شرایط انتخابی دو وزن متفاوت است/ برای آسیایی احتمال تغییر داریم

مربی تیم ملی کاراته گفت: برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی نفرات محدودی در اختیار داریم ولی برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا دستمان باز است و می توانیم ترکیب راتغییر دهیم.

به گزارش “کاراته نیوز” شهاب سلطانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص برگزاری دیدارهای تکراری در وزن ۷۵- کیلوگرم کاراته گفت: قبل از برگزاری اردوها و حتی مسابقات انتخابی تیم ملی شرایط حضور در ترکیب ثابت برای اعزام به بازیهای کشورهای اسلامی و قهرمانی آسیا را تشریح کرده بودیم و چون در این وزن شرایط لازم احراز نشد تصمیم به برگزاری مسابقات انتخابی مجدد گرفتیم.

وی افزود: ابراهیم حسن بیگی در مسابقات امارات همان دور نخست نتیجه را به حریف واگذار کرد. البته قبول دارم به دلیل شرایط خاص، مسابقه وی۳۰ دقیقه زودتر شروع شد و او بدون گرم کردن بدن به روی تاتامی رفت. ولی ما باید شایسته ها را انتخاب کنیم و با توجه به همان باخت و غیبت آسیابری در این رقابتها به دلیل حل نشدن مشکل خروجی، این تصمیم از سوی کادر فنی اتخاذ شد.

مربی تیم ملی در پاسخ به این سئوال که چرا در وزن ۶۷- کیلوگرم با شرایط مشابه، مبارزه انتخابی برگزار نمی شود؟ پاسخ گفت: سعید احمدی هم در این وزن عملکرد خوبی در امارات نداشت. باید در این وزن هم مبارزه انتخابی انجام می شد که به دلیل آسیب دیدگی شدید رضا عنایتی (نفر دوم این وزن) از ناحیه کتف، برگزاری انتخابی برای این وزن منتفی شد.

سلطانی در خصوص اینکه چرا کاراته کاهای دیگر با عملکرد بهتر به این مسابقات انتخابی دعوت نمی شوند، گفت: پیش از این برای حضور در بازیهای کشورهای اسلامی در هر وزن نام دو کاراته کا را به کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش اعلام کرده ایم و ثبت نام های اولیه صورت گرفته است؛ به همین دلیل نمی توانیم نفرات جدیدی را به این لیست اضافه کنیم.

وی ادامه داد: در مسابقات امارات سعید علیپور در وزن ۶۷- کیلوگرم طلا گرفت و هامون درفشی پور هم عملکرد خوبی داشت. به همین دلیل این دو را به اردو دعوت کردیم تا به همراه محمدرضا بخش محمدلو برای کومیته تیمی پیکار انتخابی داشته باشند و در نهایت یک نفر جواز حضور در اردو را بدست آورند.

مربی تیم ملی در خصوص اولویت های انتخاب اعضای تیم ملی گفت: رقابتهای انتخابی، مسابقات لیگ جهانی امارات و نظر کادر فنی، سه اولویت اصلی ما برای انتخاب نفرات ملی پوش است و هر کاراته کا برای حضور در ترکیب اصلی باید حداقل دو امتیاز، از سه امتیاز ممکن را کسب کند.

سلطانی در پایان گفت: برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ترکیب تیم ملی مشخص نیست و با توجه به تمرینات داخل اردو و نتایج بازیهای کشورهای اسلامی ترکیب تیم ملی را انتخاب می کنیم و شاید در برخی اوزان تغییر داشته باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا