سرپرست فدراسیون کاراته: سفارت با ما همکاری نکرد/ باقری شخصی به رقابت‌ها رفته بود

[ad_1]

به گزارش کاراته‌نیوز:

سرپرست فدراسیون کاراته می‌گوید کاراته‌کایی که احتمالا قصد ماندن در فرانسه را دارد به صورت شخصی و خارج از چارچوب فدراسیون راهی این کشور شده بود.

حسن طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهارکرد: ۹ نفر از کاراته‌کاهای ایران با تایید کمیته فنی و زیر نظر فدراسیون راهی رقابت‌های لیگ جهانی پاریس شده‌اند و در این میان تعدادی نیز به صورت شخصی در سایت این رقابت‌ها ثبت نام کرده بودند و راهی کاراته وان فرانسه شدند.

او ادامه داد: تنها کاری که ما در این میان انجام دادیم، ارسال یک نامه به سفارت فرانسه در ایران بود و از آن‌ها درخواست کردیم کاراته‌کاهایی که به صورت شخصی درخواست ویزا می‌کنند، پاسپورت آن‌ها را به فدراسیون داده تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

سرپرست فدراسیون کاراته با بیان اینکه سفارت فرانسه با فدراسیون، همکاری لازم را انجام نداد گفت: ما بعد از آنکه به سفارت فرانسه در ایران نامه دادیم، شاهد همکاری لازم از سوی این سفارتخانه نبودیم و پاسپورت‌ها به خود کاراته‌کاهایی که به صورت شخصی درخواست ویزا کرده بودند، داده شد.

طباطبایی اضافه کرد: کاراته‌کاهایی که به صورت شخصی عازم فرانسه شدند، ویزا، بلیت، هزینه سفر را به صورت شخصی پرداخت کردند و در این میان هزینه‌ای برای سفر آن‌ها از سوی فدراسیون پرداخت نشد و به نوعی فدراسیون در این باره اختیاری نداشت. تنها کاری که ما در این میان انجام دادیم، گرفتن ضمانتنامه‌هایی از این کاراته‌کاها بود.

او با بیان اینکه صحبت هایی با خانواده این کاراته‌کا انجام شده گفت: ما صحبت‌هایی با پدر این ورزشکار که خود از خانواده کاراته است انجام دادیم. خواهر او نیز خود از کاراته‌کاهای ایران است و امیدواریم در این میان همکاری لازم صورت پذیرد و باقری تصمیمی برای ماندن نداشته باشد.

سرپرست فدراسیون کاراته خاطرنشان کرد: مسئولیتی که بر عهده فدراسیون کاراته بود، به نحو احسن انجام شد. ما تا جایی که می‌توانستیم شرایط لازم برای اعضای تیم ملی که زیر نظر فدراسیون عازم شده‌اند را فراهم کردیم اما برخی دیگر که به صورت شخصی راهی رقابت‌های کاراته وان شده‌اند خارج از حیطه فدراسیون هستند.

طباطبایی در پاسخ به این سوال که برخی می‌گویند احتمال ماندن یکی دیگر از کاراته‌کاها در فرانسه وجود دارد؟ گفت: خیر، چنین چیزی صحت ندارد. فقط در این میان مسئله آروین باقری مطرح بود و شخص دیگری که نامش برده شده به علت اشتباه لفظی از سوی دبیر فدراسیون بوده است.

به گزارش ایسنا، آروین باقری کاراته‌کای ایرانی که برای حضور در رقابت‌های کاراته‌وان (لیگ جهانی) فرانسه راهی این کشور شده بود، پس از رسیدن به فرودگاه پاریس ناگهان ناپدید شد و بر این اساس احتمال داده می‌شود که قصد پناهندگی در این کشور را دارد.

انتهای پیام

[ad_2]
منبع خبر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا