هروی: حضور در کاراته وان برای ما بازخورد خوبی داشت/ احتمالا در لیست اعزامی تغییرات خواهیم داشت

سرمربی تیم ملی کاراته مردان گفت: حضور در کاراته‌وان برای ما بازخورد خوبی داشت که ما با حضور در این رقابت‌ها توانستیم نقاط ضعف و قوت ملی پوشان را شناسایی کنیم.

به گزارش “کاراته نیوز” شهرام هروی در گفت‌وگو با فارس در مورد شرایط کاراته‌کا های حاضر در مسابقات کاراته وان دوبی، اظهارداشت: پس از اینکه سال گذشته(۹۵۵) مسابقات جهانی اتریش تمام شد، ملی‌پوشان درگیر مسابقات سوپرلیگ و انتخابی‌های تیم ملی بودند و پس از آن خیلی فرصت ریکاوری نداشتند و بدون برگزاری اردوها با همان شرایطی که داشتند راهی مسابقات کاراته‌وان دوبی شدند.

وی در ادامه افزود: از عملکرد برخی کاراته‌کاهای حاضر در مسابقات کاراته‌وان راضی نیستیم و عملکرد آنها رضایت‌بخش نبود، امیدوارم که شرایط آنها در اردوها به مرور زمان تغییر کند. فدراسیون فضایی را مهیا کرد که ما در این مسابقات شرکت کنیم. حضور در کاراته‌وان برای ما بازخورد خوبی داشت که ما با حضور در این رقابت‌ها توانستیم نقاط ضعف و قوت ملی پوشان را شناسایی کنیم و برای بازی‌های کشورهای اسلامی یک برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم و بتوانیم در این رویداد که مدال آوری در آن مهم است موفق باشیم.

هروی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: حضور در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی واقعاً دشوار است. در واقع کار، کار سختی است. کشورهایی مثل ژاپن و فرانسه و چند کشور دیگر که در کاراته نام و نشان دارند در باکو حضور نخواهند داشت؛ به غیر از آنها تمام کشورهای مسلمان که در کاراته قدرتمند هستند در مسابقات کشورهای اسلامی حضور خواهند داشت. در واقع رقبای اصلی ما همیشه در تمام رویدادها کاراته‌کاهای کشورهای مسلمان هستند و با توجه به اینکه رویداد پیش رو مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی است، کار ما بسیار دشوار خواهد بود. ما باید از فرصت باقیمانده کمال استفاده را ببریم به هر حال در بحث مدال‌آوری این رویداد برای کشورمان مهم است.

هروی در مورد زمان آغاز اردوهای تیم ملی کاراته گفت: اوایل هفته آینده اولین مرحله اردوی تیم ملی کاراته جهت حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی آغاز خواهد شد. با کادر فنی جلسه‌ای خواهیم داشت تا در مورد برخی از نفرات به جمع‌بندی نهایی برسیم. طبق صحبت‌های قبلی حضور در مسابقات کاراته‌وان دوبی یکی از اولویت‌های انتخاب ملی‌پوشان بود. با توجه به اینکه مسئولان کمیته ملی المپیک اسامی کاراته‌کاها را از ما گرفته بودند، اما طبق رایزنی مسئولان فدراسیون این احتمال وجود دارد که ما بتوانیم در لیستی که به کمیته ملی المپیک ارسال کرده بودیم تغییراتی ایجاد کنیم به همین دلیل در جلسه کادر فنی در مورد برخی نفرات تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

هروی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به نیاز فدراسیون کاراته به کمک وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک گفت: با توجه به اینکه کاراته المپیکی شده است امیدواریم که مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک این فدراسیون را از لحاظ مالی حمایت کند. کاراته پتانسیل بسیار بالایی دارد و جزء رشته‌های مدال‌آور است به هر حال بحث کسب مدال در المپیک برای کشور ما خیلی مهم است. باید برای اینکه کاراته در المپیک بتواند مدال آوری کند از لحاظ مالی این فدراسیون حمایت شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا