تشکیل شورای داوران فدراسیون کاراته در قم/ سه اعزام برون مرزی برای داوران

رییس کمیته داوران فدراسیون کاراته از برگزاری دومین جلسه شورای داوران فدراسیون کاراته پیش از مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان کشور در قم خبر داد.

به گزارش “کاراته نیوز”  جواد سلیمی با اعلام این خبر به سایت فدراسیون کاراته گفت: در این جلسه که ۲۲ فروردین ماه برگزار می شود، اعضای شورای داوران ابتدا برنامه های خود را ارئه می کنند تا پس از بررسی لازم و تایید آن، تقویم سال ۹۶ این کمیته تنظیم گردد.

وی در خصوص برنامه سال ۹۶ کمیته داوران فدراسیون کاراته تصریح کرد: امسال آزمون RA تا ممتاز ملی آقایان و بانوان به صورت متمرکز در اواخر اردیبهشت ماه برگزار می شود و با توجه به اینکه در استانها کلاس استاژ و ارتقا تا در درجه RB کومیته انجام خواهد شد، داوران سراسر کشور در این کلاس حضور خواهند داشت.

رییس کمیته داوران فدراسیون کاراته اینطور ادامه داد: با توجه به قوانین جدید، امسال همچنین کلاسهای آموزش داوری و بازآموزی زیادی را در سطح کشور برگزار خواهیم کرد، ضمن اینکه در نظر داریم کلاس متمرکز داوری کاتا را که سال گذشته برگزار نشد، خردادماه در یکی از استانهای همجوار تهران برگزار کنیم که زمان دقیق آن متعاقباً اعلام می شود.

جواد سلیمی با اشاره به گزینش داوران استانهای مختلف برای قضاوت در مسابقات داخلی عنوان کرد: داوران بر اساس درجه داوری برای قضاوت در لیگ و مسابقات مختلف دعوت می‌شوند و عملکرد آنها در مسابقات امر گزینش موثر است.

وی درباره حضور داوران در کلاسهای برون مرزی گفت: تنها ۳ برنامه اعزام برای داوران داریم که کلاس داوری ارتقای داوری آسیا در تیرماه همزمان با برگزار مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی آستانه قزاقستان خواهد بود و سهمیه آزمون کل کشورهای آسیایی طبق اعلام کنفدراسیون آسیا ۱۰ داور است، ضمن اینکه ۴ داور برای امر قضاوت به قزاقستان می روند. کلینیک داوری فدراسیون جهانی کاراته نیز اواخر مهرماه در کشور اسپانیا برگزار می شود و داوران ما طبق سهمیه فدراسیون جهانی به این کلینیک اعزام خواهند شد. کلاس داوری JB آسیا و کوچینگ برای کشورهای آسیای مرکزی نیز اواخر مردادماه و‌ اوایل شهریورماه به میزبانی کشور قرقیزستان برگزار می‌شود که پس از برگزاری آزمون داخلی به زبان انگلیسی و با حضور اعضای شورای داوران کشور این نفرات انتخاب خواهند شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا