دلخوری پرافتخارترین بانوی کاراته‌کای ایران از بی‌توجهی‌ها

[ad_1]

به گزارش کاراته‌نیوز:

پرافتخارترین بانوی کاراته ایران می‌گوید با وجود اینکه هنوز پاداش کسب مدال در رقابت‌های جهانی و رقابت‌های آسیایی را نگرفته، فقط به عشق کشورش تلاش می‌کند.

حمیده عباسعلی در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت این روزهای خود اظهار کرد: همواره تلاش کرده‌ام به دور از هر گونه هیاهو و یا اتفاقاتی که رخ می‌دهد، تمرین‌هایم را به بهترین شکل دنبال کنم تا بتوانم برای کشورم افتخارآفرین باشم. در حال حاضر نیز در آرامش برنامه‌هایم را پیش می‌برم و به امور دیگر چندان کاری ندارم.

او ادامه داد: با توجه به اینکه در سال ۲۰۱۶ رقابت‌های جهانی اتریش را در پیش داریم، نیاز به حضور مداوم در رقابت‌های لیگ جهانی کاراته بیش از پیش احساس می‌شود. البته فدراسیون قول‌هایی را در این زمینه داده است که امیدوارم عملی شود.

ملی‌پوش کاراته ایران با بیان اینکه در سال آتی ۱۰ رقابت لیگ جهانی کاراته را در پیش داریم گفت: از میان ۱۰ مسابقه‌ای که در لیگ جهانی کاراته برگزار می‌شود، حداقل باید در ۵ رقابت حضور پیدا کنیم تا با قدرت هرچه بیشتر در مسابقات جهانی حضور پیدا کنیم. رقابت لیگ جهانی فرانسه یکی از مهم‌ترین رویدادهای پیش روست که حضور در آن قطعا مهم خواهد بود که خوشبختانه فدراسیون نیز اعلام کرده به احتمال بسیار زیاد در این رویداد حضور پیدا می‌کنیم.

عباسعلی با اشاره به اینکه حضور در رقابت‌های لیگ جهانی سبب کمک به کاراته ایران می‌شود گفت: حضور در این رقابت‌ها باعث ارتقای رنکینگ کاراته‌کاها و البته شناخت بیشتر داوران نسبت به ورزشکاران می‌شود. برای مثال یک حریف ژاپنی را که من او را شکست داده بودم و از من نسبتا ضعیف‌تر است در حال حاضر رنکینگ بالاتری در فدراسیون جهانی دارد زیرا او در رقابت‌های لیگ جهانی بیشتری حضور پیدا کرده است.

او در بخش دیگری از این گفت‌وگو به لیگ کاراته ایران اشاره کرد و گفت: متاسفانه لیگ کاراته در ایران با مشکلات بسیاری روبروست. یکی از این مشکلات، نداشتن یک خانه کاراته برای ورزشکاران است. رشته کاراته همواره بهترین مدال‌ها را برای ایران کسب کرده است و نیاز به توجه بیشتر مسئولان دارد.

ملی‌پوش کاراته ایران افزود: در کاراته قراردادهای بسیار پایینی در لیگ بسته می‌شود که اگر بخواهیم آن را با دیگر رشته‌های ورزشی مقایسه کنیم، مبلغ بسیار ناچیزی است. البته این مسئله در مورد بانوان نیز بسیار بیشتر به چشم می‌خورد. من به هیچ عنوان قصد مقایسه کردن ندارم و هیچ گاه اهل گله‌گذاری نبوده‌ام اما واقعا این شرایط در شان کاراته ایران با این افتخارات نیست.

عباسعلی با بیان اینکه حتی پاداش‌های مربوط به رقابت‌های جهانی و آسیایی به او پرداخت نشده، گفت: علی‌رغم اینکه در رقابت‌های قهرمانی جهان در آلمان و قهرمانی آسیا در ژاپن عملکرد موفقی داشتم، اما تاکنون پاداش کسب مدال در این دو رقابت به من پرداخت نشده است. علاوه بر این پاداش فدراسیون برای مدال بازی‌های آسیایی اینچئون نیز تاکنون به من داده نشده ولی هیچ گاه گله‌ای را در مورد عدم پرداخت پاداش مطرح نکرده‌ام.

او تصریح کرد: من با تمام وجود و با عشق به کشورم راهی مسابقه‌های مختلف می‌شوم و تمام تلاشم کسب مدال است اما اینکه اینچنین به ما بی‌مهری می‌شود، به هیچ عنوان خوشایند نیست. امیدوارم تدبیری اندیشیده شود تا به ملی‌پوشان و مدال‌آوران کاراته بیشتر توجه شود.

ملی‌پوش کاراته ایران در مورد شرایط این رشته و تغییرات مکرر در راس فدراسیون نیز گفت: در طول ۷-۸ سال اخیر که در تیم ملی بودم، هیچ گاه در مورد این مسائل اظهار نظر نکردم و وارد چنین مسائلی نشدم. من به واسطه کسی وارد کاراته نشده‌ام که به واسطه کسی هم بخواهم بروم. در حال حاضر نیز همان رویه سال‌های اخیر را دنبال می‌کنم و تنها بر روی عملکرد خودم تمرکز می‌کنم.

عباسعلی در پایان خاطرنشان کرد: قراردادهای ما را با ورزشکاران رشته‌ای چون فوتبال مقایسه کنید. با وجود این تعداد افتخارآفرینی در عرصه‌های مختلف آیا قرارداد ما قابل قیاس با فوتبالیست‌ها است؟ ما نمی‌گوییم فوتبالیست‌ها نباید چنین مبالغی را بگیرند بلکه تاکید داریم باید به رشته‌هایی چون کاراته که اینچنین در عرصه‌های بین‌المللی موفق هستند نیز به اندازه کافی توجه شود.

انتهای پیام

[ad_2]
منبع خبر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا