سمانه خوش‌قدم: کاراته المپیکی شده؛ بیش‌تر به آن توجه کنید

مربی تیم‌ ‌ملی کاراته بانوان معتقد است توجه‌ها نسبت به کاراته باید بیش‌تر شود زیرا سایر کشورها پس از المپیکی شدن کاراته فعالیت‌های خود را آغاز کردند.

به گزارش “کاراته نیوز” سمانه خوش‌قدم در گفت‌وگو با ایسنا درباره تیم‌ ‌ملی کاراته بانوان بیان‌ کرد: همیشه انتظار از جامعه کاراته به‌ویژه‌ بانوان ایران بالا بوده است چراکه دختران ایران در نخستین حضور خود در مسابقات رسمی صاحب مدال بودند و تا به امروز خوش درخشیدند. تیم را از فروردین‌ماه پس از رقابت‌های کاراته وان امارات تحویل گرفتیم و سه مرحله اردو هم برگزار کردیم. بازیکنان خوبی را در اختیار داریم که همه جنگنده و صاحب مدال هستند.

مربی تیم‌ ‌ملی کاراته بانوان با اشاره به المپیکی شدن کاراته خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کاراته جزو رشته‌های المپیکی قرار گرفته، رقابت‌ها بسیار سخت و شدید شده است. همان طور که ما تلاش می‌کنیم، سایر کشورها نیز تلاش می‌کنند اما تلاش سایر کشورها بیش‌تر از ماست. برای مثال سه کشور ژاپن، ترکیه و فرانسه، در هر وزنی چهار بازیکن را به رقابت‌ها اعزام می‌کنند و در تمامی رقابت‌های کاراته وان حضور دارند. حضور در کاراته‌وان‌ها در عملکرد بازیکنان تاثیر دارد و در نهایت بررسی و سنجیده می‌شود ولی ما تاکنون چنین چیزی را در اختیار نداشتیم.

او در ادامه‌ افزود: فرجی به تازگی ریاست فدراسیون کاراته را عهده‌دار شده است. ان‌شاء‌الله با حضور او در کاراته‌وان‌های بیش‌تری شرکت کنیم چراکه بازیکنان ما در کاراته‌وان‌ها دیده خواهند شد. از سال ۲۰۱۸ تمام رنکینگ‌ها پاک می‌شوند و از نو برای رنکینگ المپیک شروع می‌شود. کشورهایی مانند روسیه و آمریکا در کاراته آن چنان قوی نیستند اما از آن‌جایی که وزارت ورزش آن‌ها بر این پایه استوار است که به ورزش‌های المپیکی توجه کنند، خیلی زود شروع کردند. حتی چینی‌ها نیز در این زمینه ورود پیدا کردند تا قهرمانان خوبی در المپیک داشته باشند. به محض المپیکی شدن کاراته، کشورها فعالیت‌های‌شان را آغاز کردند.

خوش‌قدم در پایان بیان‌ کرد: پتانسیل‌ بانوان ما بسیار بالاست. در رقابت‌های بازی‌های آسیایی اهمیت خوبی به کاراته می‌دهند زیرا عموما کاراته و کشتی در رقابت‌های پایانی بازی‌های آسیایی هستند و به یک مرتبه کاروان ایران را در جدول مدال‌ها بالا می‌برند. امیدوارم توجه بیش‌تری به این مساله شود و رسیدگی‌های بیش‌تر با حساسیت بیش‌تری به جامعه کاراته به خصوص دختران را مورد توجه قرار دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا