فدراسیونی که طلایی لقب گرفت!؟

لقب تامل برانگیزی که این روزها به سرپرست فدراسیون کاراته داده می شود.
در خبرگزاری های مختلف، در صفحات اجتماعی و… شاید بارها و بارها شنیده باشید که به فدراسیون کاراته لقب فدراسیون طلایی را نسبت داده اند.
لقبی که باعث تامل و شگفتی شده است؟!
جالب است اگر تنها اندکی به گذشته رجوع کنیم و قیاسی نسبی با کاراته حال را داشته باشیم، آنگاه میتوانیم قضاوت کنیم که آیا این القاب به حق به فدراسیون پر حاشیه کاراته ایران داده شده است؟
برای اثبات این مسئله که فدراسیون کاراته نه تنها به آرامش نرسیده بلکه به سوی پرتگاه و طی کردن سیر نزولی پیش می رود، تنها یک مثال خواهیم زد:
به مرداد دو سال گذشته بر میگردیم.
دو سال پیش در تاریخ ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ تیم ملی کاراته نوجوانان، جوانان و زیر ۲۱ سال ایران توانست با کسب ۲۴ مدال رنگارنگ (۱۳ مدال طلا، ۵ نقره و ۶ برنز) در مسابقات آسیایی کوالالامپور مالزی به مقام قهرمانی دست یابد.
این تیم در حالی توانست با اقتدار عنوان قهرمانی آسیا را در حضور تیم همیشه مدعی ژاپن از آن خود کند که حواشی و منتقدان زیادی را داشت.
خیلی از این منتقدان و کارشناسان سفر به کمپ تمرینی و مسابقات تدارکاتی تایلند را هدر دادن پول بیت المال می دانستند لیکن نتیجه ی بدست آمده توسط تیم ملی رده های پایه پس از کسب مقتدرانه عنوان قهرمانی در آسیا پاسخ منتقدان و کارشناسان را داد.
تیم ملی رده های پایه با کسب نتایجی در خور شان کاراته ایران قدرت خود را به همگان دیکته کرده بود و پس از آن منتقدینی که همیشه به دنبال فرصت بودند تا از مسئولین فدراسیون شکایت کنند را ساکت کرد اما سوال اینجاست، آن منتقدین الان کجا هستند؟
اکنون تیم ملی رده های پایه کشورمان به همراه کادرفنی، خود را برای پانزدهمین دوره رقابتهای قهرمانی آسیا که دی ماه سال جاری به میزبانی جاکارتای اندونزی برگزار خواهد شد و دفاع از عنوان قهرمانی دوره قبل آماده می کند.
در صورتیکه فدراسیون کاراته هنوز نتوانستند هیچ بازی تدارکاتی و یا حتی کمپ تمرینی مشترکی را برای ملی پوشان این رده مشخص و یا معرفی کنند.
گویا سرپرست فدراسیون کاراته همچون منتقدین سال ۹۳ بر این اصل معتقد است که حضور ملی پوشان در مسابقات تدارکاتی و کمپ های تمرینی دور ریختن پول بیت المال است!؟ البته این مطلب در حالی بیشتر رنگ واقعیت به خود می بیند که تیم ملی بزرگسالان ما نیز بازی های تدارکاتی مهم و بزرگی را از داده است(لازم به ذکر است که در مطلب بعدی که از پایگاه خبری کاراته نیوز منتشر خواهد شد به صورت مجزا به مشکلات و کاستی های موجود در رده ی بزرگسالان رسیدگی می کنیم).
در ذیل به دو مورد از ضعف هایی که در دوره ی مدیران فعلی فدراسیون کاراته تنها در دو رده سنی در بخش آقایان وجود دارد، اشاره خواهیم کرد :
۱. مکان تمرینی تیم نوجوانان و جوانان آقایان در سالنی قرار دارد که محیط آن کوچکتر از ۱۵۰ متر است و ۲۰ کاراته کا در این سالن به تمرین می پردازند.
۲ . کادرفنی تیم ملی نوجوانان و جوانان بدون هیچ نوع فراخوان رسمی انتخابی درون اردویی برگزار می کند و هیچ مسئولی نظارت بر این مورد را نداشته و مربیان تصمیمات شخصی خود را اعمال می کنند. در گزینش بازیکنان نیز شبهاتی به وجود آمده است که نه تنها کادرفنی بلکه مردی از جنس طلای کاراته (سرپرست ریاست فدراسیون کاراته) نیز هیچ نوع توضیحاتی در این مورد ارائه نداده اند.
این مسئله باعث ایجاد تنش و نگرانی ملی پوشان و مربیان آنها شده است. ابهام اینجاست که آیا این انتخابی ها سوری است؟ آیا زمان اعزام، بازیکنانی در ترکیب تیم حضور دارند که نامشان توسط کادرفنی اعلام شده است!؟ یا باز هم شاهد نام نفرات خط خورده برای حضور در انتخابی های متعدد دیگر خواهیم بود؟!
سخن کوتاه کنیم که اگر بخواهیم ضعف های مدیریتی این فدراسیون را در تمامی رده ها برشماریم کتابی قطور را باید در اختیار خوانندگان عزیز قرار دهیم.
در پایان باید اذعان داشت که وقت آن رسیده تا مرد طلایی فدراسیون کاراته تکانی به خود دهد و مجمع انتخابات را هرچه بهتر و سریعتر برگزار کند تا صندلی ریاست فدراسیون را برای نشاندن فردی که لایق آن است، آماده سازد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا