کاراته آبستن حاشیه‌های خود ساخته/ سرپرستی که شاید رئیس شود

[ad_1]

به گزارش کاراته‌نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس، فدراسیون کاراته همیشه آبستن حوادث گوناگون است، خانواده بزرگی که همیشه شنیدن حوادث و اتفاقات جدید برایشان عادی شده است. فدراسیونی که در طی یک دهه اخیر به تعداد انگشتان دو دست افراد گوناگونی را در راس هرم این مجموعه به خود دیده است.

کاراته همیشه در مسابقات بین‌المللی چشم و چراغ ورزش ایران بوده و حتی در بازی‌های آسیایی که برای کشورمان بسیار حائز اهمیت است، یکی از امید‌های اصلی برای کسب مدال طلا محسوب می‌شود، اما اینکه چرا این رشته با افتخار آفرینی های فراوان همیشه در حاشیه غوطه ور است دلایل مختلفی دارد.

از جمله دلایلی که باعث شده کاراته ایران که در آسیا و جهان برای خود برو و بیایی دارد همیشه در حاشیه باشد، نداشتن ثبات مدیریت در راس این فدراسیون است. به هر حال اگر فلاش بکی به یک دهه گذشته بزنیم شاهد خواهیم بود که چه تعداد رئیس این مجموعه به صورت محترمانه برکنار شده‌اند و حتی به آنها اجازه فعالیت تا پایان دوران چهارساله مدیریت خود را نداده‌اند. علیرضا سمندر، عباس احمد پناهی، صادق فرجی و علیرضا سمندر از جمله روسایی بودند که با تصمیمات مسئولان ورزش به صورت محترمانه از راس مدیریت برکنار شدند. البته سمندر رکورددار برکنار شدن از فدراسیون کاراته است، مردی که همیشه چوب اعتماد بیش از اندازه به اطرافیان خود را خورده است و برای دومین بار محترمانه برکنار شد.

حال سوال این است که تا کی باید فدراسیون پرافتخار کاراته در حاشیه‌های خود ساخته غوطه ور باشد؟ چرا نباید کاراته ایران که بدون شک یکی از ابر قدرت‌های قاره آسیا و جهان محسوب می‌شود در امنیت کامل باشد؟ چرا باید کاراته ایران با این همه ستاره، در آسمان این رشته، یک کرسی جهانی و آسیایی نداشته باشد؟ و چراهایی که ذهن همه جامعه ورزش و کاراته دوست را درگیر کرده و جوابی هم پیدا نکرده است.

بدون شک، فدراسیون کاراته ایران در عرصه داشتن مربیان بین‌المللی یک تازه است، به گواه اسناد موجود در تاریخ کاراته ایران، بیش از ۲۰ کشور در حاشیه خلیج فارس و کشورهای آسیایی سال‌ها برای ارتقاع سطح فنی خود از تجربه مربیان ایرانی استفاده کرده‌‌اند و همچنان از تجربیات آنها استفاده می‌کند، اما متاسفانه کشوری که بزرگترین لژیونر‌ها را در عرصه مربیگری دارد در حال غرق شدن در حاشیه‌های خود ساخته است. این روزها حال کاراته ایران خراب است، رشته‌ای که سال آینده باید در مسابقات جهانی اتریش حضور پیدا کند، اما مسئولان ورزش با برکناری علیرضا سمندر دوباره این فدراسیون را وارد فاز جدیدی از حاشیه‌ ها کرده‌‌اند.

سید حسن طباطبایی، این روزها سرپرستی فدراسیون را برعهده گرفته است. طباطبایی که نزدیک به سه ماه است مدیریت این مجموعه را برعهده گرفته گویا سودای ریاست در این مجموعه را نیز در سر دارد. مردی که به عنوان سرپرست وارد مجموعه کاراته شد، اما گویا پس از ارزیابی شرایط فدراسیون میدان را خالی دیده و حالا شنیده شده، گام‌های بلندی را نیز برای ریاست در این مجموعه را برداشته است.

طبق شنیده‌ها، با تغییرات در راس ریاست کمیته داوران به دنبال آماده کردن فضا برای یارگیری است.

طباطبایی با وجود اینکه، کاراته این روزها نیاز به آرامش دارد تا فضا برای انتخابات فدراسیون آماده شود، دست به مهره شد و بلافاصله جواد سلیمی رئیس کمیته داوران را برکنار کرد و محمد علی مردانی که سرپرست دبیری فدراسیون کاراته را برعهده داشت و دارد را جایگزین رئیس هیات کاراته استان آذربایجان غربی کرد.

البته استدلال طباطبایی از برکناری سلیمی از ریاست کمیته داوران این بود که وی با توجه به محل اقامتش در ارومیه، رفت و آمد برای فعالیتش دشوار است، اما گویا سرپرست جدید مطلع نیست که مرد کهنه کار کمیته داوران از دیار نصف جهان برای فعالیت در پست جدی به فدراسیون می‌آید.

به هر حال امیدواریم افرادی که قرار است در انتخابات فدراسیون کاراته کاندید شوند و از فیلتر وزارت ورزش و جوانان عبور کنند، افرادی باشند که از بین جامعه کاراته باشند، چرا که تجربه نشان داده، خانواده یک میلیون نفری این مجموعه علاقه چندانی به غریبه‌ها ندارند. امیدواریم که سرپرست جدید نیز بتواند سودای ریاست را از سر بیرون کند و بیشتر به بحث مدیریت در بخش انتخابات فدراسیون بپردازد، چرا که این روزها کاراته ایران تیم ملی ندارد، اما برخی مدعی شده‌اند که قرار است فدراسیون کاراته تیم ملی را راهی مسابقات لیگ جهانی کاراته وان فرانسه کند و این بازهم حاشیه‌ جدیدی برای فدراسیون شده است، اما کدام تیم ملی قرار است راهی فرانسه شود! چرا که هنوز مسابقات قهرمانی کشور برگزار نشده که ترکیب تیم ملی مشخص شود.

نکته دیگر اینکه؛ این روزها باید نام فدراسیون کاراته را تغییر داد و با نام فدراسیون‌ سرپرست‌ها به جامعه ورزش معرفی کرد، چرا که از رئیس فدراسیون، نایب رئیس بانوان، دبیر فدراسیون، رئیس کمیته داوران و …. همه به عنوان سرپرست در این مجموعه فعالیت می‌کنند و این در حالی است که سال آینده فدراسیون سرپرست‌ها باید در یک آوردگاه بزرگ جهانی اتریش برای دفاع از عنوان قهرمانی شرکت کند، اما با این همه سرپرست بعید می‌دانیم که تیم ملی بتواند نتیجه بگیرد.

راستی دلیل اینکه لیست بلند بالای تیم ملی اعزامی به مسابقات کاراته وان ژاپن خط خورد چه بود، افرادی که به عنوان اسپانسر قرار بود راهی مسابقات لیگ جهانی شوند چه کسانی بودند؟ آیا واقعا استدلال اعزام نشدن برخی‌ها به مسابقات لیگ جهانی ژاپن، همان دلایلی بود که در رسانه‌ها مطرح شد یا …؟ به هر حال این روزها صدای شعبانی بهار معاون ورزش همگانی هم به گوش می‌رسد و مدعی شده بازهم پیگیر پاداشی که به فدراسیون پرداخت کرده تا به بانوان بدهد خواهد بود، چرا که هنوز پاداش به حساب بانوان پرداخت نشده است.

این روزها حاشیه‌ها گریبان فدراسیون کاراته را بیش از گذشته فشرده است، امیدواریم خبر پناهندگی دو کاراته‌کایی که به مسابقات اسلوانی اعزام شده بودند کذب باشد، چرا که شنیده شده، دو کاراته کا با ضمانت فدراسیون راهی محل برگزاری مسابقات شده‌اند و پس از آن دیگر به کشور بازنگشته‌‌اند و حالا ضمانت فدراسیون به اجرا گذاشته خواهد شد. امیدواریم خبر دستگیری یکی از دو ایرانی که به همراه یکی از تیم‌های ملی رزمی ایران راهی شرق آسیا شده و به جرم حمل مواد مخدر راهی زندان شده مربوط به فدراسیون کاراته نباشد.

انتهای پیام/ر

 

http://fna.ir/5103CI
[ad_2]
منبع خبر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا