حرکتی نو از طباطبایی و میراث ارزشمند او به کاراته/ کمیته فنی که نیاز به تجدید نظر دارد

[ad_1]

به گزارش کاراته‌نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس، کمیته فنی فدراسیون کاراته روز سه شنبه پس از بررسی برنامه های ارائه شده از سوی دو گزینه مورد نظر، سرانجام رای به سرمربیگری شهرام هروی داد تا پس از هفته ها کشمکش و حواشی بسیار، تیم ملی بزرگسالان مرد شماره یک فنی خود را بشناسد.
شهرام هروی در شرایطی به عنوان سرمربی تیم ملی کاراته برای رقابتهای جهانی ۲۰۱۶ اتریش گزینش و معرفی شد که طی نزدیک به یک دهه همواره جزو کادر فنی تیم ملی چه در بخش پایه و چه در بخش بزرگسالان حضور داشته و امروز به عنوان یک مربی ۴۲ ساله به پختگی خوبی در زمینه هدایت تیم ملی در میادین بزرگ رسیده است.

 اما بحثی که می خواهیم به آن بپردازیم به ویژگی های فنی سرمربی جدید تیم ملی کاراته مربوط نمی شود، بلکه به نحوه انتخاب او برمی گردد.

اگر بخواهیم منصفانه به موضوع انتخاب سرمربی تیم ملی نگاه کنیم، باید بپذیریم؛ گزینش سرمربی تیم ملی در فرآیندی که اعضای کمیته فنی در آن نقش و مسئولیت مستقیم داشته اند، یک فرآیند اصولی و منطقی است که روح دموکراسی را خیلی شفاف می توان در آن دید. حتی جمشید سلیمی پیشکسوت کاراته نیز در صحبت‌های خود مدعی شد که در انتخاب سرمربی تیم ملی دموکراسی حاکم بود.

به هر حال کمیته فنی در هر فدراسیون ورزشی که فدراسیون کاراته نیز از آن مستثنی نیست، عصاره فنی همان رشته است و تصمیمات اتخاذ شده در آن پایه فنی دارد نه سلیقه یک فرد یا گروه خاص، بنابر این انتخاب هروی به عنوان سرمربی تیم ملی را باید خواست قاطبه خانواده کاراته دانست. هر چند که طباطبایی سرپرست فدراسیون کاراته یک مقدار در گزینش افراد حاضر در کمیته فنی باید بیشتر دقت می‌کرد، چرا که خلع حضور افرادی مثل حسین روحانی، جاسم ویشگاهی و … که از قهرمانان پرافتخار تیم ملی هستند در این کمیته فنی حس می‌شود. به هر حال روز گذشته حواشی در پایان جلسه کمیته فنی رخ داد که باعث شد تا خانواده بزرگ کاراته بدانند که برخی از افراد حاضر در جلسه کمیته فنی خیلی مورد اعتماد نیستند و این افراد همان‌هایی هستند که در این مدت اخبار داخل جلسه کمیته فنی را به بیرون از جلسه منتقل می‌کرده‌اند و قطعا رفتار آن‌ها ادامه دار خواهد بود و حاشیه‌ها گریبانگیر کمیته فنی می‌شود.

به هر حال شهرام هروی مرد خوش اخلاق کاراته‌ای کشورمان حالا با اعتماد بنفس بیشتری می تواند به کار خود ادامه دهد و تیمش را برای آوردگاه بزرگ جهانی آماده کند، چرا که پشتیبانی و حمایت اکثریت اعضای کمیته فنی را پشت سر خود دارد و این برای هروی می تواند یک فرصت ایده آل باشد.

بی تردید در فرایند انتخاب سرمربی تیم ملی کاراته که می توان از آن به عنوان حرکتی نو در کاراته دانست، سید حسن طباطبایی سرپرست فدراسیون نقش کلیدی داشته و این می تواند میراثی ارزشمند از او به این رشته باشد که در یکی دو ماه آینده رییس جدیدی را بخود خواهد دید.

هرچند که حالا طباطبایی با کمک کمیته فنی به ظاهرا هم دل سرمربی تیم ملی را انتخاب کرد، اما برهمگان پوشیده نیست که او از امروز کار بسیار دشواری‌تری خواهد داشت، چرا که دوستان به ظاهر عضو کمیته فنی از امروز استارت را خواهند زد و این بار به بهانه برگزاری هر چه زودتر انتخابات رئیس فدراسیون کاراته شهر خانواده بزرگ کاراته را با حاشیه سازی برهم خواهند زد.

انتهای پیام/ر
 

[ad_2]
منبع خبر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا