سایه روشن‌های کاراته/ کارنامه «طباطبایی» در کفه ترازو

1_img16371172
سرپرست فدراسیون کاراته در مدت زمان ۱۴ ماهه سرپرستی خود، عملکرد نسبتاً موفقی را به جای گذاشته است.

به گزارش “کاراته نیوز” و به نقل از خبرگزاری میزان، مهر سال گذشته با حکم وزیر پیشین ورزش و جوانان، سید حسن طباطبایی به عنوان سرپرست فدراسیون کاراته معرفی شد.

شاید در آن زمان کمتر کسی فکر می‌کرد که دوران سرپرستی او بیش از ۱۴ ماه دوام داشته باشد اما امروز می‌بینیم که عملکرد سرپرست فدراسیون کاراته نسبتاً موفق هم بوده است.

طباطبایی که بسیاری او را مهره اصلی وزارت برای پر کردن جاهای خالی در فدراسیون‌ها می‌دانستند، در زمان حضورش در کاراته روزهای تلخ و شیرین زیادی را تجربه کرد.

*بیلان منفی

۱-وعده‌های احساسی

یکی از نقاط ضعف اصلی سرپرستی طباطبایی، وعده‌های احساسی بود که او از طریق رسانه‌ها به خانواده کاراته می‌داد. شاید مهم‌ترین وعده او اختصاص خانه کاراته به این فدراسیون بود که نه تنها عملی نشد بلکه دیگر کسی پیگیر این موضوع نیست و به نظر می‌رسد این پروژه باید به خاطرات سپرده شود.

۲-پاداش ملی‌پوشان

یکی دیگر از وعده‌های طباطبایی، پرداخت ۳۰ میلیون تومان به قهرمانان کاراته در میدان جهانی بوده که از آن روز تا به حال خبری از این مبالغ نشده است. البته شنیده‌ها حاکی از آن است که به‌زودی و در مراسمی، پاداش ملی‌پوشان پرداخت خواهد شد.

۳-عدم اعزام به تورنمنت‌های تدارکاتی

شاید مهمترین بخش ضعیف عملکرد سرپرست فدراسیون کاراته، عدم اعزام به تورنمنت‌های تدارکاتی پیش از رقابت‌های جهانی بود. تیم کاراته ایران، رقابت‌های «کاراته وان» ترکیه و آلمان و همچنین رقابت‌های دانشجویان جهان را پیش از اعزام به میدان جهانی اتریش از دست داد که این موضوع می‌تواند تاریک‌ترین نقطه در کارنامه کاری طباطبایی در فدراسیون کاراته باشد.

*بیلان مثبت

۱-دوری از حواشی

تاکنون فدراسیون کاراته تا این حد رنگ آرامش را به خود ندیده است. این فدراسیونِ همیشه پرحاشیه، در چند ماه گذشته به دور از حواشی به فعالیت خود ادامه داد و نتیجه این آرامش هم کسب بهترین نتیجه تاریخ کاراته ایران در رقابت‌های جهانی اتریش بود.

۲-اعتماد به مربیان جوان

طباطبایی با تکیه بر رأی کمیته فنی، شهرام هرویِ جوان را به عنوان سرمربی تیم ملی برگزید و این انتخاب او تا حدی خوب بود که شاید تا مدت‌ها کسی فکر صحبت کردن در خصوص تغییرات در رأس کادر فنی تیم ملی را هم به سر راه ندهد.

۳-تغییر محل اردوهای تیم ملی کاراته

طباطبایی از قدرت خود در مجموعه ورزشی آزادی نهایت استفاده را برد و اردوی تیم ملی کاراته را از مجموعه کبکانیان به مجموعه ورزشی آزادی برد. قطعاً شرایط و امکانات تمرینی مجموعه ورزشی آزادی با سایر مکان‌ها قابل قیاس نیست و این حرکت یکی از نقاط قوت دوران سرپرستی او بود.

۴-افزایش حقوق ملی‌پوشان

حقوق ماهیانه ۳۰۰ هزارتومانی ملی‌پوشان کاراته به یک میلیون تومان افزایش یافت.د رست است که ارزش ملی‌پوشان یک کشور خیلی بیشتر از یک منیلیون تومان است اما این افزایش دستمزد می‌تواند شروعی باشد تا شاید رئیس بعدی فدراسیون کاراته هم به فکر بیشتر کردن این مبلغ باشد.

در مجموع اگر بیلان مثبت و منفی طباطبایی را مقایسه کنیم، کفه ترازو به سمت عملکرد مثبت سنگینی می‌کند و باید پذیرفت که او یک سرپرست نسبتاً موفق در فدراسیون کاراته بوده است.

امید است او و‌ خانواده کاراته با توجه به مراتب یادشده در راه رفع مشکلات، قدم‌های مؤثری بردارند تا قطار این رشته پرطرفدار بتواند بر ریل بالندگی قرار بگیرد و به ایستگاه موفقیت برسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا