بازی‌های کشورهای اسلامی سطح بالایی دارد/ هر مربی دوست دارد عباسعلی را در تیمش داشته باشد

مربی تیم کاراته بانوان ایران شرایط این تیم برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی را ایده‌آل توصیف کرد.

به گزارش “کاراته نیوز” و به نقل از خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، تیم کاراته بانوان ایران با   کاراته‌کا در بخش کومیته در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی شرکت می‌کند. سمانه خوشقدم، مربی این تیم در گفت‌و‌گو با خبرنگار میزان از آخرین وضعیت ملی‌پوشان و شرایط بازی‌های کشورهای اسلامی صحبت کرده است که در ادامه آن را میخوانید:

*خانم خوشقدم، شرایط ملی‌پوشان پیش از اعزام به بازی‌های کشورهای اسلامی چطور است؟

خداراشکر ملی‌پوشان آمادگی خوبی دارند و با انگیزه زیادی در تمرینات شرکت می‌کنند. ما در هر وزن ۲ نفر و در وزن -۵۵ و -۶۸ کیلوگرم سه نفر را در اردو داریم و تا روز اعزام ملی‌پوشان را در شرایط ایده‌آل بدنی نگه میداریم.

*پس از رقابت‌های جهانی اتریش که تنها یک مدال برنز در بخش بانوان بدست آمد، کمی فشار روی این تیم زیاد شد و حالا خیلی‌ها از شما توقع دارند تا با این تیم نتایج درخشانی کسب کنید.

ببینید، اگر بخواهم دقیق به شما بگویم ما از فروردین تیم را به‌طور کامل تحویل گرفتیم و مدت زیادی نیست با بچه‌ها تمرین می‌کنیم. البته بنده در سال‌های گذشته هم افتخار همکاری با تیم ملی را داشتم اما به هر حال فشاری روی تیم نیست. فقط باید به این نکته اشاره کنم که ملی‌پوشان تیم بانوان با تمام توان تمرین می‌کنند تا در بازی‌های کشورهای اسلامی بهترین نتیجه را کسب کنند.

*در سال‌های گذشته همیشه حمیده عباسعلی به کمک تیم بانوان آمده و شما در بازی‌های کشورهای اسلامی این مهره ارزشمند را در اختیار ندارید…

بله؛ متاسفانه خانم عباسعلی به دلیل آسیب‌دیدگی در باکو تیم ما را همراهی نمی‌کنند. بی‌تردید عباسعلی یک مهره قابل اتکا و ارزشمند است که هر مربی دوست دارد از او استفاده کند اما ما در این وزن محدثه آقایی را داریم که امیدواریم در این رقابت‌ها توانایی‌هایش را نشان دهد.

*مهمترین رقیب شما در رقابت‌های باکو چه کشورهایی هستند؟

اول از همه به این نکته اشاره کنم که متاسفانه برخی‌ها فکر می‌کنند این رقابت‌ها سطح بالایی ندارد که باید بگویم این تفکر غلط است. بازی‌های کشورهای اسلامی در بخش کاراته یکی از سخت‌ترین رقابت‌ها به‌شمار می‌رود. کشورهایی مانند مصر، تونس، مالزی، اندونزی و چند تیم دیگر از رقبای اصلی با محسوب می‌شوند.

*از این تیم پنج نفره چند مدال کسب می‌کنید؟

بنده به عنوان مربی تمام تلاشم را میکنم تا بازیکنانم حداکثر پتانسیل خود را روی تاتامی به نمایش بگذارند. ما تیم با انگیزه‌ای داریم و به نظرم موفقیت هر پنج بانوی ملی‌پوش کاراته دور از دسترس نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا