صافی: از ظرفیت ها به درستی استفاده نمی شود/ کمپ تمرینی با حضور قهرمانان جهان و آسیا در حال برگزاری است

razmnews-357

مدیرفنی تیم کاراته دانشگاه آزاد خبر داد: کمپ تمرینی با حضور قهرمانان جهان و آسیا از امروز (پنجشنبه) در حال برگزاری است.

احمد صافی در گفتگو با خبرنگار  کاراته نیوز درباره دوازدهمین دوره مسابقات بین المللی کاراته جام ایران زمین گفت: این رقابت ها از ۳۰ آذر تا اول دی ماه در تمام رده های سنی و در دو بخش آقایان و بانوان در دو سالن مجزا پیگیری می شود. با همکاری فدراسیون تکواندو  مسابقات آقایان در خانه تکواندو و رقابت های بانوان در باشگاه معلم تهران برگزار خواهد شد.

وی افزود: با کمک‌های فدراسیون کاراته و وزارت ورزش و جوانان این دوره از مسابقات جام ایران زمین به میزبانی سبک شوتوکان wskf برگزار خواهد شد و خوشبختانه استقبال خوبی نیز از سوی کشورهای خارجی از این تورنمنت صورت گرفته است.

او ادامه داد: تاکنون حضور کشورهای آذربایجان، پاکستان، ارمنستان، عراق و گرجستان قطعی شده است و کشورهای تایلند و اکوادور نیز طی مکاتباتی که با ما داشتند برای شرکت در این رقابت ها اعلام آمادگی نشان دادند اما هنوز ثبت نامی انجام نداده اند.

مسئول برگزاری مسابقات کاراته جام ایران زمین با بیان اینکه کاراته‌کاهای خوبی در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده‌اند، گفت: با توجه به اینکه کاراته ایران در رقابت های جهانی اتریش نتایج  قابل توجهی کسب کرده است، هر تورنمنت بین‌المللی که به میزبانی ایران برگزار شود با استقبال خوبی همراه می‌شود. ضمن آنکه مسابقات ناشنوایان و معلولان را هم در مسابقات جام ایران زمین داریم.

صافی در ادامه عنوان کرد: در این پیکارها کاتاروهای امید و بزرگسال باهم رقابت می‌کنند. فینالیست‌ها در بخش کومیته مسابقات جام ایران زمین با قهرمانان ایران مسابقه می‌دهند. در وزن ۶۷- کیلوگرم سعید احمدی، در وزن ۷۵ کیلوگرم بهمن عسگری، در وزن ۸۴- کیلوگرم ذبیح اله پورشیب و در وزن ۸۴+کیلوگرم سجاد گنج زاده در فینال با فرد راه یافته به این مسابقه مبارزه می‌کنند اما متاسفانه در وزن ۶۰- کیلوگرم امیر مهدیزاده بهترین کاراته‌کای ایران بدلیل بروز برخی مشکلات از حضور در این رقابت ها انصراف داده است.

مدیرفنی تیم دانشگاه آزاد می گوید: از مسئولین کمیته داوران فدراسیون کاراته ایران درخواست کردیم که بحث داوری این رقابت ها را بر عهده بگیرند. خوشحالیم که فدراسیون کاراته از جواد سلیمی به عنوان بالاترین درجه داوری ایران نیز برای حضور در این رقابت ها دعوت کرده است. همچنین آقای مردانی دبیر فدراسیون کاراته کشورمان و از پیشکسوتان داوری ایران نیز در این رقابت ها حاضر خواهد بود.

احمد صافی یکی از ضعف‌های ایران در کاراته را برگزاری کمپ های تمرینی بین‌المللی و استفاده از ظرفیت های موجود در این بخش دانست و گفت: بسیاری از کشورهای همسایه نیمی از تعداد قهرمانان حاضر در کشور ما را در اختیار دارند اما سالانه چندین کمپ و اردوی تمرینی برگزار می نمایند. اما ما نتوانستیم در این بخش از ظرفیت تیم کشورمان که دو عنوان قهرمانی جهان و یک سومی جهان را در کارنامه خود دارد به درستی استفاده کنیم.  البته من بعنوان عضو کمیته فنی فدراسیون کاراته بسیار خوشحالم که این کار را شروع کردیم.

وی ادامه داد: این کمپ تمرینی با حضور قهرمانان جهان و آسیا از امروز(پنجشنبه) در حال برگزاری است. در این کمپ مهدی سلطانی، سجاد گنج زاده، ذبیح اله پورشیب، علی فداکار، بهمن عسگری و سعید احمدی در کنار سایر کاراته کاهای دانشگاه آزاد، تیم ملی اکوادور، قهرمانانی از آمریکا و پاکستان شرکت دارند. در این کمپ تمرینی که برای علاقمندان جوان کاراته برگزار می‌شود هشت جلسه تمرین مشترک در نظر گرفته شده است که در هر جلسه ۲ نفر از قهرمانان به کاراته‌کاهای جوان تمرین می‌دهند.

صافی در پایان اظهار داشت: امیدواریم فدراسیون کاراته ایران با همکاری هیات های استانی با توجه به حضور آقای مدنی عضو کمیته فنی فدراسیون کاراته آمریکا و فریبا مدنی عضو ارشد کمیته داوران جهانی به بهانه رقابت های بین المللی جام ایران زمین در ایران و تجربه ی حضور در جایگاه های بالای فدراسیون جهانی، شاهد برگزاری کلاس های آموزشی برای افزایش دانش مربیان و بازیکنان کاراته به خصوص در بخش بانوان باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا