آشوری: بالندگی کاراته ایران را باید در فدراسیون «هیات محور» و «سبک محور» جستجو کرد

مردی که در طول بیست سال فعالیت در فدراسیون کاراته بارها با ایده های جدید و تازه به کمک روسأی وقت این فدراسیون رفته بود اینبار خود آستین بالا زده است تا بتواند با هدایت این رشته ی پر جمعیت، بیش از پیش کاراته ایران را در عرصه های بین المللی جلو ببرد.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز، محسن آشوری در آستانه یک انتخابات حساس برای فدراسیون کاراته مصاحبه ای با هفته نامه عصر ورزش انجام داد و از ایده ها و عقاید خود برای این رشته سخن به میان آورد.

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به حضور تنی چند از روسای قبلی فدراسیون کاراته، هم چنین حضور دو نفر از مدیران کل و سابق ورزش، استاد دانشگاه و قهرمانان سابق این رشته ی ورزشی، این دوره از انتخابات کاراته را متفاوت تر از دوره های گذشته خواند و گفت: بنده هم به عنوان خدمت گزار کاراته سالیان سال این توفیق را داشتم که در خدمت این عزیزان باشم و امروز به لطف الهی و با سفارش دوستان و باورها و ایده هایی که سالیان سال در ذهنم بوده است کاندید این دوره از انتخابات شده ام.

دبیر اسبق فدراسیون کاراته در مورد جزییات برنامه های خود نیز اینگونه سخن گفت: فدراسیون کاراته یک فدراسیون قهرمانی است لذا برای تحقق آن بر این باورم که ما نیاز به یک سلسله زیرساخت ها داریم.

وی از نمونه این زیرساخت ها به برنامه هایی برای ادامه فعالیت ورزشکاران تیم ملی پس از دوران قهرمانی در ارکان مختلف تیم ملی اشاره کرد.

آشوری بر این باور معتقد است که هیات های کاراته با مشارکت عملی و ملموس در تمامی سیاست های خرد و کلان فدراسیون از عوامل بسیار مهم بالندگی این رشته ی رزمی هستند و با سپردن بخش اعظم کارهای میدانی می توان بسیاری از هزینه ها، وقت و تمرکز فدراسیون را بر روی ساختن زیرساخت ها و کارهای ستادی و نظارتی قرار داد.

ایشان همچنین در رابطه با هویت حقوقی سبک ها را یکی دیگر از عوامل بالندگی کاراته ایران دانست و گفت: دستیابی به رشد و توسعه پایدار در عرصه یک فدراسیون قهرمانی همچون کاراته از رهگذر تعمیق فعالیت ها و ارتقای جایگاه سبک های کاراته می گذرد. لذا سبک ها از حالتی که هم اکنون از آن برخوردارند باید خارج شوند و یک هویت حقوقی پیدا کنند و بازویی قدرتمند برای رشد و توسعه کاراته باشند.

محسن آشوری از ایده آل ها و آرزوهای خود با هفته نامه عصر ورزش اینچنین سخن می گوید: ایده آل من و آرزوی من این است که همه به همدیگر کمک کنیم، و فدراسیون کاراته را خانه خود بدانیم و در فضایی صمیمانه موانع را از پیش پای برداریم و دنبال این باشیم که چه می توانیم برای بالندگی و رشد و توسعه کاراته در همه ابعاد آن انجام دهیم و به عبارت دیگر با تکیه بر خرد جمعی کار را پیش ببریم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا