آرامش جامعه کاراته در گرو انتخابی شفاف

بی تردید برگزاری پیکارهای انتخابی کاملا شفاف و با حضور داوران رسمی، کارشناسان و نمایندگان رسانه های گروهی می تواند کلیدی باشد که آرامش کاراته را حفظ کند و به همه حرف ها و شایعات در رابطه با انتخابی مبهم مرحله قبل پایان دهد.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز، چهارمین و آخرین مرحله انتخابی تیم ملی کاراته بانوان برای حضور در بازی های کشورهای اسلامی روز پنجم فروردین ماه با حضور ۱۳ کاراته کا برگزار می شود.

این انتخابی در حالی فردا قرار است برگزار شود که تاکنون مربیان تیم ملی و یا نائب رئیس بانوان فدراسیون کاراته در خصوص نحوه برگزاری این دوره از انتخابی ها صحبتی انجام ندادند و این امر باعث ایجاد سوال هایی در ذهن مخاطب شده است که اکنون به بخشی از این سوال ها اشاره خواهیم کرد.

۱-  آیا در این مرحله از انتخابی های بانوان به مانند مرحله قبل “سلیقه فردی” در نحوه برگزاری پیکارها و نتایج بازی ها فائق می آید؟

  • نگارنده این مطلب در خصوص لغت “انتخابی سلیقه ای” توضیح مختصری را به سمع و نظر خوانندگان عزیز می‌رساند: در مرحله قبلی انتخابی های تیم ملی درون اردویی بانوان( ۲۱/۱۲/۹۵)در حالی برگزار شد که نحوه برگزاری انتخابی ها و معیار سنجش بانوان در هر وزن متفاوت بود.

*برای درک بیشتر مطلب فوق الذکر به نکات زیر می توان اشاره کرد:

دو تصمیم متفاوت در دو وزن متفاوت با شرایط یکسان، اجرای قانون هانتی در وزن منهای ۵۰ کیلوگرم و عدم اجرای این قانون در وزن منهای ۶۱ کیلوگرم در حالیکه بازی های این وزن ۵ بار به تساوی رسیده بود.

همچنین در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم بازی ها به صورت دوره ای برگزار شد اما در وزن منهای ۶۱ کیلوگرم انتخابی ها به این نحوه برگزار نشد در حالیکه شرایط این دو وزن نیز یکسان بود.

مورد سوم نیز برگزاری انتخابی بدون نتیجه در وزن مثبت ۶۸ کیلوگرم بود به صورتیکه از سوی کادر فنی بازیکنی بدون برد به اردوی مرحله بعد دعوت شد

که البته با توجه به موارد ذکر شده در متن بالا می توان به این نتیجه رسید که استفاده از لغت انتخابی سلیقه ای توسط نگارنده چندان هم بیراه نبوده است.

۲-  در این مرحله از انتخابی ها هر بازیکن برای فیکس شدن چند بار باید در برابر حریفان خود به رقابت بپردازد؟

۳-  آیا در این مرحله از رقابت ها بازیکنی از اردوها کنار گذاشته خواهد شد؟

۴- در ایستگاه پایانی این رقابت ها استفاده از قانون ویدئو چک همانند انتخابی قبلی لغو می‌شود؟!

و….

 

“خارج از گود”

در این بخش لازم می دانیم که در خصوص اخبار منتشر شده اخیر درمورد قیاس سنجش عملکرد بانوان و آقایان در سال های گذشته که البته از معیارهای یکسانی نیز در این مورد استفاده نشده، توضیح مختصری دهیم.

اگر عملکرد بانوان ملی پوش در مسابقات جهانی اتریش نسبت به عملکرد آقایان قابل قبول نبود باید عدم نتیجه را با یک دیدگاه مشخص مورد ارزیابی قرار داد، و اگر قرار است نقدی صورت گیرد باید در شرایط یکسانی این امر میسر شود.

چطور ممکن است، وقتی که در بخش آقایان نتایج ضعیفی کسب می شود کادر فنی زیر سوال می رود اما زمانیکه این مورد در بخش بانوان قابل لمس می شود بازیکنان را مواخذه می کنند؟

همانطور که در ابتدای مطلب خود نوشتیم، در این دوره از انتخابی های درون اردویی، برخلاف آقایان به صورت سلیقه ای و با اعمال نفوذ مربیان تیم ملی که شاگردان پرتعدادی نیز در اردوها دارند و منافع شخصی را ارجح تر از منافع ملی می‌دانند، برگزار شد، در نتیجه این یک موضوع کاملا طبیعی است که با این شرایط، تیم بانوان که همواره با تنش های زیادی دست و پنجه نرم میکند، در رقابت های برون مرزی نتوانند نتایجی همچون آقایان را علی رغم شایستگی های فراوان خود کسب کنند.

در پایان پایگاه خبری کاراته نیوز بی صبرانه منتظر اعلام نحوه برگزاری انتخابی بانوان در تاریخ پنجم فرودین ماه از سوی کادر فنی و یا نائب رئیس بانوان می باشد.

گفتنی است این انتخابی ها برای تعیین نفرات برتر در ترکیب تیم ملی بانوان برای اعزام به پیکار های کشورهای اسلامی باکو برگزار میگردد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا