سجادی: آموزش و اطلاع رسانی در خصوص دوپینگ، الزامی است

[ad_1]

به گزارش کاراته‌نیوز:

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در این نشست که با حضور نصرالله سجادی رئیس ستاد مبارزه دوپینگ و سایر اعضای شورا و روسای چهار فدراسیون المپیکی شامل تکواندو، وزنه برداری، کشتی و  دوومیدانی که شانس بیشتری برای کسب مدال دارند، تشکیل شد.

در این نشست سجادی رئیس ستاد مبارزه با دوپینگ با بیان این موضوع که باید کاروانی  پاک به بازی‌های المپیک ریو اعزام شود، بر لزوم آموزش و اطلاع رسانی در خصوص قوانین مبارزه با دوپینگ حاکم بر بازی ها تاکید کرد.

او در این جلسه به اقدامات صورت گرفته در این خصوص اشاره کرد و توضیح داد: بروشورهای آموزشی و کارت جیبی آموزشی  ویژه المپیک ریو که توسط ستاد ملی مبارزه با دوپینگ برای این منظور  تهیه و تدوین شده است.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان دراین  جلسه ارائه و توزیع این بروشورها بین ورزشکاران مربیان و سرپرستان اعزامی به کلیه مسابقات به ویژه مسابقات کسب سهمیه بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو تاکید کرد.

همچنین سجادی لزوم مراقبت، پایش دقیق و مستمر ورزشکاران  اعزامی به بازی های المپیک و پارالمپیک ریو را مورد توجه قرار داد.

انعقاد موافقت نامه بین فدراسیون‌ها و ورزشکاران سطح ملی و بین المللی مبنی بر تعهد به ورزش پاک و عاری از دوپینگ با هدف پیشگیری از موارد مطروحه در این جلسه بود .

همچنین سجادی به منظور تدوین تفاهم‌نامه مالی سال ۹۵ وزارت در حوزه ورزش قهرمانی با فدراسیون‌های ورزشی، جلساتی را با مسئولان ۱۲ فدراسیون برگزار کرد. این جلسات به منظور تدوین تفاهم‌نامه مالی سال ۹۵ وزارت ورزش و جوانان با فدراسیون‌های ورزشی و با حضور روسا، دبیران و خزانه‌داران ۱۲ فدراسیون «تکواندو»، «کاراته»، «ژیمناستیک»، «بدمینتون»، «اسکواش»، «ووشو»، «شنا، شیرجه و واترپلو»، «تنیس»، «شمشیربازی»، «انجمن های ورزشی»، «دوومیدانی» و «بولینگ و بیلیارد و بولس» در دفتر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

سجادی در خصوص محور های تفاهم‌نامه مالی وزارت ورزش و جوانان در حوزه ورزش قهرمانی با فدراسیون‌های ورزشی به پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان گفت: در این جلسات عملکرد ۹ ماهه سال ۹۴ فدراسیون‌های ورزشی بررسی می‌شود و تاثیر زیادی در بودجه ۹۵ آنها دارد.

وی با بیان این مطلب که این تفاهم‌نامه حول ۱۱ محور تعریف شده است تصریح کرد: ۱- آموزش و پژوهش، ۲- فعالیت های فرهنگی، ۳- مسابقات قهرمانی کشور در رده‌های سنی مختلف، ۴- فعالیت های استعداد یابی ( شناسایی، جذب، پرورش و حفظ استعداد ها، ۵- کمک به هیئت های استانی، ۶- فعالیت‌های بین‌المللی و برون مرزی شامل مسابقات، اردوها  و میزبانی مسابقات آسیایی جهانی و بین المللی، ۷- اردوهای تدارکاتی داخلی، ۸- هزینه های جاری، ۹- هزینه های پشتیبانی، ۱۰- تجهیزات و وسایل ۱۱-  برگزاری مجامع و همایش ها و کنگره ها این یازده محور را تشکیل می‌دهند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: این تفاهم‌نامه علاوه بر یازده محور ذکر شده بر روی موضوع استعدادیابی به عنوان فعالیت خاص تاکید دارد و همچنین برای فدراسیون‌هایی که در المپیک ریو شرکت می‌‌‌کنند کمک‌های ویژه‌ای در نظر گرفته است.

وی افزود: یکی دیگر از موارد خاص این تفاهم‌نامه کمک به فدراسیون‌هایی است که به عنوان ورزش‌های پایه و پر مدال مطرح هستند. پیش‌بینی کسب درآمد بیشتر از محل جذب حامیان مالی و سایر منابع درآمدی از دیگر نکات مهم این تفاهم‌نامه است.

سجادی در پایان گفت: این جلسات طی دو هفته آینده با همه  فدراسیون‌های ورزشی ادامه خواهد داشت و حداکثر تا پایان بهمن ماه، تفاهم‌نامه مالی سال ۹۵ وزارت ورزش و جوانان در حوزه ورزش قهرمانی با همه فدراسیون‌های ورزشی امضا خواهد شد.

انتهای پیام/

[ad_2]
منبع خبر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا