المپیک نقطه اوج هدف گذاری ماست/ ملاک انتخاب، آمادگی نفرات است نه پیشنیه آنها

سرمربی تیم ملی بزرگسالان بانوان کاراته با تاکید بر اینکه سال آینده می تواند نقطه عطفی در کاراته بانوان باشد، گفت: فرصت اشتباه نداریم؛ چرا که آزمون و خطا را انجام داده و تجربه لازم را کسب کرده ایم و زمان آن رسیده آنچه کاشته ایم را برداشت کنیم.

به گزارش کاراته نیوز لیلا بهرامی در گفتگو با سایت فدراسیون کاراته گفت: هنوز کارم را به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان بصورت رسمی شروع نکرده ام، انشاالله برای رقابتهای سال ۲۰۱۸ با یک برنامه ریزی دقیق طوری پیش می رویم تا هم در رقابتهای قهرمانی آسیا در اردن، بازیهای آسیایی جاکارتا، قهرمانی جهان در مادرید اسپانیا و نیز کاراته وانها که حکم انتخابی المپیک ۲۰۲۰ را دارند، بهترین عملکرد را داشته باشیم.

وی در خصوص نفرات اعزامی به لیگ جهانی کاراته وان ترکیه که اوایل هفته آینده در استانبول برگزار می شود، گفت: ۷ نفر کاراته کاهای اعزامی به رقابتهای آسیایی قزاقستان به اضافه طراوت خاکسار که دارای رنکینگ ۱۷ است و زهره برزگر که نفر اول رنکینگ وزن خود در رده امیدهاست، فردا چهارشنبه (۲۹ شهریور ماه) به این مسابقات اعزام خواهند شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به کسب نتیجه در کاراته وان استانبول خوشبین است، گفت: هرچند برای این مسابقات اردوی آماده سازی پیش بینی نشد، اما با توجه به توان فنی بچه ها و تمرینات منظمی که در باشگاههای خود داشته اند، امیدوارم نتایج خوبی در تاتامی استانبول رقم بخورد.

بهرامی در پاسخ به این سوال که برنامه اصلی تیم ملی بزرگسالان تا پایان سال چیست، گفت: در سه ماه اول سال میلادی ۲۰۱۸ سه کاراته وان را پیش رو داریم که طبق جلسه ای که با مسئولین فدراسیون داشتیم قرار شد تا در لیگ جهانی پاریس و دبی حضور داشته باشیم. وی همچنین تاکید کرد: ملاک اعزام کاراته کاها به رقابتهای کاراته وانها، جدا از رنکینگ، عملکرد آنها در انتخابی ها و اردوها و نقطه نظرات کادر فنی خواهد بود.

سرمربی تیم ملی بزرگسالان بانوان کاراته در ادامه گفت: هرچند به رقابتهای کاراته وان نگاه جدی داریم، اما اولویت اصلی ما حضوری موفق در پیکارهای قهرمانی آسیا و جهان و بازیهای آسیایی است و مطمئنا برای رقابتهای قاره ای و جهانی، بهترین ها، آماده ترین ها و باانگیزه ترین ها در لیست اعزام قرار می گیرند و این نیست که ملی پوشان براساس مدالهای گذشته شان در اولویت قرار بگیرند. ملاک انتخاب نفرات اعزامی به مسابقات قاره ای و جهانی شرایط فنی و آمادگی آنهاست نه پیشینه آنها. باید شرایطی ایجاد کنیم وقتی کاراته کایی در سوپرلیگ، قهرمانی کشور، انتخابی ها و لیگ های جهانی موفق عمل می کند این احساس را داشته باشد که تلاش هایش و عملکردش بدرستی دیده و توجه می شود. من معتقدم وقتی تیمی بر اساس عدالت و شایسته سالاری بسته می شود، نتیجه خوب هم حاصل می شود.

سرمربی تیم ملی بانوان کاراته در پاسخ به این سوال که برای کسب سهمیه در رقابتهای المپیک چقدر امیدوار هستید، گفت: هدف گذاری ما کسب بهترین نتیجه در رویدادهایی است که شرکت می کنیم و مسلما موفقیت در المپیک توکیو نقطه اوج این هدف گذاری خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا