یکپارچه سازی قوانین کاتا اولویت اصلی فدراسیون جهانی کاراته است

رئیس کمیته فنی و عضو کمیته قوانین فدراسیون جهانی کاراته با اشاره به اینکه داوری کاتا به علت ماهیت چالش برانگیز قوانین آن آسیب پذیر است، گفت: یکپارچه کردن و استانداردسازی قوانین کاتا اولویت اصلی فدراسیون جهانی کاراته بوده و هدف از آن برخورداری از قوانین شفاف در بازی های المپیک پیش رو است.

به گزارش کاراته نیوز کان کاسیس/Con Kassis/ روز یکشنبه در حاشیه سیزدهمین دوره مسابقات بین المللی کاراته جام وحدت و دوستی در ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه استاندارد کردن قوانین کاراته به فهم سریع عموم مردم و اجرای بهتر آن توسط داوران منجر می شود، افزود: قبل از این رقابت ها نیز در ۲ تورنمت بین المللی برخی قوانین جدید کاتا آزمایش شده است.
وی با بیان اینکه مربیان به علت سروکار داشتن مستقیم با قوانین نکته های ضعف آنها را به خوبی می دانند، افزود: اعتراض های مربیان در این تورنمت نیز جمع بندی می شود تا در جلسه ماه آینده کشور آلمان مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.
وی با انتقاد از اینکه برخی مربیان قوانین این ورزش را با دقت مطالعه نکرده اند، گفت: مربیان باید نسبت به قوانین کاراته به روز باشند تا بازیکنان آنان در نتیجه آشنایی کامل با مقررات، اعتراض های غیرمربوط نکنند.
وی با تاکید بر اینکه مربیان باید دانش داوری خود را تا حد یک داور کاراته ارتقا ببخشند، ادامه داد: برخی از مربیان قوانین را با جزئیات مطالعه نمی کنند و به همین علت درخواست بررسی های ویدئویی غیرضروری در مسابقه ها دیده می شود.
وی اضافه کرد: برخی مربیان در کشورهای مختلف جهان نسبت به قوانین کاراته به روز نیستند و نسبت به ارتقای دانش خود نیز تلاش نمی کنند.
رئیس کمیته فنی فدراسیون جهانی کاراته اظهار کرد: وظیفه مربیان در قبال قوانین جدید، آشنا کردن به موقع ورزشکاران با جزئیات آنهاست.
کاسیس، با اشاره به اینکه تورنمت وحدت و دوستی ارومیه از لحاظ فنی و داوری نسبت به دوره های پیشین پیشرفت کرده است، ادامه داد: کیفیت فنی این رقابت ها بالاست.
وی با اشاره به اینکه تعداد داوران ایران در ۲ دهه پیش محدود بوده است، اظهار کرد: کیفیت و سطح قضاوت داوران ایرانی نسبت به پنج سال گذشته ارتقا یافته است.
وی افزایش داوران زن در مسابقات را از اهداف اصلی فدراسیون جهانی کاراته دانست و گفت: فدراسیون با تبعیض بین داوران زن و مرد مخالف بوده و برای افرایش دانش داوران برنامه ریزی کرده است تا افراد مستعد و توانا بدون در نظر گرفتن جنسیت آنان حمایت شوند.
وی با تاکید بر اینکه برگزاری سمینارهای کاراته و ارتباط با جامعه بین الملل از سوی ایران در سال های اخیر افزایش یافته است، افزود: این مهم نوید بخش ارتقای کیفیت کاراته بوده و سطحی کیفی این دوره از مسابقه ها موید این بهبود است.
وی پیشنهاد کرد: مسئولان مرتبط با ورزش کاراته ایران همچون سال های گذشته روند ارتباط با جامعه جهانی کاراته را حفظ کند تا با هدایت جوانان مستعد و توانا آینده درخشانی برای کاراته ایران رقم بخورد.
به گزارش ایرنا ۴۷۰ ورزشکار از کشورهای روسیه، افغانستان، قزاقستان، مقدونیه، گرجستان، ترکیه، مالزی، روسیه، فرانسه، آذربایجان، عراق در قالب ۷۰ تیم و ۱۲۰ ورزشکار در قالب سه تیم از جمهوری اسلامی ایران در سیزدهمین رقابت های بین المللی کاراته جام وحدت و دوستی ارومیه حضور دارند؛ ۳۰ داور خارجی نیز این مسابقه ها را قضاوت می کنند.
این مسابقات در رده های بزرگسالان، جوانان و نوجوانان و در ۲ بخش کومتیه و کاتا از روز جمعه، ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ آغاز شده است و به مدت سه روز در سالن ۶ هزار نفری غدیر ارومیه ادامه می یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا