فداکار: برخی افراد دوست نداشتند کاراته‌کاها حرفه‌ای شوند/ کاراته در اختیار افرادی خاص بود

[ad_1]

به گزارش کاراته‌نیوز:

علی فداکار در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: خوشبختانه با نتایجی که تا به اینجای کار در سوپرلیگ کاراته به دست آورده‌ایم موفق شدیم صعودمان را قطعی کنیم. امیدوارم در ادامه نیز به همین ترتیب پیش برویم تا به امید خدا قهرمانی این مسابقات را به دست آوریم. 

وی ادامه داد: نحوه برگزاری مسابقات خوب است و خوشبختانه سالن خوبی را برای برگزاری این مسابقات در نظر گرفته‌اند. البته در کنار تمام نقاط مثبت شاهد برخی کمبودها همچون عدم حضور مناسب اسپانسر‌ها در این مسابقات هستیم. به هر صورت نباید بازیکنان خوب و درجه یک تنها در دو تیم تقسیم شوند.

کاراته‌کای تیم دانشگاه آزاد اظهار داشت: در گذشته شاهد بودیم که تیم‌هایی مانند سپاهان، نفت جنوب، دانشگاه آزاد و مقاومت در کورس رسیدن به قهرمانی بودند و همین موضوع باعث جذابیت بیشتر مسابقات می‌شد و حساسیت هم بالاتر می‌رفت. امروز دانشگاه آزاد با توجه به حمایت‌های دادکان و مسئولانش پول بهتری پرداخت می‌کند و به همین دلیل ملی‌پوشان بیشتری را نیز جذب کرده است. جا دارد از این طریق از زحمات و حمایت‌های این عزیزان تشکر کنم.

وی تصریح کرد: متأسفانه در گذشته برخی مسئولان فکر می‌کردند که اگر اسپانسرها حمایت خوبی از ورزشکاران داشته باشند دیگر نمی‌توانند روی آنها کنترل داشته باشند و به همین دلیل زیاد به جذب اسپانسر علاقه نداشتند. آنها بر این باور بودند که اگر ورزشکاران برای تأمین مخارج‌شان محتاج حقوق تیم ملی باشند بهتر می‌توانند آنها را کنترل کنند. احساس می‌کنم برخی افراد نمی‌خواهند که بازیکنان حرفه‌ای شوند و حرفه‌ای عمل کنند. مسئولان پیشین فکر می‌کردند بازیکنی که مثلاً قرارداد ۱۰۰ میلیونی دارد دیگر رضایت نمی‌دهد در خوابگاه کبکانیان بخوابد و سوسیس و کالباس بخورد.

قهرمان کاراته آسیا در خصوص بازگشتش به تیم ملی کاراته گفت: شش سال سابقه حضور در تیم ملی را دارم و در این مدت مدال‌های زیادی هم برای کشورم به دست آوردم، اما با این وجود وقتی می‌بینم که مثلاً آقای x به دلیل اینکه با فلان آقا رابطه دارد، همیشه در تیم ملی است چرا باید برای حضور در این تیم مبارزه کنم؟! حرف‌هایی که می‌زنم مربوط به ریاست فعلی فدراسیون نیست، اما بدون اغراق خیلی‌ها در زمان ریاست قبلی فدراسیون کاراته را کنار گذاشتند. خیلی‌ها سال‌ها پشت در تیم‌های ملی بوده‌اند، اما برای حضور در این تیم انتخاب نشدند.

فداکار تصریح کرد: خب وقتی می‌بینند در این رشته پولی وجود ندارد و تیم ملی هم به برخی اقشار خاص اختصاص دارد، چرا باید کار را ادامه می‌دادند؟! می‌توانید با بررسی شرایط کاراته در سال‌های اخیر و اینکه چند نفر از مدال‌آوران تیم ملی در انتخابی‌ها جزو نفرات اول تا سوم بوده‌اند به سندیت حرف‌های من پی ببرید. علی فداکار برای فیکس شدن در تیم باید ۲۰ بار انتخابی بزند و در این میان دچار یک لغزش هم نشود تا جایگزین آقای ایکس شود.

وی تصریح کرد: یک میلیون بیمه شده در کاراته به ۲۰ نفر خلاصه شده است تا این رشته در اختیار یک قشر خاص باشد، اما در مورد تشکیل اردوها و انتخابی‌های تیم ملی هم باید به این موضوع اشاره کنم که من اعتقاد ندارم در حال از دست دادن زمان هستیم.

انتهای پیام/

[ad_2]
منبع خبر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا