مهد‌ی‌زاده: هیچ کس به فکر کاراته نیست

[ad_1]

به گزارش کاراته‌نیوز:

ملی‌پوش کاراته ایران که در کلیسیون افتخاراتش مدال‌های رنگارنگی از تمامی رقابت‌های مختلف دارد می‌گوید گویا در ورزش ایران هیچ کس به فکر کاراته نیست و در این میان ملی‌پوشان کاراته فراموش شده‌اند.

امیر مهدی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با ابراز تاسف از شرایط حال حاضر کاراته ایران که از چند سال پیش تاکنون باعث ایجاد مشکلات زیادی برای او شده، گفت: متاسفانه شرایط به هیچ عنوان مناسب نیست و به همین خاطر واقعا از نظر روحی دچار لطمات جدی شده‌ام. وقتی که نه توجهی می‌شود و نه کسی سراغی از ما می‌گیرد چه انتظاری می‌توان داشت؟

او ادامه داد: امسال هم در لیگ برتر کاراته در هیچ تیمی حضور ندارم و دلیل اصلی آن هم ضعف شدید این لیگ و عدم پرداخت مناسب دستمزد به کاراته‌کاهاست. تنها یک تیم دانشگاه آزاد است که از نظر مالی شرایط بهتری نسبت به تیم‌های دیگر دارد اما این تیم هم ظرفیت محدودیتی برای جذب ملی‌پوشان دارد. من هم نمی‌خواهم که به صورت رایگان برای تیم‌های دیگر به میدان بروم.

ملی‌پوش کاراته ایران با بیان اینکه دلیل اصلی ضعف لیگ، عدم ثبات فدراسیون است، گفت: ثبات نداشتن در مدیریت فدراسیون کاراته سبب شده که بخش خصوصی و اسپانسرها پا در لیگ کاراته نگذارند. فکر نمی‌کنم هیچ رشته دیگری مانند کاراته از این عدم ثبات مدیریت رنج ببرد. وقتی که در این سال‌ها هیچ ثباتی در راس فدراسیون نبوده چه انتظاری می‌توان از زیرمجموعه آن داشت.

مهدی‌زاده تصریح کرد: وقتی در مسابقات جهانی فرانسه عنوان قهرمانی را با کسب مدال طلا به دست آوردم در آن زمان آقای فرجی به عنوان رییس فدراسیون به من قول پرداخت ۲۰ میلیون تومان پاداش داد که در نهایت فقط هفت میلیون از آن به من پرداخت شد و از این هفت میلیون هم ۶.۵ میلیون آن صرف هزینه جراحی زانویم شد.

او با بیان اینکه بعد از قهرمانی و کسب مدال در تورنمنت‌های دیگر نیز هیچ پاداشی به او پرداخت نشده، گفت: بعد از آنکه در رقابت‌های قهرمانی آسیا مدال طلا گرفتم و پیش از آن نیز در بازی‌های آسیایی مدال طلا را به دست آوردم هیچ پاداشی به ما ندادند. در رقابت‌های دانشجویان جهان هم موفق به کسب عنوان قهرمانی شدم که بعد از آن نیز باز هم به ما قول دادند برای هر مدال طلا سه میلیون پاداش می‌دهند و در نهایت نیز این پاداش را هم به ما ندادند.

ملی‌پوش کاراته ایران اضافه کرد: من فقط در کارنامه مدال‌هایم کسب مدال در بازی‌های المپیک را ندارم که آن هم به دلیل عدم حضور کاراته در المپیک است. در لیگ نیز در حدود ۲۵ میلیون تومان از تیم آذرخودرو طلب دارم که یک ریال آن را نیز به من نداده است. ما موفق شدیم این تیم را قهرمان لیگ برتر کنیم اما هیچ توجهی پس از آن به ما نشد. برخی چطور اسم خود را مسلمان می‌گذارند در حالیکه پول‌های ما را نمی‌دهند.

مهدی‌زاده همچنین گفت: نمی‌دانم چرا اینقدر مسئولان ورزشی ایران نسبت به کاراته بی‌تفاوت هستند. من مدالی نبوده که در رقابت‌های مختلف به دست نیاورده باشم. ما به عنوان یک سرباز همواره تلاش کرده‌ایم تا برای کشور خود افتخارآفرین باشیم اما گویا هیچ کسی توجهی به ما ندارد.

او خاطرنشان کرد: من در حال حاضر متاهل هستم اما نه مسکن دارم و نه شغل. سوال من اینجاست که یکی از مسئولان ورزش ایران خودش را جای من بگذارد و ببیند آیا می‌تواند این شرایط را تحمل کند؟ در برخی از رشته‌ها وقتی ورزشکاران با بی‌مهری و عدم پرداخت حق و حقوق‌شان روبرو می‌شوند یا دست به اعتصاب می‌زنند یا به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند اما من که همواره برای کشورم به میدان رفته‌ام و بهترین مدال‌ها را کسب کرده‌ام چرا باید این رفتار را تحمل کنم؟

ملی‌پوش کاراته ایران در پایان خاطرنشان کرد: واقعا شرایط بدی دارم و نمی‌دانم این شرایط تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند. با این حال همواره به آینده امیدواریم و از مسئولین ورزش ایران تقاضا می‌کنم به کاراته توجه کنند.

انتهای پیام

[ad_2]
منبع خبر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا