رهنما: برخی‌ها در حال سوراخ کردن کشتی کاراته هستند/ این کار‌ها نخ نما شده است

[ad_1]

به گزارش کاراته‌نیوز:

مسعود رهنما در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد حواشی و انتقادهایی که اخیرا در راستای تصمیمات گرفته شده در کمیته فنی فدراسیون کاراته مطرح می‌شود، گفت: بنده نه به عنوان عضو کمیته فنی فدراسیون کاراته؛ بلکه به عنوان یک کارشناس در مورد صحبت‌ها و انتقادهای اخیر می‌خواهم اظهار نظر کنم. طباطبایی همین که در انتخابات فدراسیون کاندید نشد و نشان داد که با یک خرد جمعی به دنبال برگزاری یک انتخابات سالم در فدراسیون کاراته است،‌ باید از او تشکر کنیم. او جمعی از پیشکسوتان کاراته را در کمیته فنی جمع کرد. در بین افراد حاضر در کمیته فنی، پیشکسوتان، مربیان سازنده، رئیس هیأت یک استان( به نمایندگی روسای هیات‌‌ها)، قهرمان و کاپیتان سابق تیم ملی حضور دارند.

وی در ادامه افزود: به نظرم نمی‌شود که از همه پیشکسوتان (از لحاظ کمیت) یا از همه قهرمانان در کمیته فنی استفاده کرد. اینکه دلهره این را داریم که سهمی در کادر فنی تیم ملی نداشته باشیم و بیاییم تصمیمات گرفته شده در کمیته فنی را زیر سوال ببریم اصلا کار صحیحی نیست.

رهنما در ادامه عنوان کرد:‌ بنده در کمیته فنی در هیچ کاری نمی آیم کارها را با اشخاص بسنجم؛ بلکه اشخاص را بر اساس کارها و شاخص‌ها می‌سنجم. یعنی اینکه اشخاص را می‌بینم و هر شخصی به آن شاخص ها نزدیک باشد به آن فرد رأی خواهم داد. اینکه ما بیاییم برای رسیدن به یک هدف نادرست از برخی الفاظ به ظاهر درست استفاده کنیم کار صحیحی نیست. به نظرم این کارها در جامعه کاراته نخ نما شده است.

مدیرکل ورزش استان گیلان در ادامه عنوان کرد: خدا را شکر ما تغییر رویکرد در مصاحبه برخی از دوستان را دیده‌ایم که به قاعده بازی و قواعد بازی می‌خواهند تن بدهند. برخی از دوستان هنوز تغییر رویه نادرست قبلی خود را در پیش گرفته‌اند. تذکری را که سلیمانی داده را من چند سال پیش تذکر داده بودم. اگر هر کسی مدعی این است که من و گروه من قهرمان هستیم یا به عنوان مثال من مربی سازنده هستم باید بداند که خوشبختانه در کاراته ایران دسته‌ها و گروه‌های مختلفی هستند که دارای شاخص‌های بسیار خوب و بهتری نسبت به آنها می‌باشند.

رهنما در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: بارها عنوان کردم اگر قرار است شرایط لازم برای هدایت تیم ملی سوابق قهرمانی باشد، تیم‌های ملی را باید به حسین روحانی و جاسم ویشکایی بسپاریم چون آنها پرافتخارترین کاراته‌کاهای ایران هستند. یک نگاه به استاد صیدگر داشته باشیم که به ناحق هرگز فرصت سرمربیگری به او داده نشده است. او ده‌ها شاگرد قهرمان جهان و آسیا در سطوح مختلف ملی مانند جاسم ویشگایی،‌ فرید خمامی، مرحوم ربیعی، صبح‌خیز، همرنگ و حداقل دو شاگرد سرمربی تیم های ملی داشته است. او حتی داور جهانی نیز بوده است، اما هیچ وقت های و هوی نکرده و سهم‌خواهی نکرده است.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما شاخص‌های انتخاب کادر فنی باید چه باشد، گفت: به نظرم باید شاخص‌ها در سه دسته اصلی تقسیم شود. ۱- شاخص‌های عمومی مثل کاراته‌کا بودن، ایرانی بودن و … ۲- شاخص فنی مثل سوابق قهرمانی، مربی قهرمان‌پرور، مربی تیم استان و شهرستان خود بودن،‌ تحصیلات مرتبط،‌ داشتن شاگرد قهرمان در سطوح مختلف و … ۳- شاخص ویژه، هماهنگی با فدراسیون، داشتن برنامه های علمی مورد تأیید کارشناسان مشخص فدراسیون و …

رهنما در پاسخ به این سوال که شاخص سوم گویا مهم‌ترین شاخصه است‌،گفت: چون تجربه ثابت کرده سرمربی یا مدیر تیم‌های ملی که با فدراسیون هماهنگ نبوده اتفاقات زیادی در کاراته رخ داده است. نمونه مصداق آن در دوران سمندر وجود داشت.(زمانی که آرین خو مدیرفنی تیم‌های ملی بود) خدا را شکر می‌کنم که اصحاب رسانه به قدری در بحث ورزش بزرگ شده است که همه افراد جامعه از مصاحبه‌های مختلف به خاطر قدرت اصحاب رسانه مطلع شوند که چه کسانی به دنبال سهم‌خواهی هستند که بعد از مصاحبه یک شخص در کاراته چگونه احترام افراد و گروه‌های مقابل را نگه نمی‌دارند.

سرمربی سابق تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارید که برخی‌ها برای رسیدن به سرمربیگری در تیم ملی حاضرند به زندگی شخصی همدیگر ورود کنند یا خیر،‌گفت: بله، متأسفانه شاهد چنین بی‌اخلاقی‌هایی هستم. به نظر من ابتدا مقصر اصلی مسئولان اجرایی فدراسیون بودند. اگر یک کمیته انضباطی بسیار قوی داشته باشیم و با افرادی که هنجارشکنی می‌کنند از بازیکن گرفته تا مربی و برخورد شود این اتفاقات رخ نمی‌دهد. در حال حاضر شاهد هستیم که افرادی در کشتی کاراته نشسته‌اند و به نحوی مشغول سوراخ کردن کشتی هستند و اگر با آنها در گذشته برخورد بسیار قاطع می شد کار به اینجا نمی‌کشید.

انتهای پیام/ا

[ad_2]
منبع خبر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا