احمدی: برای حفظ رنکینگ باید در کوران مسابقات باشیم/ نباید از دید داوران کاراته دور باشیم

[ad_1]

به گزارش کاراته‌نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس، در تازه ترین رنکینگ اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی و پس از برگزاری نخستین مرحله لیگ جهانی سال ۲۰۱۶ که چندی پیش به میزبانی پاریس فرانسه برگزار شد، سعید احمدی که موفق شد مدال طلای لیگ جهانی را بر گردن بیاویزد با کسب ۶۶۰ امتیاز در مکان نخست جدول رده بندی وزن ۶۷-کیلوگرم ایستاد.

سعید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد شرایط فعلی خود پس از حضور در مسابقات کاراته‌وان پاریس، گفت: مسابقات کاراته‌وان پاریس نخستین رقابت های لیگ جهانی در سال ۲۰۱۶ بود و به همین دلیل این مسابقات چیزی از قهرمانی جهان کم نداشت، چرا که همه بهترین‌های دنیا در تاتامی فرانسه حضور داشتند. پس از بازگشت، مدتی را استراحت کردم و تقریباً سه روز است که تمریناتم را آغاز کرده‌ام. تمایل دارم در مراحل بعدی کاراته‌ وان شرکت کنم، اما این اهداف نیاز به حمایت فدراسیون دارد.

وی در ادامه افزود: کاراته ایران پویا است و شناسنامه دارد، اگر سال قبل من در کاراته‌ وان‌های مختلف حضور پیدا می‌کردم قطعاً در مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن بهترین نتیجه را کسب می‌کردم. نباید ما ترسی از مسابقات داشته باشیم و برای کسب بهترین نتیجه باید در تمام کاراته‌ وان‌های سال ۲۰۱۶ شرکت کنیم، اما فدراسیون نیز باید ما را حمایت کند. ما می‌دانیم فدراسیون از لحاظ مالی در شرایط بدی قرار دارد، اما آنها برای حضور در کاراته‌ وان پاریس قول داده‌اند و به قول خود عمل کردند. امیدوارم در مراحل بعدی این رقابت‌ها باز هم مورد حمایت فدراسیون قرار بگیریم.

احمدی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: کسب عنوان قهرمانی در مسابقات جهانی سخت است، اما تکرار آن سخت‌تر است. این موفقیت نیاز به یک مدیریت و برنامه‌ریزی دقیق دارد. در کاراته‌وان فرانسه تمام رقیبان من حضور داشتند و این موضوع از لحاظ روحی، روانی و فنی خیلی به من کمک کرد.

دارنده مدال نقره مسابقات قهرمانی جهان، گفت: حضور مداوم ما در لیگ‌های کاراته‌وان باعث می‌شود علاوه بر حفظ جایگاه‌مان در رنکینگ داوران نیز به خوبی از ما شناخت داشته باشند. یک کاراته‌وان برای موفقیت باید در میادین مختلف حضور داشته باشد تا شناخته شود. ما نباید از دید داوران دور باشیم.

وی در پایان صحبت‌های خود، عنوان کرد: احتمالاً کاراته در المپیک ۲۰۲۰ حضور داشته باشد، این رنکینگ و مدالی که کاراته‌وان‌ها کسب می‌کنند قطعاً در المپیک تأثیر زیادی خواهد داشت. ما در آسیا و جهان رقیبان زیادی پیدا کرده‌ایم، حالا باید مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک این رشته را از لحاظ مالی حمایت کنند تا با اعزام به مسابقات مختلف از کوران رقابت‌ها جا نمانیم.

انتهای پیام/م

http://fna.ir/3X20LM
[ad_2]
منبع خبر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا