تیم ملی کاراته و دو تاتامی که دور از هم پهن می شود!

مسابقات قهرمانی کاراته کشور در حالی قرار است به میزبانی استان مازندران برگزار شود که فدراسیون در نظر دارد پیکارهای انتخابی تیم ملی را بعد از عید و در سال جدید برگزار کند؛ کاری که در سالهای گذشته مرسوم نبوده و مسابقات قهرمانی کشور معمولا تحت عنوان انتخابی تیم ملی انجام می شد.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز، طبق شنیده ها، نفرات برتر پیکارهای کشوری که مازندران میزبان آن است به اردوهای تیم ملی راه پیدا می کنند. همچنین قرار است مسابقاتی تحت عنوان انتخابی تیم ملی نیز بعد از عید برگزار گردد که در آن مسابقات هم قهرمانان کشور مشخص می شوند.با این شرایط فدراسیون کاراته در هر وزن دو قهرمان کشور، دو نایب قهرمان و چهار دارنده نشان برنز و ملی پوشانی که سال ۹۴ در مسابقات جهانی و آسیایی شرکت کردند را در اختیار دارد.

حال سوال اینجاست که نحوه برگزاری پیکارهای انتخابی در هر وزن چگونه برگزار می گردد؟

آیا قهرمانان کشور کنار گذاشته می شوند و مانند هر سال در پایان انتخابی اضافه می شوند؟

آیا آن چهار نفری که به عنوان سومی دست یافتند با هم به رقابت می پردازند؟

آیا بازیکنانی که به اردوها دعوت می شوند با هم مبارزه خواهند کرد؟

به راستی چگونه قرار است انتخابی درون اردویی برگزار شود؟

نکته مهم تر اینکه چطور با وجود مشخص نشدن کادرفنی تیم های ملی و نامشخص بودن وضعیت ریاست فدراسیون کاراته میتوان افرادی را به اردوهای تیم ملی دعوت کرد؟

آیا بهتر نبود فدراسیون بعد از برگزاری انتخابات و مشخص شدن رییس فدراسیون کاراته و کادرفنی پیکارهای انتخابی تیم های ملی را برگزار می کرد تا تیم ملی و کادر فنی اش بر اساس دیدگاه مسئولانی که قرار است در انتخابات و توسط اعضای مجمع برگزیده شوند، تعیین شوند؟

اگر واقعا فدراسیون بر برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی اصرار دارد، توصیه می کنیم این ۲ پیشنهاد را مد نظر داشته باشد تا خدای ناکرده حقی از بازیکن یا استانی پایمال نگردد:
۱- سهمیه استان ها افزایش یابد و به جای یک سهمیه با دو سهمیه درمسابقات قهرمانی کشور شرکت کنند و دیگر انتخابی تیم ملی در سال آینده برگزار نگردد، این پایان راه کاراته کاها باشد و بازیکنان منتخب به اردوهای تیم ملی راه یابند.
۲-فدراسیون کاراته هر چه سریعتر مسابقات قهرمانی کشور را منتفی اعلام و مسابقات انتخابی تیم ملی را به صورت آزاد یا سهمیه بندی در سال آینده برگزار کند.

پایگاه خبری کاراته نیوز به نیابت از جامعه ورزش کاراته کشور از آقای طباطبایی سرپرست رییسی فدراسیون کاراته خواهان است تا تصمیمی درست و متفکرانه بگیرد. تا باشد با انتخاب درست نخبگان این رشته ورزشی شاهد سرافرازی هرچه بیشتر پرچم کشورمان باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا