زور قهرمان امیدهای کاراته جهان به بزرگسالان هم وزن خود نرسید

زهره برزگر دارنده تنها مدال طلای جهان در بخش بانوان با قبول شکست در دومین مرحله انتخابی های تیم ملی از راه یابی به اردوهای تیم ملی کاراته بانوان بازماند.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز، برزگر با وجود اینکه در مسابقات جهانی ۲۰۱۵ اندونزی خوش درخشید و توانست به عنوان اولین بانوی ایرانی به مدال طلای جهان در رده سنی زیر ۲۱ سال را دست یابد، ولیکن موفق به پیروزی در رده سنی بزرگسالان نشد و به ناچار تن به شکست داد.

حال بعد از مسابقات جهانی اندونزی نگاهی اجمالی به نتایج به دست آمده توسط بازیکنی که عنوان قهرمانی جهان را به یدک می کشید می اندازیم:

– برزگر در مسابقات کاراته وان پاریس ۲۰۱۶ در دور سوم نتیجه را واگذار کرد و باتوجه به راه نیافتن حریفش به فینال نتوانست عنوانی را کسب کند و این اولین حضور وی در میدان نبرد پس از پیکارهای جهانی اندونزی بوده است.

– دارنده مدال آسیایی ۲۰۱۴ امیدها، در کاراته وان امارات که در رده سنی بزرگسالان شرکت کرده بود در دور اول نتیجه را به حریف خود واگذار کرد که در نهایت با راه نیافتن حریفش به فینال این رقابت ها وی نیز شانس مجدد برای کسب مدال را از دست داد.

– قهرمان امیدهای جهان، در مهمترین مسابقات داخلی ایران که تحت عنوان انتخابی تیم ملی کشور برگزار شد در رده سنی بزرگسالان شرکت کرده بود و باتوجه به اینکه در نیمه بالای جدول چالاکی، خاکسار، دژوان، خدایار حضور داشتند و در نیمه پایین جدول تنها برزگر و تقوی در جدولی خوب قرار گرفتند، وی توانست به فینال وزن منهای ۵۵ کیلوگرم راه پیدا کند و در فینالی تمام مازندرانی برابر چالاکی به مبارزه بپردازد اما بانتیجه ۵ بر صفر مغلوب شد و به مدال نقره این مسابقات دست پیدا کرد.

برزگر در دومین مرحله انتخابی تیم ملی نیز موفق ظاهر نشد.

وی در دو بازی ابتدایی که مقابل هم باشگاهی های خود، مینا دژوان (دعوت به اردو) و زینب تقوی (دارنده مدال برنز انتخابی تیم ملی بزرگسالان) داشت توانست به پیروزی برسد اما در دور سوم مقابل شهره خدایار از اصفهان توانست به پیروزی برسد که پیش از این در برابر طراوت خاکسار و مینا دژوان شکست خورده بود، وی بعد از پیروزی در برابر خدایار در مقابل خاکسار ۲ بر صفر تن به شکست داد تا از رسیدن به اردوهای تیم ملی بازماند.

باتوجه به مروری به سوابق یاد شده در سطوح فوق در می یابیم که برزگر با افت چشم گیری روبرو شده است و سیر نزولی را در پیش دارد. این امر نشان دهنده آن است که وی هنوز در حد و اندازه بزرگسالان نمیتواند ظاهر شود، البته شاید اوج آرزوهای این کاراته کا جوان با کسب مدال طلای امید های جهان به پایان رسیده باشد.

در مجموع این بازیکن موفق امید برای رسیدن به رده سنی بزرگسالان هنوز آمادگی های لازم را نداشته است و برای رسیدن به فاطمه چالاکی حریف هم وزن خود در رده ی سنی بزرگسالان که تنها بانوی دارنده دو مدال بازیهای آسیایی گوانگژو و اینچئون و قرق کننده ۷ ساله وزن منهای ۵۵ کیلوگرم بانوان تیم ملی بزرگسالان است و همچنین طراوت خاکسار که در طی این چند سال بعنوان مدعی اصلی این وزن بعد از چالاکی است نیازمند تلاش بیشتری می باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا