ایران بر بام کاراته آسیا ایستاد/۴۲ مدال حاصل تلاش نمایندگان ایران – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش کاراته‌نیوز:

به گزارش خبرنگار مهر، شانزدهمین دوره رقابهای کاراته قهرمانی آسیا که با حضور ۶۶۰ کاراته کا از ۲۷ کشور پنجشنبه ۲۲ تیرماه به میزبانی قزاقستان در سالن«دولت» شهر آستانه آغاز شده بود، عصر امروز با قهرمانی مطلق کشورمان به پایان رسید. 

این دوره از مسابقات در رده های سنی نوجوانان، جوانان، زیر۲۱ سال و بزرگسالان برگزار شد که تیم کشورمان نه تنها در هر رده به صورت جداگانه عنوان قهرمانی را کسب کرد، در مجموع هر چهار رده و در دو بخش بانوان و آقایان عنوان قهرمانی را نیز کسب کرد. 

کاراته کاهای ایران در مجموع موفق به کسب ۲۰ مدال طلا، ۱۲ نقره و ۱۱ برنز کسب کرده و بالاتر از همه کشورها عنوان نخست را به خو اختصاص دادند. ژاپن با ۱۶ طلا، ۸ نقره و ۱۴ برنز نایب قهرمان شد و قزاقستان با ۸ طلا، ۶نقره و ۱۳ برنز عنوان سوم را کسب کرد. عربستان با ۱۷ مدال طلا، نقره و برنز، اندونزی با ۱۲ مدال ، چین تایپه با ۱۰ مدال، چین با ۷ مدال،اردن با ۶ مدال، و ازبکستان با ۶ مدال عناوین چهارم تا دهم را کسب کردند.

رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا از سال ۲۰۱۱ بدین سو، در حالی برای چهارمین بار بصورت همزمان در تمام رده های سنی برگزار می شود که در سه دوره قبلی، تیم‌ ژاپن موفق شده بود در رده بندی کلی مدالها قهرمانی را از آن خود کند و تیم ایران همواره در مکان دوم جدول رده بندی توزیع مدالها قرار گرفت و این برای اولین بار است که با اختلاف فاحش نسبت به ژاپن سکوی نخست را کسب کرد.

تیم ملی کاراته ایران در رقابتهای رده سنی بزرگسالان با کسب چهار مدال طلا توسط کومیته تیمی زنان و مردان،  بهمن عسگری و امیرمهدیزاده، چهار مدال نقره توسط سجاد گنج زاده، مجید حسن نیا، کاتای تیمی مردان(شهرجردی، زند و دلیخون) و کاتای تیمی زنان(رحمانی، نصیری و یزدانی) و دو برنز توسط مهدی خدابخش و مبینا کاویانی به کار خود در این رقابتها پایان داد.

این دوره از مسابقات به مدت چهار روز در قزاقستان برگزار شد.

[ad_2]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا