یاری: تمرینات پایه در مرحله اول اردوها مورد توجه بود/ داوری در امارات بحث برانگیز بود

اردونشین تیم ملی کاراته گفت: برای حضور در مسابقات آسیایی قزاقستان تلاش می کنم.

میعاد یاری بازیکن تیم ملی کاراته ایران در گفتگو با خبرنگار “کاراته نیوز” در مورد اولین مرحله اردوی تیم ملی کاراته بزرگسالان، گفت: اولین اردوی تیم ملی به مدت ده روز به میزبانی استان قزوین برگزار شد و بازیکنان در دو نوبت صبح و عصر زیر نظر کادر فنی تمرین کردند. در این مرحله از اردو بیشتر تمرینات پایه مورد توجه بود.

وی ادامه داد: دومین مرحله اردوی تیم ملی از جمعه اول اردیبهشت ماه در مجموعه ورزشی آزادی آغاز خواهد شد. در این مرحله بازیکنانی که قرار است در مسابقات کشورهای اسلامی شرکت کنند، از سایر بازیکنان تیم جدا می شوند تا با برنامه ریزی کادر فنی زودتر به مرز آمادگی برسند.

دارنده مدال برنز امیدهای جهان با اشاره به سومین مرحله رقابت های لیگ جهانی که فروردین امسال در امارات برگزار شد، گفت: مسابقات امارات سطح خوبی داشت و من هم با توجه به تمریناتی که در طول تعطیلات عید انجام دادم، با آمادگی بالایی در این رقابت ها حاضر شدم. من در اولین بازی نماینده هند را هشت بر صفر شکست دادم. در بازی دوم نیز تلاش زیادی برای کسب امتیاز انجام دادم  اما داوران به هیچکدام از ضربات من امتیازی ندادند.

یاری افزود: عملکرد داوران در آن مسابقه به حدی بحث برانگیز بود که استاد سلطانی که برای هدایت من در جایگاه مربیان نشسته بود نیز متعجب و حیرت زده مانده بود. مطمئنا اگر در این بازی پیروز می شدم، می توانستم به روی سکو بروم. چرا که من حریف ازبکستانی که در این  مسابقات به مقام اول رسید را در رقابت های جهانی اندونزی در دور دوم شکست دادم . همچنین نماینده ترکیه که به فینال رسید نیز در مسابقات صلح و دوستی ارومیه با نتیجه هشت بر صفر برابر من شکست خورده بود.

وی در ادامه، افزود: به هر حال این وضعیت به ضرر کاراته ایران است، امیدوارم که فدراسیون کاراته تلاش کند که یک کرسی در آسیا و یا جهان کسب کند تا حداقل حق بازیکنان ایرانی در همچین مسابقاتی پایمال نشود. البته آقای سلیمی در بخش داوری همیشه کمک حال بازیکنان در مسابقات است اما مطمئنا با وجود یک نماینده فدراسیون در کرسی های آسیایی وجهانی وضعیت متفاوت خواهد بود.

نماینده تیم ملی کشورمان در پایان ضمن قدردانی از زحمات آقای فرجی ریاست فدراسیون کاراته و محسن آشوری دبیر فدراسیون گفت: شیهان آشوری کمک فراوانی برای حضور من در امارات انجام دادند که جا دارد از زحمات ایشان تشکر کنم. همچنین تشکر ویژه ای از آقای هروی و کادر فنی دارم که در مسابقات امارات به عنوان یک پشتیبان برای بازیکنان ملی پوش و حتی بازیکنانی که با هزینه شخصی در این رقابت ها شرکت کرده بودند، ظاهر شدند و آنها را برای حضور در مسابقات حمایت می کردند. در پایان امیدوارم تیم ملی کاراته ایران در مسابقات کشورهای اسلامی آذربایجان و مسابقات آسیایی قزاقستان بهترین نتیجه ممکن را کسب نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا