احمدی: هروی ثابت شده و کارنامه‌اش مشخص است/ قبول دارم توقعات از من بیشتر است

ملی‌پوش کاراته ایران گفت: هروی در مسابقات قهرمانی جهان در آلمان و اتریش موفق شد تیم ملی را دو بار به مقام قهرمانی کومیته تیمی برساند که اصلا کار راحتی نیست و به خوبی خود را کرد و کارنامه او مشخص است.

به گزارش “کاراته نیوز” سعید احمدی در گفت و گو با ایسکانیوز در خصوص مسابقات کاراته وان امارات اظهارات داشت: من بعد از ۵ ماه دوری از مسابقات در رقابت‌های کاراته وان دبی شرکت شرکت کردم و با وجودی که از مسابقات فاصله داشتم برای من شروع خوبی بود. هر چند توقعات بیشتری از خودم داشتم اما برای شروع همین بودن در مسابقات از نتیجه مهمتر بود . هدف من مسابقات کشورهای اسلامی و قهرمانی آسیا است که با شروع اردوهای تیم ملی به اوج آمادگی برسم.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد توقع بیشتری از عملکرد او وجود دارد، گفت: توقعات از من زیاد است و من این را قبول دارم. خودم هم توقع دارم باید در اوج خودم را نگه می داشتم اما نباید این را هم فراموش کرد بازیکن نمی تواند همیشه در اوج قرار داشته باشد. تمام تلاش من این است در مسابقات رسمی پیش رو توقعات را برآورده کنم و مسابقات کشورهای اسلامی استارت خوبی برای من برای رسیدن به دوران اوج خواهد بود.

ملی‌پوش تیم ملی کاراته در خصوص انتقاداتی که نسبت به عملکرد هروی صورت گرفته است، عنوان کرد: هروی در مسابقات قهرمانی جهان در آلمان و اتریش موفق شد تیم ملی را دو بار به مقام قهرمانی کومیته تیمی برساند که اصلا کار راحتی نیست. هروی ثابت شده است و کارنامه او مشخص است. همچنین حسین روحانی نیز یکی از پرافتخارترین کاراته کاهای ایران و جهان است و نمی شود به سادگی از آنها گذشت.

وی تصریح کرد: این مربیان توانستند با مدیریت بالایی تیم ملی را رهبری کنند و در این چند سال کمترین حواشی را در اردوی تیم ملی داشتیم . یکی از علت‌های موفقیت این مربیان نیز مدیریت خوبشان در تیم ملی و حاکم کردن نظم و انضباط بوده است. امیدوارم همین روند ادامه داشته باشد و با حمایت جامعه کاراته و مدیریت خوب فرجی، رئیس فدراسیون کاراته این موفقیت‌ها تداوم داشته باشد.

احمدی در خصوص مطرح شدن بحث بازیکن سالاری در تیم ملی گفت: به هیچ وجه قبول ندارم در تیم ملی بازیکن سالاری وجود دارد. من با مربیان مختلف در دوران حضور در تیم ملی کار کردم و واقعا هیچ وقت بجث بازیکن سالاری در تیم ملی وجود نداشته است و بازیکنان مطیع کادرفنی بودند. من طی سالیان سال حضور در تیم ملی تابعیت بازیکن از کادرفنی را مشاهده کردم.

وی افزود: داشتن رابطه دوستانه و صمیمی یکی از لازمه‌های ورزش قهرمانی بین شاگرد و مربی است . نمی‌شود بازیکن و کادرفنی با هم دشمن باشند چرا که در مسابقه نمی‌توانند در لحظات حساس همدیگر را با کلمات درک کنند. البته در جای خود اخلاق و احترام به کادرفنی در تیم ملی تحت هدایت هروی وجود داشته است و این یکی از علت‌های موفقیت ما بوده است.

نایب قهرمان مسابقات قهرمانی جهان در فرانسه با تاکید بر رابطه دوستانه بازیکنان با کادرفنی که به تیم ملی نیز منتقل شده است، گفت: این همدلی که شهرام هروی با بازیکن دارد باعث شده به بازیکنان نیز منتقل شود . برای موفقیت باید خیلی مسائل دست به دست هم بدهد. در بحث استاد و شاگردی نمی‌شود نقش دباغیان، ساسانی و خوش‌سیما، مربیانی که خارج از تیم ملی وجود دارند را نادیده گرفت و این بزرگان زحمت کشیدند تا شاگرد به تیم ملی تحویل بدهند اما رهبری کردن بازیکنان نیز کار مشکلی است که هروی و روحانی به خوبی آن را مدیریت کردند.

احمدی در پایان خاطر نشان کرد: از جامعه کاراته درخواست دارم برای من دعا کنند تا در صورت فیکس شدن در تیم ملی در مسابقات کشورهای اسلامی و آسیایی موفق باشم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا