام می دهند. بنابراین ضمن ارج نهادن به انتقاد سازنده، زیر سوال بردن تلاش های بیدریغ آنها به هر شکلی و بزرگنمایی نتایج دیگران کاری بسیار نادرست و دور از شان و منزلت رسانه ای محسوب می شود.

اگر واقعا شما منتقد منصف هستید، بدون جهت گیری و تبعیض رسانه ای نظرات خود را به دیگران منتقل کنید و اجازه دهید، خواننده خود قضاوت کند، نه اینکه مثلا در ارتباط با مربی خاصی چنان غلو کنید که گویی این افراد تاکنون در تیم های ملی حضور و نقش نداشته اند، برعکس، چرا نمی پرسید، در حالی که فلان مربی همواره در همه رده ها در چند سال اخیر به عنوان مربی تیم های ملی حضور داشته است و همواره در مراحل مختلف اردوها شاگردان خود را وارد اردو می کند، چه ثمری را برای کاراته به ارمغان آورده است و چرا مشاوره های ایشان هرگز سبب بهبود عملکرد تیم های ملی نشده است و چرا هرگز کسی از وی نمی پرسد که بازده حضورشان در تیم ملی چه بوده است؟ اتفاقا اگر کارنامه این مربی خاص را بررسی کنیم، خواهیم دید که حضور همیشگی وی نه تنها بهبودی در نتایج حاصل از تورنومنت های خارجی حاصل نکرده است بلکه بیهوده هم بوده است.

اگر چنین مربی توانایی اداره تیم ملی را دارد، قبل از آن باید مشاور خوبی برای سرمربیان تیم هایی باشد که با آنها همراه می شود. اینکه سرمربی تیمی را دیکتاتور خطاب کنید تا به خواننده عدم اختیار مربیان را القاء کنید بسیار بی انصافی و دور از شان رسانه است. چگونه یک مربی توانایی سرمربیگری را دارد ولی نمی تواند مشاور فنی مناسبی برای دیگران باشد، خود جای سوال است؟ البته حضور همیشگی این مربیان خود سوالی بزرگتر است که تاکنون جواب آن داده نشده است!

مگر شما نبودید که انتخاب همان سرمربی را بهترین انتخاب برای فدراسیون می دانستید و دائما تمجید و تکریم می کردید؟ به هر حال اگر سرمربی مورد بحث به نتایج ضعیفی دست یافته است، باید علل را جویا شد و با آنالیز درست، عیوب را برطرف کرد و باید بدانیم که تیم او ضعیف عمل کرده است و این تیم شامل همان کسانی است که امروز شما مدعی هستید باید سرمربی باشند و این سخن کاملا غیر کارشناسانه و غیر فنی است.

بنابراین اگر شما دلسوخته و به دنبال اصلاح امور کاراته هستید، باید بدانید که ما مسابقات مهمی را در پیش داریم و آنجا دیگر جای گرایش ها و خواسته شخصی نیست بلکه باید به فکر آبرو، حیثت و اعتبار کاراته کشور باشیم. صعود بر سکو های جهانی و المپیک با تخریب و فرافکنی ممکن نخواهد بود و تنها انصاف در نقد و پیشنهادات درست راهگشا خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا